Stránka 1 z 3
Raddyho elektronicky boost controler -part 2
Napsal: 28.06.2005, 08:03
od raddy
Ak si pamatate, minuly rok som si vyrobil elektronicky boost controller (nastavovaci tlakovy snimac, zosilovac, solenoid), mal som problem s oscilaiou max. tlaku. Kedze som mal stale problemy s poklesom tlaku pri vysokych otackach sposobenym manualnym kontrolerom tlaku (T-kus s pruzinou) vratil som sa k spekulovaniu s mojim elektronickym systemom a problem som vyriesil velice elegantne: do okruhu som zapojil vyrovnavaciu nadobu a vsetko zrazu bezi perfektne, tlak presne drzi v celom rozsahu otacok a je to nastavitelne
Napsal: 28.06.2005, 08:29
od Gerox
zajimave...naky fotky? a further info?
Napsal: 28.06.2005, 08:57
od raddy
Gerox píše:zajimave...naky fotky? a further info?
fotit tam nie je co, je to jednoduchy nastavitelny tlakovy spinac, k nemu jednoduchy zosilovac, 12V 3-cestny solenoid a hadicky. Zo sania ide hadicka do spinaca, kotry spina 12V pre solenoid. solenoid pri zopnuti a otvoreni pusti tlak zo sania do actuatora. Medzi solenoidom a actuatorom je ste vyrovnavacia nadoba a to je vsetko.
Vyhody:actuator je uplne zavrety az do dosiahnutia max. pozadovaneho tlak-rychlejsi nabeh turba.
Pozadovany tlak je presne udriazavany v celom rozsahu otacok
Je to nastavitelne na lubovolny tlak v rozsahu spinaca, takze si viem z kabiny nastavit max. tlak turba pootocenim potenciometra na spinaci
Napsal: 28.06.2005, 09:31
od Gerox
hmm..tak to znie zaujímavo...planujes vyrobu?
Napsal: 28.06.2005, 09:44
od raddy
vyrobu neplanujem, je to tak jednoduche ze si to moze vyrobit kazdy sam.
tu je este spinac kotry som pouzil,
www.conrad.com, vyberte si krajinu
produktove cislo: 186031 - WU
Napsal: 28.06.2005, 09:52
od Gerox
hmm..diky...podivam se na to...
akorat asi sotva to poskaldam...
Napsal: 28.06.2005, 10:01
od Bidrin
raddy: Jaký jsi použil solenoid a kolik stál?
Napsal: 28.06.2005, 10:33
od Hynek
jaké jsou výhody proti tomu manuelnímu ?? nemam ani jeden ... tak by mne zajímalo srovnání
Napsal: 28.06.2005, 11:03
od raddy
solenoid je obycajny vzduchovy 12V z nejakeho auta, dali mi ho v servise za 500Sk z krabice s bordelom, jedina podmienka je aby bol 3-cestny, cize musi mat 2xvstup a este jeden vystup ktory je vzdy spojeny z jednym zo vstupov, aby pri zavreti mohol vzduch uniknut z actuatora.
vyhoda oproti manualnemu?:v mojom pripade jedna podstatna-manualny nefungoval. Nedrzal tlak a neverim ze pruzinovy system je presny a otvara a zatvara presne. Moj system pozna len dva stavy-otvoreny ak je tlak maximalny a zavrety ak je tlak nizssi ako maximalny.
Napsal: 28.06.2005, 12:24
od Hynek
tak to by se dal použít ten solenoid PRC z 200 ne? stejn? je tam k ni?emu
+ tlakový spína? (conrad) a nádobku si ud?lal z ?eho ?
Napsal: 28.06.2005, 12:36
od raddy
Hynek píše:tak to by se dal použít ten solenoid PRC z 200 ne? stejn? je tam k ni?emu
+ tlakový spína? (conrad) a nádobku si ud?lal z ?eho ?
samozrejme, len neviem z hlavy ci je 3-cestny. nadobka je obycajna litrova plechovica od farby s naletovanymi 4mm trubkami na uchyt hadiciek. ako idealny objem sa ukazuje prave ten liter, mozno trosku viac...len aby bola vzduchotesna
Napsal: 28.06.2005, 13:22
od Hynek
piksla o plechovky to je dobrý
zdovna dávam do auta ješt? tu jednu pumpu do serie a už mi nezbila žádná spona tak sem to p?itáh vázacim drátem
takhle to u F1 asi ned?laj
jinak ten solenoid vypadá takhle
Napsal: 28.06.2005, 13:43
od Ondrey
Napsal: 28.06.2005, 14:23
od raddy
ten solenoid vyzera dobre, ak som spravne pochopil je 3-cestny, takze sa da pouzit.
Hynek: na tu pumpu pozor, ako som pisal, dve pumpy mozu nevhodne zvysit tlak paliva a tvoj problem moze byt inde-sviecka....
Napsal: 28.06.2005, 16:52
od ghoust
a skouseli ste na ovladani neco s mikrokontrolerem a nastavovanim pomoci tlacitek a displeje ? digitalne.