d.aemon píše:Díky za odpov?di. Toho se práv? bojím - ?e se mi dostane do rukou n?jaký k?áp. Netu?ím toti? ani jaký zvuk je pro to auto charakteristický a co u? je pazvuk zna?ící, ?e n?co není v po?ádku. Stejn? tak neznám hlu?nost uvnit?, tak nepoznám, jestli je to relativn? tichý, nebo jesti je to naopak moc hlu?ný. Mno... budu muset dát na sv?j úsudek, p?ípadn? zajet k mechanikovi.
Je?t? mali?kost - myslíte si, ?e za stroj z '89 roku je 90.000,- moc nebo málo?
Ja radim nasledovane:
Vizualne si to skontroluj. Hrdza, karoseria a tak
Daj zmerat geometriu karoserie, odhalis prip. buracku
Daj zerat kompresiu motora. Postupuj podla tech. manualu. Je tu k stiahnutiu.
Sadni do auta, nastartuj, nechaj zohriat motor. Vyber si rovnu, suchu cestu.
Na 3. prev stupni chod tak 60km/h. Plyn na podlahu. Auto po dosiahnuti cca. 3200 ot/min zacne fest zrychlovat. Musi zrychlovat rovnomerne a stale. Pri 6000 ot. prerad a pokracuj.Bacha na presmykovanie zadnych kolies!!! Turbo musi piskat ticho a rovnomerne. pocuvaj motor. Chvilu chod normalne (nechaj vychladnut turbo). Zastav, motor nechaj bezat. Nech ti kamos vytoci na volnobeh 6000 ot. a prudko pusti plyn. Ak z vyfuku vybafne dym, tecie olej cez turbo.
Skus zistit, kedy bol robeny prav. servis, skontroluj stav brzdovych kotucov.
Daj dole hadicu co ide do sania motora a prejdi prstom po vnutre, ci tam nie je olej z turba. Celkovy stav ti povedia najlepsie v servise.
Najcastejsie zavady tychto aut:
1, turbo, odidene olejove tesnenia, mech. poskodene
2, vydrate valce a piesty-nizka kompresia, zere olej
3, tlmice
.........
Suma nie je zla, kolko ma najazdene?
Vela stastia!!!