Stránka 2 z 3

Napsal: 06.02.2007, 01:04
od Mirek
street.racer píše:
Mirek píše:a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?
Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
:D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)

Napsal: 06.02.2007, 01:08
od street.racer
Mirek píše:
street.racer píše:
Mirek píše:a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?
Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
:D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)
Nemyslim si, ze by na 200SX platilo to prislovi, "Z ho*na bic neupletes"...

Napsal: 06.02.2007, 01:14
od Mirek
street.racer píše:
Mirek píše:
street.racer píše: Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
:D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)
Nemyslim si, ze by na 200SX platilo to prislovi, "Z ho*na bic neupletes"...
chces rict ze na jezdeni na beznych silnicich a sem tam vrchy, okruh nebo sprinty se mi vyplati podvozek kterej ma porizovacku 80tis??,??????

Napsal: 06.02.2007, 01:16
od street.racer
Mirek píše:
street.racer píše:
Mirek píše: :D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)
Nemyslim si, ze by na 200SX platilo to prislovi, "Z ho*na bic neupletes"...
chces rict ze na jezdeni na beznych silnicich a sem tam vrchy, okruh nebo sprinty se mi vyplati podvozek kterej ma porizovacku 80tis??,??????
Jestli s tim budes chtit najezdit x desitek tisic km rocne tak ne, resp. klidne ano, kazdopadne repase je nevyhnutelna :wink:

Napsal: 06.02.2007, 08:50
od sic
no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D

Napsal: 06.02.2007, 09:23
od street.racer
sic píše:no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D
Věř mi, že tento model ne. :-)

Závodní je třeba:
Obrázek

Napsal: 06.02.2007, 09:41
od kenivruh
Ok. Takze s tymi ohlins dokazem jazdit rychlejsie ako napr. z JIC FLT A2 za 1800 USD ? Myslim, ze ta cena je uplne zbytocna (a nech mi niekto nepise, ze to vravim preto ze na ne nemam (akoze aj nemam :))).

Napsal: 06.02.2007, 09:57
od street.racer
kenivruh píše:Ok. Takze s tymi ohlins dokazem jazdit rychlejsie ako napr. z JIC FLT A2 za 1800 USD ? Myslim, ze ta cena je uplne zbytocna (a nech mi niekto nepise, ze to vravim preto ze na ne nemam (akoze aj nemam :))).
Ohlins dela narozdil od JIC tlumice i do WRC, jsou vyrobene s presnosti 1/1000mm v naprosto bezprasne mistnosti s konstantni teplotou.
A vzhledem k tomu ze sada zavodnich tlumicu muzu stat bez problemu i 250tis. si nemyslim ze cena 80-100tis. by byla zbytecna. Ale nemuzu si odpustit poznamku, ze hlasky ala zbytecna cena zaa Ohlins se da opravdu slyset asi jen v Cechach. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 06.02.2007, 10:01
od 935Baby
To Streer Racer:

Díky za vyčerpávající odpověd k funkci toho coilovru :notworthy:

Napsal: 06.02.2007, 10:10
od kenivruh
street.racer píše:
kenivruh píše:Ok. Takze s tymi ohlins dokazem jazdit rychlejsie ako napr. z JIC FLT A2 za 1800 USD ? Myslim, ze ta cena je uplne zbytocna (a nech mi niekto nepise, ze to vravim preto ze na ne nemam (akoze aj nemam :))).
Ohlins dela narozdil od JIC tlumice i do WRC, jsou vyrobene s presnosti 1/1000mm v naprosto bezprasne mistnosti s konstantni teplotou.
A vzhledem k tomu ze sada zavodnich tlumicu muzu stat bez problemu i 250tis. si nemyslim ze cena 80-100tis. by byla zbytecna. Ale nemuzu si odpustit poznamku, ze hlasky ala zbytecna cena zaa Ohlins se da opravdu slyset asi jen v Cechach. :lol: :lol: :lol:
Ja rozumiem, ze ohlins su kvalitnejsie, ale otazka znie ci ich dokazes vyuzit.

Zbytocna cena, myslim ze to sa da pocut aj inde, nielen v Cechach (napr. na Slovensku :D ).

