Stránka 1 z 1
Variabilní časování sací vačky
Napsal: 17.12.2008, 20:11
od Petr.S14
mluvim o tom ozubenym "kole" co je na sací vačce, skoro každému "klepe" než popojede. To kolo se řídí tlakem oleje,kolik tam jde oleje určuje solenoid který je zboku na motoru no a ten solenoid řídí řídící jednotka. S bratrem jsme řešili problém, klepalo to,po popojetí zmizelo ale zas se ozvalo po chvíli. Když se ten solenoid odpojil tak to ani po popojetí nemizelo pochopitelne, jenže jsem přišel na to,že to "kolo" neklepe,když je solenoid stále otevřenej - pouští všechen olej do kola, kolo neklepe. Zkusil jsem ten solenoid připojit na 12v,byl uplně otevřenej ale žádné klepání se neozvalo, ani při studenym startu,prostě vůbec,krásně tichý ale je tu ten problem že se nemění časování. Třeba to někomu pomůže vyřešit záhadné klepání SRek nebo jsem jen přišel na to jak to klepání odstranit z jednoho motoru.
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 17.12.2008, 20:50
od branbito
Hmm mne nic neklepe a motor ma nabehanych uz 180 tisic. Asi je to tak ako zo vsetkym, niekomu to proste odíde a niekomu nie(zatial). Viem ze to nieje najlacnejsie ale myslis ze vymena toho dielu by nepomohla?
Este jedna vec, bolo spomenute ze tym vasim zakrokom sa odpojilo to variabilne casovanie, co myslim sposobuje stratu vykonu a to asi nieje to co xceme.
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 17.12.2008, 20:59
od Petr.S14
zpusobuje ale jelo nam to i tak pěkně.
Můj motor má najeto 181 tis, klepal uz kdyz jsem to koupil a mel najeto 171 tis. Brácha ten díl vyměnil,chvíli to dobrý bylo ale zase se to rozklepalo,na SXOC si nekdo koupil uplne novy to kolo od nissanu a po trech mesicich mu to zas zacalo delat
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 18.12.2008, 19:03
od n1zmo
moj motor mal nabehane cosi cez 75000 a klepal o dusu. Je to dost casty problem. Skusim to vyriesit tak ako si mi poradil Petre a dam vediet ci to vyliecilo len tvoj motor alebo to bude uni liek na vsetky rozklepane SRka.
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 18.12.2008, 19:08
od Petr.S14
lék to v podstatě není, rozhodíl se tím volnoběh, je to jako kdybys to časování vyhodil. Je to jednoduše magickej knoflík na vypínání ošklivých zvuků z motoru
ale je to za cenu nizsiho tahu...
Tahle informace by spíš měla sloužit jako stopa k vyřešení klepání...
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 18.12.2008, 19:10
od Mirek
Petr.S14 píše:zpusobuje ale jelo nam to i tak pěkně.
Můj motor má najeto 181 tis, klepal uz kdyz jsem to koupil a mel najeto 171 tis. Brácha ten díl vyměnil,chvíli to dobrý bylo ale zase se to rozklepalo,na SXOC si nekdo koupil uplne novy to kolo od nissanu a po trech mesicich mu to zas zacalo delat
pokud novej dil origo od nissanu udelal po 3 mesicich a puvodni vydrze x desitek tisic km, videl bych spis problem v oleji kluci...treba to proste nema rado to co tam lejete.
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 18.12.2008, 19:23
od Petr.S14
je to divný,když je solenoid uplně otevřenej,neklepe to.. se špatnym olejem by to asi klepalo furt, navíc jak je možný že to po popojetí zmizí ? když se ten solenoid odpojí,tak to nemizí po popojetí
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 18.12.2008, 19:30
od Mirek
zkuste si najit nekde jak presne u SR funguje to VCT, ja to nevim tak nechci placat, ale vzhledem k tomu ze je to ovladane olejem a predpokladam tam davate olej s jinou viskozitou nez je udavany vyrobcem, je velice pravdepodobne ze to na to bude mit vliv. To zarizeni bude konstruovane na urcitou hustotu oleje, pokud ji zmenis, bude se chovat jinak. Ale to ti rikam jen jako predmet k zamysleni od cloveka co vyrabi hydraulicky zarizeni
Netvrdim ze to tak na 100% je.
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 18.12.2008, 19:33
od Petr.S14
já o tom taky nic moc nevím,jen drobnosti, teoreticky,když by se to kolo vyhodilo,bude to jak 180sxový srko,to časování nemá.. ale nevim jak to jede
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 18.12.2008, 19:50
od Design
Petre ja tam liju 5w30 priste chci dat 10w40 ale musim ''zaklepat'':D tenhle problem nemam!
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 14.01.2009, 13:44
od mrkevvzime
nedavas tam nahodou ten 10w60... ze by to mozna bylo tim
za pokus to stoji ne
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 14.01.2009, 22:05
od slik85
myslim si ze to bude v tom oleji alebo mozno zacpany kanalcek na olej ak by niekto mal zaujem o jednom tako kolecku viem
ale ak sa to niekto rozhodne vyhodit ma to aj svoje vyhody to kolecko je kostruovane na urcite otacky tak po jeho vyhodeni ako je to u RED TOP SR20DET (japan)
kdys sem se otom bavil s cloviekem co se zabyva jenom srkama tak rekl ze kdys to chce cloviek nadupat a jit vysej s otackama tak je to dobry dat pric a ze se natom casto zamrdavaji kanalky a pak se to sere
ja pouzivam olej na doporuceny kentoyu s MoS2 10w40 (kterej cisti motor) tak sem z autem nemnel nikdy zadnej problem
vyhazel sem vsecho co se dalo a slape to jak ma
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 14.01.2009, 22:18
od Petr.S14
olejem to nebude,já mám taky 10w60 a pohoda.. kanálky sme čistili..
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 15.01.2009, 07:09
od jsadik
Výměna za jiné moc nepomůže, všechny většinou klepou, ale je zajímavý, že pokud jsem to rozebral a složil přestalo to klepat.
Re: Variabilní časování sací vačky
Napsal: 17.01.2009, 22:29
od David
Dnes som sa hral s tým časovaním cez diagnostiku Nissan datascan. Mne to pri studenom motore neklepalo a keď sa to zohrialo tak to klepanie bolo počuť.
Par krát som ten ventil pozopinal on/off cez ten Datascan /bolo počuť výrazné cvakanie/. Na moje počudovanie to pri zohriatom motore uplne stíchlo. Aj po ďalších naštartovaniach.
Uvidíme čo sa stane ďalej.
Ak niekto vie aké su predpísané volnobežné otáčky na s14a aby som nemusel hladať v servis. manuali.