Stránka 3 z 4

Napsal: 16.05.2007, 18:57
od saigone
Taky jsem se před časem rozhodl do toho pustit, takhle to vidim ja :)
RB20DET neni zas tak na nic jak se o něm mluví. Když počítáš, tak tenhle motor vyjde ze všech RB na nejmíň. Jak psal
Blazen, hned ho dát do auta je pěknej risk, GO tě nemine. RB20 + stroker kit vyjdou dohromady ze všech RB nejlevněji
(popřípadě jde použít dílů z ostatních RB, hlavně 26).
Obsahem jses těsně pod 2,5 ve výsledku stejný jako RB25. Pozitivní je taky to že v dobrym stavu seriovej motor snese
cca 400ps a díky tomu jak je dělaná hlava jde točit až na 8000 ot.

Variabilní časování v RB25DET je spíš na obtíž pokud chceš ladit. RB25 má celkově složitější elektriku.
RB20DET a RB25DET nejsou uvnitř stejné, RB25 je vevnitř podobná spíš RB26.
Muj nazor na RB25 NEO je nebrat, je o hodně složitější na úpravy a blok je stejnej jako obyč RB25. Cenou je totalně mimo.
Nejlepší volbou je RB26DET když na ni máš.
Já swapuju RB20DET.

...

Napsal: 16.05.2007, 22:13
od Harryp
Podle mě je nejsnažší vzít RB 30,těch se válí všude mraky,je v každým STE Patrolu,sehnat RB25 nebo 26 palici,Elektriku si ušít vlastní,a Housing na vaši S13 kasu se mi válí v Datsun-garáži.Pokud zůstane uložení motoru,tak kasa o 21 cm dozadu a zhruba 5cm dolů,lepší vyvážení,ovšem problém s firewallem,topením,atd,pokud zůstane převodovka,tak s motorem éo totéž dopředu,ovšem tím se z auta stává neřiditelná bestie s nedostačujícími tlumiči na předku,hrozivě těžká na tlamu a jaksi podobná vozům Lada minulosti nevábné...Nechci dělat chytrýho,ze slov Swap a podobně dostávám kopřivku,jen mám tu čest znát motory RD,RB,L,LD z vlastnoručního ohmatání...A kdybyste RB Engine hodně hledali,je v každým druhým C33 Laurelu. :D :D :D 8) Převodovka je samozřejmě F571B,C a po zástavbě L28 do S12 v roce 92 auto sice fungovalo,ale vzhledem ke strašlivé poloze těžiště s ním byla sice velká sranda,ale závodit s ním???A pokud to posunutí dopředu někdo někde udává jako regulérní SWAP,tak s tím asi nejezdil.Amen.

Napsal: 16.05.2007, 23:09
od saigone
Rovnováhu to sice rozhodí, ale zas tak zle bych to neviděl. S13 s CA18 je vyvážená 56/44 a s RB to bude cca 60/40 (cca 50 parazitních kg na předku). Já mám narazník, kapotu dělám a časem snad i blatníky z laminátu, výztuhu, ABS, klimu ven, baterka je v kufru. Samo že motor půjde nalepit co nejblíž na firewall. S trochou benzinu v nadrži (40l :-D ) bych se snad mohl dostat na původní vyvážení.

Na stavbu RB30DET jsem taky myslel, blok je tady dostupnej, ale přijde mi moc složitá, kor s vlastní elektrikou :) Hlava RB25/26 vyjde s dovozem pomalu jak celej 25 motor a z RB20 na tenhle blok nejde. O převodovce to vim že stačí použít ten RB bell housing a zbytek z CA/KA, jen nevim na kterejch dalších motorech byl.

