Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256
Napsal: 02.06.2009, 13:24
samozrejme ze 10:1 je prilis moc, ak ti wideband skoci priamo na 10:1, tak by som povedal ze zmes je este bohatsia, 10:1 je bezny dolny limit vacsiny wideband. 12:1 je pre turbo viac menej idealna bezpecna cielova zmes, ale to zavisi hlavne od predzapalu, ale aj inych okolnosti, napr. od paliva.
na co treba mysliet pri ladeni:
- prilis bohata zmes zmyva olej zo steny valca a znehodnocuje olej
- motor nikdy neprodukuje svoj maximalny mozny krutiaci moment pri zmesi bohatsej ako 12.5:1 (je jedno pri akom predzapale)
- akekolvek obohatenie zmesi pod 12.5:1 vzdy znizi vysledny vykon a to velmi vyrazne ak je zmes extremne bohata
- konecna kombinacia AFR a predzapalu je dana detonacnym limitom motora (detonacny limit alebo prah je komplex konstrukcie motora, paliva, AFR, predzapalu, teploty)
- bezpecnost znamena drzat sa bohatsej zmesi (niekde v rozsahu 11:1-12:1) a k nej najst najvyssi mozny predzapal voci detonacnemu limitu
- extremne bohata a extremne chudobna zmes znizuje detonacny prah
- ak na potlacenie detonacii potrebujes zmes bohatsiu ako cca 11:1 napriek nizkemu predzapalu (bezne menej ako 17-18st), musis znizit tlak turba, pouzit lepsie palivo, studensi vzduch atd...
- kvalitna detekcia detonacii (ludske ucho je najlepsie, ludsky mozog je nedostihnutelny v rozpoznavani opakujucich sa retazcov, nenahradi ho ziadna elektronika). pokial si si nie isty svojou schopnostou vcas uchom rozoznat detonacie, musis byt pri ladeni velmi, velmi opatrny.
- skutocne naladenie na max. mozny vykon je mozne len pri sucasnom merani krut. momentu na motorovej/valcovej brzde
- vzdy treba ladit tak, aby bol k dispozicii urcity bezpecnostny priestor kvoli zmene vonkajsich vplyvov
na co treba mysliet pri ladeni:
- prilis bohata zmes zmyva olej zo steny valca a znehodnocuje olej
- motor nikdy neprodukuje svoj maximalny mozny krutiaci moment pri zmesi bohatsej ako 12.5:1 (je jedno pri akom predzapale)
- akekolvek obohatenie zmesi pod 12.5:1 vzdy znizi vysledny vykon a to velmi vyrazne ak je zmes extremne bohata
- konecna kombinacia AFR a predzapalu je dana detonacnym limitom motora (detonacny limit alebo prah je komplex konstrukcie motora, paliva, AFR, predzapalu, teploty)
- bezpecnost znamena drzat sa bohatsej zmesi (niekde v rozsahu 11:1-12:1) a k nej najst najvyssi mozny predzapal voci detonacnemu limitu
- extremne bohata a extremne chudobna zmes znizuje detonacny prah
- ak na potlacenie detonacii potrebujes zmes bohatsiu ako cca 11:1 napriek nizkemu predzapalu (bezne menej ako 17-18st), musis znizit tlak turba, pouzit lepsie palivo, studensi vzduch atd...
- kvalitna detekcia detonacii (ludske ucho je najlepsie, ludsky mozog je nedostihnutelny v rozpoznavani opakujucich sa retazcov, nenahradi ho ziadna elektronika). pokial si si nie isty svojou schopnostou vcas uchom rozoznat detonacie, musis byt pri ladeni velmi, velmi opatrny.
- skutocne naladenie na max. mozny vykon je mozne len pri sucasnom merani krut. momentu na motorovej/valcovej brzde
- vzdy treba ladit tak, aby bol k dispozicii urcity bezpecnostny priestor kvoli zmene vonkajsich vplyvov