Stránka 2 z 3

Napsal: 04.02.2007, 19:01
od Heini
Já radši stříkám na starou :P

Napsal: 04.02.2007, 19:08
od Kentoya
to já raději do 8)

Napsal: 04.02.2007, 19:10
od Heini
To je na ho...., musí se stím pomazlit :lol:

Napsal: 04.02.2007, 20:30
od Kentoya
jen at polyká 8)

Napsal: 04.02.2007, 20:31
od Martin_534
jste to nějak zvrhli :-D

Napsal: 04.02.2007, 20:32
od Kentoya
ne jen se bavímo o tom jaký je rozdíl mezi NA a DO
přesněji řečeno atmosférický motor na dálkové ovládání :-D

Napsal: 05.02.2007, 13:55
od raddy

Napsal: 15.02.2007, 10:45
od reproboy
naco prekladat, my uz na to normalne jezdime :))

http://www.italiancars.org/fiat/technika/waes/

Napsal: 15.02.2007, 10:56
od raddy
reproboy píše:naco prekladat, my uz na to normalne jezdime :))

http://www.italiancars.org/fiat/technika/waes/
len doplnim:

1, vstrekovanie vody vykon nijako znatelne nezvisi, urcite nie priamo, jedine kvoli ochladeniu vzduchu v sani, to je vsak silne zavisle na teplote vzduchu. Ak sa neupravi predzapal a AFR (cize prida sa len voda bez dalsich uprav), tak vstrekovanie vody vykon skor znizi. Takze ako je napisane, zvysenie tlaku turba je nutne (a/ebo uprava predzapalu a AFR)

2, pouzit palivove cerpadlo by bola obrovska chyba. zadre sa takmer okamzite a hlavne, benzin je el. nevodivy, kdezto voda ano a to je dalsi velky problem pal. cepradiel a vody. je to vsak jedno, pretoze akonahle sa dostane do cerpadla voda, velmi rychlo sa zadrie.

3, optimalna zmes z hladiska chladiaceho ucinku a potlacenia detonaciii je zmes lieh/voda v pomere 50/50. Upozornujem vsak ze zdaleka nie kazda pumpa znesie 50% etylalkoholu, nicia sa tesnenia.


este raz opakujem, s podobnymi homemade systemami velmi opatrne, nie je to zdaleke len o vstreknuti vody do sania. Kriticka je hlavne velkost produkovanych kvapiek.

Napsal: 15.02.2007, 13:19
od reproboy
raddy píše:
reproboy píše:naco prekladat, my uz na to normalne jezdime :))

http://www.italiancars.org/fiat/technika/waes/
len doplnim:

1, vstrekovanie vody vykon nijako znatelne nezvisi, urcite nie priamo, jedine kvoli ochladeniu vzduchu v sani, to je vsak silne zavisle na teplote vzduchu. Ak sa neupravi predzapal a AFR (cize prida sa len voda bez dalsich uprav), tak vstrekovanie vody vykon skor znizi. Takze ako je napisane, zvysenie tlaku turba je nutne (a/ebo uprava predzapalu a AFR)

2, pouzit palivove cerpadlo by bola obrovska chyba. zadre sa takmer okamzite a hlavne, benzin je el. nevodivy, kdezto voda ano a to je dalsi velky problem pal. cepradiel a vody. je to vsak jedno, pretoze akonahle sa dostane do cerpadla voda, velmi rychlo sa zadrie.

3, optimalna zmes z hladiska chladiaceho ucinku a potlacenia detonaciii je zmes lieh/voda v pomere 50/50. Upozornujem vsak ze zdaleka nie kazda pumpa znesie 50% etylalkoholu, nicia sa tesnenia.


este raz opakujem, s podobnymi homemade systemami velmi opatrne, nie je to zdaleke len o vstreknuti vody do sania. Kriticka je hlavne velkost produkovanych kvapiek.
..aby se nezadrelo cerpadlo, pouzivame ricinovy olej, vodu jedine destilovanou, ta vodiva neni a smes 65lih 30voda 5ricin ... ;)
Jinak je to pripojeny na tlakovej snimac a tlaci tam az od urciteho tlaku (obvykle u una 0.8baru a vejs)... muzu potrvrdit, ze to pri 1.3baru fakt pomuze, navic to odkarbonuje za čas motor. Jo a pouzivame to jen na sprintech nebo zavodech, ne v beznym provoze ;) :))

Napsal: 15.02.2007, 13:48
od raddy
no teda, este aj ricin, vy ste blazni, to som zvedavy aka je zivotnost benz. cerpadla s takouto zmesou a hlavne, aka je spolahlivost. akoze nic v zlom, ale spolahlivy system vstrekovania vody by som nikdy na palivovom cerpadle nestaval a uz vobec by som nevstrekoval do motora ricinovy olej :x
mas podklady ako vplyva pritomnost oleja na velkost castic vody rozprasene tryskou? myslim vplyv na povrchove napatie vody a tym padom na velkost kvapiek...skusim o tom najst nejaku dokumentaciu, niekde som tusim nieco videl.

..... vysokotlaka pumpa urcena priamo pre vstrekovanie vody s tlakom 150psi sa da velmi jednoducho kupit (shurflo 150psi pumpa).

Napsal: 15.02.2007, 13:52
od reproboy
raddy píše:no teda, este aj ricin, vy ste blazni, to som zvedavy aka je zivotnost benz. cerpadla s takouto zmesou a hlavne, aka je spolahlivost. akoze nic v zlom, ale spolahlivy system vstrekovania vody by som nikdy na palivovom cerpadle nestaval a uz vobec by som nevstrekoval do motora ricinovy olej :x
mas podklady ako vplyva pritomnost oleja na velkost castic vody rozprasene tryskou? myslim vplyv na povrchove napatie vody a tym padom na velkost kvapiek...skusim o tom najst nejaku dokumentaciu, niekde som tusim nieco videl.

..... vysokotlaka pumpa urcena priamo pre vstrekovanie vody s tlakom 150psi sa da velmi jednoducho kupit (shurflo 150psi pumpa).
Abych pravdu rekl, odborny to urcite neni a neni to nejoptimalnejsi zpusob, nicmene testovani probihalo dost dlouho na to abychom vedeli jak to mame delat. Ja uz jsem z auta VLV vyndal, mam jiny upravy v planu :)

Napsal: 15.02.2007, 13:53
od raddy
v pohode :wink: inak, mam pocit ze po case sa olej oddeli od zmesi liehu/voda, neskumali ste to?

Napsal: 15.02.2007, 14:45
od raddy
este sa vratim k tomu oleju, moze sposobit upchatie trysky, boli hlasene pripady ked olej zaniesol pumpu, filter, trysku....olej by som naozaj do zmesi nedaval.

Napsal: 15.02.2007, 21:42
od Kentoya
pokud vím ricinový olej se běžně používá u sportovních vozů, a to jak do chladící směsi (jestli 5% to nevím), tak i do nádrže s benzínem, jelikož zvyšuje také oktanové číslo, ale poměry množství neznám