Stránka 1 z 1
Ventilacia vaciek a klukovky pri odpojenom PCV
Napsal: 05.05.2006, 14:16
od raddy
Mate niekdo ventilaciu vaciek a klukovky urobenu tak, ze PCV ventil je odpojeny a zablokovany a odvetranie ide len do atmosfery?
potreboval by som vediet, ake mnozstvo vzduchu ide cez odvetranie na volnobehu v pripade ze nie je odsavane cez PCV ventil...
Napsal: 05.05.2006, 21:49
od Kentoya
já to tak mám z klikovky do vaček a z vaček do atmosféry, jen mám motor opět ven, takže teoreticky, při volnoběhu který mám vyšší cca 1000 toček, to foukalo jen málo, ale když jsem tomu naložil knedlík, tak to fučelo tak, že to vypadalo že snad motor hoří, ale to bude asi taky tím, že ty komprese asi stály za pytel
Napsal: 06.05.2006, 08:45
od howado
Já jsem to zkoušel, odpojil jsem a ucpal PCV, odvětrávání šlo pak do atmosféry. Dal jsem tam jen takovej ten malej filtřík a zkoušel jsem i jednosměrný ventil. Začal se mi ale tlačit olej ven a z vejfuku šel bílej kouř. Když jsem PCV zase zapojil tak to přestalo kouřit a olej se už taky netlačí ven. Momentálně mam odvětrání pomocí PCV + filtřík do atmosféry.
Napsal: 06.05.2006, 11:09
od adner
Kluci,hrubý odhad.Při šesti tisících otáčkách čtyřválcového dvoulitrového motoru spotřebuješ cca 6000 l vzduchu za minutu.Při netěsnosti pístní skupiny cca 1% od ideálního stavu prolítne tou dvanáctkou dírkou,určenou k odvětrání,plus kusem hadice stejného průměru asi 1 litr vzduhu za 1 sekundu,což je asi tak šestka vítr.To byl ovšem nezatížený motor.Při zátěži se poměry v závislosti na tlaku v sání a opotřebení motoru ještě podstatně zhorší,z čehož vyplývá,že ta dvanáctka hadice,navíc přiměřeně dlouhá,nebude to pravé ořechové.Napojení odvětrání zpět do sání,nejlépe bez jakéhokoliv ventilu ještě před turbo,umí vyřešit většinu problémů s tímto spojených.Kdo chce odvádět páry mimo,měl by použít oba vývody z víka a v návaznosti na délku hadic bych volil průměr min 25 mm,plus kanistr s velkým oddechem.Bohužel u turba se o nějakém těsnění v podstatě nedá hovořit a tomu by mělo být vše ostatní podřízeno.Pokud by toto chtěl někdo zdokumentovat,stačí zapojit desetinový manometr do vany a v ten okamžik budou u konce veškeré diskuze na téma proč se mi čudí z výfuku,proč mám olej v sání atd.Indicie výše uvedené jsou pouze tzv odpasovky,páč adner je línej jak veš a nic měřit nebude.To holt zůstane na ty,kteří jsou ochotní se ještě hejbat.Nazdar
Napsal: 06.05.2006, 11:44
od raddy
odvedenie odvetrania spat do sania je velmi nebezpecne v pripade zvysenych tlakov/vykonov. CA18DET je znamy citlivostou na odvetranie....Kvoli tomu, ze sa casto upchava kovova trubka odvetrania vane a ze odvetranie vane je spojene s vackami dochadza pri vysokych zataziach k pretlacaniu oleja cez odvetranie vaciek, stagnacii oleja v hlave, pretlakovaniu olejovej vane a problemom s odtokom oleja z turba. Nie je to prijemny pohlad, ked cez odvetranie natecie do sania a odtial do motora 1l oleja behom jedineho sprintu....
Toto sa velmi efektivne riesi oddelenim odvetrania vane od vaciek a odvedenim vsetkych odvetrani do separatnej nadoby. PCV sa odpaja viac menej len z bezpecnostnych dovodov, pretoze ak sa raz olej pretlaci do krytov vaciek, ihned po otovreni PCV ventilu sa dostane priamo do sania.
S kapacitou odvetrania by som si starost nerobil, v seriovom zapojeni je na konci restriktor s priemerom tak 5mm (a nakoniec aj tak je odvod dany priemerom trubky na kryte vaciek)...Po horeuvedenom zapojeni (a odstraneny restriktora) to na mojom motore v pohode stiha, kdezto v povodnom (seriovom) zapojeni som mal casto problemy s pretlacanim oleja cez kryty vaciek....
Napsal: 07.05.2006, 00:39
od adner
Což potvrzuje moji teorii(nebude jenom moje)-za každou cenu udržet ve skříni nulový tlak.V kapacitě odvětrání bych s tebou zásadně nesouhlasil a už vůbec to nelze srovnávat se sériovým stavem,protože my jezdíme ve starých plečkách se zemědělskými vůlemi,kde je situace podstatně horší o čemž se výrobci ani nezdálo.Ten ani nechce,aby jsme s tím ještě jezdili. A navíc mám pocit,že odvětrání vašeho motoru už z výroby nebylo pojato příliš dobře,to se částečně týče i z32.Způsob odvětrání,který popisuješ,je ve vašem případě samozřejmě jediný správný,ale nezapomeň,že ne všichni jsou majiteli zánovního motoru a toto řešení je bytostně závislé na dynamickém odporu oddechového vedení(olejového kanystru včetně),což se samozřejmě odvíjí od jeho průměru v závislosti na délce.Mnoho sériových odvětrání je krutě poddimenzováno,protože bylo stvořeno k běžnému užívání a ne k excesům stylu trojnásobného výkonu.(a trojnásobného opotřebení)Porovnej odfuk sériového a závodního motoru.(Vřele doporučuji nahlédnout pod racingovou pokličku,protože zde není nic,co by nemělo své opodstatnění.)Takže hranice,kdy je toto konkrétní provedení(s konkrétními průměry) ještě použitelné a kdy ne,je bez konkrétního měření zcela určitě neurčitelná.Tedy resultat:skříň-tlak=0,docíleno vysokou průchodností odvětracího systému,ať už jakýmkoliv způsobem=řeší veškeré problémy s olejem ve výfuku a sání.Přivítám jakákoliv další vyjádření,neboť tato problematika je velmi významná a každý z nás s tím měl již někdy co do činění a má své zkušenosti.
Napsal: 07.05.2006, 08:49
od raddy
no ved piseme dokola o tom istom. to co som napisal, plati pre nase motory a je to dostatocne pre vykony nad 300k. Ani pri 600k CA18DET to nie je robene nijako inak, stale sa pouzivaju seriove priemery odvetrania (ono sa dost tazko prevratavaju a privaraju vacsie trubky...) pokial niekdo nema nadmerne opotrebovane kruzky, urcite to bude stacit.Jedina podmienka je izolovat odvetrania navzajom a od sania.
Akonahle je vo vani prilis vysoky tlak, prejavy sa to vyskocenou mierkou oleja, to je na 100%.
Napsal: 08.05.2006, 00:21
od adner
no ved,sem byl včera nějakej ukecanej,máte v Píšťanech taky pěkný počasí?