

...sorry ale nevidim vztah medzi chladenim turba pomocou turbo timeru a egt...
taky tak.. pokud mě auto zbyde tak si ale měřáky AFR a EGT stejně koupímKentoya píše:kluci nehádejte se, oba něco píšete a moje zkušenost například s teplotou oleje je taková, že na volnoběh stoupá, podl mě je dležité posledních pět minut jet opravdu s lehkou nohou a motor klidně vypnu, někde jsem četl že po pěti minutách by teplota potrubí měla spadnout na cca 600 a to si myslím že je rozumná hodnota aby se dal motor vypnout, a sobně jsem ještě EGT na autě neměřil, takž vás nemůžu rozsoudit, al vím že mi stačí minuta a svody skoro hoří a vím že mi stačí pět minut jet slušně a teplota vypadá rozumně, ale hodnoty nevím a z prstu si je nevycucám
raddy píše:motor mozes vypnut, ak na volnobehu EGT pred turbom klesne pod cca 500c, to je zakladne pravidlo. EGT sa za jazdy naozaj rychlo meni, avsak rychle zmeny su len v rozsahu cca 200st.Napr zmena z 700C na 900C je v priebehu par sekund po zvyseni zataze, avsak zo 700 na 500 neklesne nikdy, alebo len hodne pomaly po znizeni zataze. Rychle zmeny su len v urcitom rozsahu, potom su zmeny pomale kvoli kumulacii tepla vo zvodoch a turbe. Za jazdy neklesne EGT nikdy na uroven ustalenej teploty na volnobehu. Ked sa zastavis, EGT je okolo cca 600C, menej za jazdy proste neklesne, samozrejme ak nebrzdis motorom.
Ak necham motor za jazdy dobehnut tak, ze EGT je pozastaveni dajme tomu cca 600st, tak po pol minute, max po minute je pod 500C a to je stav kedy mozes vypnut motor a turbo sa neposkodi. ak zastavis a EGT je 800C, tak to trva ovela dlhsie,nez prestane klesat alebo klesne pod 500C, toto urci potrebny cas volnobehu turba.
Je pravda ze teplo je kumulovane zvodmy a hlavne turbom, to je to o co ide. EGT len odraza tento stav a pocas existencie turbokompresorov sa zistilo, ze ak sa turbo zastavi pri EGT pod cca 500C tak nedochadza k problemom so zapekanim oleja atd, pretoze zvyskove teplo je ucinne odvedene olejom a hlavne vodou, ktora po zastaveni turba plni ulohu aktivneho chladenie (voda zacne v turbe vriet a vytvory nuteny obeh).
Uplne presne by bolo merat teplotu osky a turbiny ale to nie je mozne, avsak EGT to velmi dobre reprezentuje.
Teplota oleja ostane (nema preco klesnut), teplota vody ostane (aj ked teploty vody je uplne irelevantna vo vztahu k turbu) a EGT postupne klesne-ano potom mozes motor vypnut bez rizika poskodenia turba.
Jednoducho povedane, EGT je jediny meratelny parameter s dostatocnym vztahom k teplote turbiny a osky, preto sa v praxi pouziva na urcenie bezpecnej hranice vypnutia turba.
Nemam k tomu co viac napisat, budik EGT mam v aute pred xichtom, zavriem oci a vidim EGT pri akomkolvek jazdom rezime.... pozri si na nete podla coho ludia riadia cas TT...
My sa tu nebavyme o OCHLADZOVANI MOTORU A ANI O TOM CI JE HO TREBA OCHLADZOVAT,ALEBO NIE.evo400 píše:Takže když shrnu tvé teorie:
Není vlastně po zátěži potřeba nechat vydechnout motor ale jen ochladit svody. haha V podstatě teda přijedeš s rozžhaveným motorem a chcípneš to hned, protože co by se tam vlastně mělo stát...... takový připečený ložiska na klice je vlastně běžný stav a není třeba se tím trápit viď? Když někdo napíše na 200SX forum tak automaticky znamená, že vyrábí něco co má fungovat jen na Nissanu 180SX nazývanému v evropě 200SX jen kvůli homologaci a ostatní už nemusí řešit co ?
Já žádný TT nemám ani nevyrábím. Neznám žádný turbotimer který by měl EGT sondu, zato znám Turbotimer od GREDDY a ten opravdu pracuje s parametry jako jsou otáčky motoru, rychlost vozu atd... a ano je potřeba doladit jak má na co reagovat a jak mocmá tedy protahovat dobu vypnutí motoru.
Chci tím hlavně říct, že jsem nikdy neviděl TT s EGT čidlem a všechny TT co jsem viděl se stejnak donastavovali uživatelsky. Proč asi? Protože nejde udělat obecně dokonalý TT. Každé auto je jiné , každý motor je jiný a pro každý režim je potřeba dochlazovat jinak dlouhou dobu a opravdu nešetrnější metoda je volný dojezd než přilítnout zahamovata čekat na volnoběh až se motor schladí. Mnohdy se motor prostě neschladí ani za dvě hodiny, naopak, jsou auta která při stání na volnoběh uvaříš, protože protože jsou prostě dělaná na jízdu a ne na stání na místě.