Stránka 1 z 1
Pozor na zatuhlé pístky brzdičů
Napsal: 31.05.2008, 12:13
od 935Baby
Objevil jsem problem na prednich brzdach. Zatuhlé pístky se na zahratych brzdach nevraceji
A pritom na studenych brzdach je to uplne ok. Me nikdy nenapadlo kontrolovat jak se toci kolo se zahratymi brzdami

Nebo vy to tak kontrolujete?
Podle manualu se to kontroluje takto:
No ja mel na studenych brzdach silu potrebnou k otoceni disku cca 5kg a na zahratych brzdach cca 30kg
Jakmile brzdy vychladli - cca 30-40minut tak to bylo ok, zase sila 5kg
Jsem na to prisel nahodou ze jsem popojizedl pomaloucku a bylo citit jak neco auto brzdi...tak jsem to zvednul a mel jsem co delat abych otocil predníma kolama

Ale pri tom za jizdy vubec nebyli znat nejake problemy ze by desticky piskali atd.
Vysledek...kurvil jsem pekne drahy desticky, vyssi spotreba paliva a mozna i zkurveny kotouce. No ale zase jsem o neco chytrejsi...
Napsal: 31.05.2008, 22:38
od Lukaash
Reseni je jake, vymena tesneni a vycisteni brzdicu? ... Ptam se, protoze jsem to resil na FC ... vycisteni, vymena tesneni a vyroba vsech novych nerezovych pistku, tak jestli muzu byt v klidu :-)
Napsal: 31.05.2008, 22:43
od 935Baby
Lukaash píše:Reseni je jake, vymena tesneni a vycisteni brzdicu? ... Ptam se, protoze jsem to resil na FC ... vycisteni, vymena tesneni a vyroba vsech novych nerezovych pistku, tak jestli muzu byt v klidu :-)
No tak vycisteni a vymena tesneni by mela pomoct. Pokud neni poškrábaný pístek nebo otvor v brzdiči.
Napsal: 31.05.2008, 22:44
od MYSAK
Ze by to byl duvod toho jak se mi nepochopitelne rozpalily brzdy natolik ze sem malem nedobrzdil? asi taky vyzkousim..
Napsal: 31.05.2008, 22:45
od Design
Ja sem je mel nazadku zarezli jako krava a auto vubec nebrzdilo pri vymene destiček se nato přišlo a ted se to da no ale nerek bych že sou brzdy z s14 nejake jedovate.
Napsal: 31.05.2008, 23:14
od Lukaash
pripadny poskrabany otvor v trmenu by teoreticky nemel nijak zvlast vadit ... skrabance by melo stacit jen zahladit, o tesneni a presne vedeni pistku by se mel starat "O" krouzek ...
btw, ja mel zatuhlych / zarezlych 5 z 8 ... pistky vicemene nepouzitelne, diky pomerne hluboke bodove korozi povrchu ...

Napsal: 15.06.2008, 12:06
od 935Baby
Napsal: 21.06.2008, 17:50
od 935Baby
Tak jsem rozebral třmeny.
Takhle vypadal pístek, nejsou to skrabance pouze spina.
A tady jeden dobry typ z demontaze. Aby vam nevychcala brzdovka z celeho predniho systemu tak jsem dal sponku na oko hadice. Ale neptejte se me co je to za sponky a kde je sehnat. Ja je nasel nahodou v šupliku

Re: Pozor na zatuhlé pístky brzdičů
Napsal: 17.07.2008, 17:50
od 935Baby
Takže se nakonec ukázalo že na mém autě způsoboval přibržďování hlavní brzdový válec. Po výměně těsnění už to nepřibržďuje. Asi se zavzdušňovával nebo prostě nějaký haluz v těsněních - nebo jsem slyšel že taky že se můžou ucpat zpětné porty na pístkách hlavního brzdového válce a kapalina se pak nevraci tak jak má.