Stránka 1 z 2
Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 20:22
od welveth
U seriového CA je turbo v poloze tak že přívod oleje je zezhora tlakem z bloku a olej potom stejká do vany spodem z turba.
Viděl jsme i aplikace , např při top mout uchycení turba kdy byl přívod oleje do turba zespod a odtok byl nahore.
JE tam nějakej rozdíl nebo díky tlaku přivodu oleje je turbo neustále maximálně zalito olejem???¨
VOdu neřešim ta jen chladí a je jí tam pořád dost...
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 20:31
od SilverFox
Odtok nemoh bejt nikdy nahoře.
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 20:35
od MYSAK
A vode to taky neni jedno.. mela by mit telou stranu o neco vejs aby voda cirkulovala sama i po vypnuti motoru a nezacla ve skrini varit
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 20:54
od welveth
Kdyz rozeberu turbo ten střed si mužu natočit jak chci takže mužu mít odtok i nahoře, případně.
Někde sem viděl photo kde byl odtok nahoře a přivod byl spodem a začal sme o tom přemejšlet jak to funguje v praxi.
Znamena teda že když běží motor na volnoběh jde do turba pořád dost oleje? asi jo když je to tak v serii...
A jak je to stou vodou ?
Já dávám turbo na top svody a turbo si mužu natočit jak chci tak abych věděl jak udělat hadice olej / voda.
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 21:27
od sx200
ja som mal T28 otocenu uz ked som auto kupil o 45stupnov od zvislej polohy a az po druhom repase som zistil ze musi byt otocene presne zvisle hore privod dole vyvod
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 21:41
od welveth
důvod proč hore přívod ? a vodorovně ? ten přívod zezhora má ostřikovat osičku turba nebo to tam má být zaplavený olejem ???
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 21:43
od MYSAK
protoze olej do kopce netece.. ono se to diky tlaku mazat bude ale odtok nebude samovolnej, bude se to tam hnat tlakem a to zpusoby tlaceni oleje nejen tam kam ma jit a bude ti to kourit
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 06.06.2013, 21:54
od welveth
by Kentoya:
pokud se nepletu je jedno kde napojíš přívod a kde odvod vody, ale pokud se nepletu, tak přívod je na té straně co je dál od bloku
přívod oleje je shora naproti odtoku oleje, na přívodu oleje je jiný závit (voda má m14*1,5) olej má 7/16-24unf, tu malou dírku na tom odvodu nedávej na auto, jelikož ta restrikce by způsobila vyšší tlak oleje v turbu, a ten olej by se začal chovat jako pevná hmota při těch vysokých točkách a turbo by odešlo do 1000km, je potřeba zajistit velký odtok oleje, a restrikci na přívodu, aby tam bylo pouze dostatečné množství pro mazání turba, méně i více oleje škodí turbu
našel jsme to už se to řešilo 2008
forum/viewtopic.php?f=160&t=14475&hilit ... 9%C3%ADvod
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 07.06.2013, 07:54
od Grassell
Bych chtel videt tu fotku z odvodem oleje nahore
PS: to udela akorat kokot
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 07.06.2013, 08:28
od Fil
Grassell píše:PS: to udela akorat kokot
Přesně! Max odchylka od svislé osy do 30stupňů a přívod vždy nahoře...
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 07.06.2013, 08:52
od blázen
Když bude mít odtok nahoru, bude mu to hulit:-)
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 07.06.2013, 10:16
od jagy
Do kopce neee.
Odtok musi byt co nejvice pruchodny spad... takze jestli to tak nekdo ma, tak to neni spravne.
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 07.06.2013, 11:02
od buky300zx
jagy píše:Do kopce neee.
Odtok musi byt co nejvice pruchodny spad... takze jestli to tak nekdo ma, tak to neni spravne.
Potom budu pisat ze turba su na k... a kazia sa po par km.
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 07.06.2013, 20:00
od Method
Jak ma byt zpravne zapojene privody na vodu do tuba? Koupil jsem pancerove hadicky a nvim jesti jsem ten privod na vodu neprohodil. Ptam se radsi jeste znova, mara mi odepsal ze je jedno odkud jse voda jestli z leva nebo z pava
Re: Turbo chlazení / mazání
Napsal: 07.06.2013, 20:19
od mara_m
hlavne si ty pancerove hadice kontrolujte uz se mi aj uvolnila v tom nalisovani .......