Napsal: 17.05.2007, 19:07
od Jimmbo
Mozem sa opytat??? co to furt znamena to rb, vq, ca, vg a tak?? viem ze to je oznacenie motora ale co to znaci??? a tie koncovky det, dett, et, de ??? tie cisla to mi uz doslo.. 8) DAKUJEEEM

Napsal: 17.05.2007, 19:28
od MaxX
de - bez turba
det - turbo
dett- 2 turba
CA,SR,RB,VG je označení motoru a čísla jsou obsah!
CA - 200SX S13 Evropa
SR - 200SX S13 Japonsko,S14,S15
RB - Skyline
VG - 300ZX
ale není to celé rozdělení na to tu jsou jiní odborníci! :-D

Napsal: 17.05.2007, 19:29
od nomann
Díky chlapy za názory a postřehy a jelikož i profesionální týmy tyhle přestavby praktikujou,věc je jasná,jdu do toho.něco jsem otom počet a tak snad to vyjde,když ne kroky zpět jsou pořád možný. Pro mě padla volba na RB25 pro moje učely asi nejvhodnější(obsah nenahradíš a RB26 je ještě docela drahej),nejde mi o brutální výkony 800+ ale aby motor při slušným výkonu bezproblémů vydržel po celou sezonu.
2saigone: v jaký fázi přestavby jseš?

Napsal: 17.05.2007, 19:31
od Jimmbo
Dikyyy :-D No pjeknee..tak sem doma.. Dik mooc

Napsal: 17.05.2007, 20:09
od saigone
nomann píše: v jaký fázi přestavby jseš?
Motor skoro rozdelanej :)
Auto uplně rozdělaný, od motoru 180km daleko :D
za 3tydny mi končí zkouškový tak auto dovezu a začnu to křížit dohoromady

Napsal: 17.05.2007, 21:21
od nomann
tak fajn to já mám min 6týdnů čas. Pokud by to bylo možný rád bych ti to okouknul co mě čeká :-D

Napsal: 17.05.2007, 21:27
od Kentoya
MaxX píše:de - bez turba
det - turbo
dett- 2 turba
CA,SR,RB,VG je označení motoru a čísla jsou obsah!
CA - 200SX S13 Evropa
SR - 200SX S13 Japonsko,S14,S15
RB - Skyline
VG - 300ZX
ale není to celé rozdělení na to tu jsou jiní odborníci! :-D
d v de nebo det znamená double vačka, čili dvě vačky, pokud je jen e popř et, tak je to jednovačka

Napsal: 17.05.2007, 21:38
od rozum
Kentoya píše:d v de nebo det znamená double vačka, čili dvě vačky, pokud je jen e popř et, tak je to jednovačka
ale tohle neplati u fj20e/t, ten se jako sohc nedelal

Napsal: 17.05.2007, 23:07
od saigone
nomann píše:tak fajn to já mám min 6týdnů čas. Pokud by to bylo možný rád bych ti to okouknul co mě čeká :-D
ok klidně můžeš, dám vědět až to bude trochu vypadat. Snad budu dělat i nějaký ty držáky motoru, tak se pak dohodneme.
Kentoya píše:
MaxX píše:de - bez turba
det - turbo
dett- 2 turba
CA,SR,RB,VG je označení motoru a čísla jsou obsah!
CA - 200SX S13 Evropa
SR - 200SX S13 Japonsko,S14,S15
RB - Skyline
VG - 300ZX
ale není to celé rozdělení na to tu jsou jiní odborníci! :-D
d v de nebo det znamená double vačka, čili dvě vačky, pokud je jen e popř et, tak je to jednovačka
e znamená electronic injection- vstřikování :D

Napsal: 18.05.2007, 06:22
od blázen
rozumik píše:
Kentoya píše:d v de nebo det znamená double vačka, čili dvě vačky, pokud je jen e popř et, tak je to jednovačka
ale tohle neplati u fj20e/t, ten se jako sohc nedelal
FJ je OHC?

Napsal: 18.05.2007, 07:54
od rozum
FJ je dohc

Napsal: 18.05.2007, 14:06
od Jimmbo
no to sem nevedel ze d je vlastne dve vacky lebo vacka sa pise cam...tak sem nevedel proc d... dik.. :D