Napsal: 06.02.2007, 10:17
od Martin_534
cenu bych neřešil, když na to někdo má ať si ho koupí, když ne, ať si koupí třeba apex, a když neni ani na ten, tak ať jezdí na seriovejch tlumičích :-D

Napsal: 06.02.2007, 10:31
od sic
street.racer píše:
sic píše:no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D
Věř mi, že tento model ne. :-)

Závodní je třeba:
Obrázek
a ked na to niekto nema, tak si ich vyrobi sam :-D

Obrázek

Napsal: 06.02.2007, 12:00
od street.racer
sic píše:
street.racer píše:
sic píše:no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D
Věř mi, že tento model ne. :-)

Závodní je třeba:
Obrázek
a ked na to niekto nema, tak si ich vyrobi sam :-D

Obrázek
Pověz nám k tomu něco víc pls. :-D

Napsal: 06.02.2007, 17:09
od Heini
Tak to mne taky zajímá :!: :!: :!:

Napsal: 06.02.2007, 19:47
od Kentoya
street.racer píše:Takze panove... :-D
Hlavni keyword je trakce.
Ted si predstavte, ze jedete do prave zatacky.
-Pruziny na vnejsi strane (v tomto pripade na leve) se kvuli odstredive sile stlaci.
-Na pruziny na vnitrni strane (v tomto pripade na prave) ale pusobi opacna sila... Cili pokud by nebylo dostatecne predpeti (ktere se kolikrat nehodi na setup a zhorsuje pohodli), pruziny by tam v podstate jen tak navolno plavaly. Ale tyto helper springs, na kterych je normalne kdyz auto sedi na silnici predpeti, vyrovnavaji tuto "mezeru" a pomahaji aby pruziny stale fungovaly a tlaci vnitrni stranu k povrchu vozovky.

Shrnuto, k cemu je to dobre...
Zlepsi trakci na vnitrni strane a tim se zvysi rychlost prujezdu zatackou a do volantu prenese mnohem primejsi pocit trakce, ktera momentalne je na predni naprave.

Tyto helper spring se pouzivaji ve stavu ze jsou pri 1G (kdyz auto stojina kolech) zcela stlacene.

Samozrejme je tu i moznost tyto helper springs pouzit bez stlaceni, ale to se nedoporucuje, protoze...
Dejme tomu ze by tuhost helper spring byla K1, main spring K2 a soucet obou tuhosti K.
Na spocitani celkove tuhosti by se pouzilo 1/K=1/K1+K2.
V pripade kdybychom pouzili napr. 3kg/mm helper spring a 8kg/mm main spring, bude to
1/K=1/3+1/8=11/24 cili 24/11, tj. cca 2,18kg/mm. Coz je sice hezke, ze je to mekke a pohodle, ale v ten moment co se stlaci cely helper spring nadoraz (pri tehle mekkosti to neni nic tezkeho) se razem zmeni tuhost pruzin z na 8kg/mm, takze jizdni vlastnosti jsou fuc... To stejne plati o double spring rate springs.
otázka je jestli to je úplně pravda, jelikož s13 má velice slušný stabilizátor přední nápravy který působí velmi podobně tzn tlačí pružinu do sedla, je možné že se pletu a míchám hrušky s jablkama, ale podle mě je tento podvozek na jiný účel než na běžné ježdění a navíc mám trošku malé pochybnosti o tom, jestli je ta trakce natolik lepší např oproti apex popř kyb agx+teiny, upřímně i když jsem projel zatáčku co to šlo, těsně před hranicí utržení, nikdy jsem neměl pocit, že by druhá strana byla nad vozovkou, možná se pletu, možná jsem trouba, vážně tady v tom trošku plavu a nesnažím se dělat chytrého,

jinak někde v dalším příspěvku bylo něco o bezprašném prostředí, k tomu bych chtěl dodat jen tolik že to nemá vliv a to protože několik let jsem dělal ve strojařině a pokud jsou dodrženy základní normy prostředí pro výrobu, tak běžný prach v ovzduší nemá vliv na přesnost ani funkci, něco jiného je prach ze suchého broušení atd, to samé je s teplotou, +-2 stupně celsia, při těchto velikostech dílů taky nic neřeší, jelikož se rozměry zvětšují řádově v desetitisícinách, na které se bohužel v tomto odvětví nehraje, jelikož jen přesné a kompletní změření tyče tlumiče v desetitisícinách by pokrylo výrobní náklady