k tematice o velikosti kompresorovych casti turbin...

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

k tematice o velikosti kompresorovych casti turbin...

Příspěvek od Gerox »

vazne uz to nechci nijak otevirat ale konecne jsem se dostal k tomu abych ty videa co jsem psal hodil na server...

upravy v kostce:

1) audi 100 - vrak zadarmo
2) jedina uprava je vymena kompresorove casti SERIOVE turbiny za naky HOLSETT z nakladaku a ECU megasquirt...NIC VIC!!!!

podle toho co se tady psalo..resp jak jsem to pochopil ja...tvrdite ze pri zachovani turbinove casti je zcela sumak velikost kompresorove...

ok...tak jak pak vysvetlujete ze to audi jezdi tak je je to videt na videich...anebo ze by ta audina jezdila takhle uz v serii?

pokud ma nekdo zajem komentovat at to udela pokud ne..nechme to byt...chtel jsem jenom podat dukaz o tom co tvrdim...narozdil od ostatnich co jen tvrdej ... 8)

p.s.: ridic je Jozef Beres a vedle sedi jeho syn co jezdil rally v impreze WRC..ted jezdi myslim S1600...

tady je videt kompresor

gerox/vidz/beres_1.3gp

a tady jak to jezdi

gerox/vidz/beres_3.3gp
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: k tematice o velikosti kompresorovych casti turbin...

Příspěvek od blázen »

mezi T25 a 28 je rozdíl taky v kompresoru a při stejnem tlaku rozdil 50koní .... ale proč už bylo 20x po sobě napsáno
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

ma audi 100 v serii externu wastegate? (0:13s)
Uživatelský avatar
tomita
user
Příspěvky: 687
Registrován: 03.05.2006, 14:58
Bydliště: Praha/Mnichov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomita »

raddy píše:ma audi 100 v serii externu wastegate? (0:13s)
Tak tak.. a krome ECu megasqirt ma tam jeste vstriky z Mazdy GTR a nejaky podomacku delanej FMIC :-D jinak motor je komplet serie
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

tomita píše:
raddy píše:ma audi 100 v serii externu wastegate? (0:13s)
Tak tak.. a krome ECu megasqirt ma tam jeste vstriky z Mazdy GTR a nejaky podomacku delanej FMIC :-D jinak motor je komplet serie
tak v tom pripade sa debata moze kludne skoncit....
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

o vstrekach neviem nic..cize sa ospravedlnujem... :oops: o nich mi nehovoril nic...

...ale to nemeni nic na fakte ze ste tvrdili ze je jedno jaka tam bude kompresorova cast lebo tlak bude stejne kvoly vyfukovej turbine stejny....myslim ze pointa bola v tom...

...ale ako hovorim me je to sumak...kludne to cele smazme...nehodlam sa hadat s expertmi co kazdy druhy mesiac tavia svoje piesty... :wink:
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

nie nie, gerox clovece, klidek, nic netreba mazat, debata je v pohode a je urcite zaujimava a prinosna, rozhodne sa neprud 8) A hlavne sa zdrz poznamok od veci, to urcite pomoze, dohodnute?

co som tym chcel povedat, je to ze mam silny pocit ze ani tlak turba neostal povodny, nevies o tom nieco blizsie?
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

tlak turba samozrejme neostal povodny...to je to co tvrdim od prvej chvile...to prve video je uz po prvej jazde...kde to turbo pri pridani plnyu tlacilo okamzite cez 1,5 baru...nedalo sa s tym jazdit...tak zacali sa hrat s pruzinkami vo wg...vtedy sme dorazili my...a na videu je asi tretia pruzinka...potom sa islo na jazdit...ak se pozriete mlady beres ma v ruke LM-1...

cize...turbinova cast je seriova...kompresorova vymenena...a pri stejnych otackach dava oproti seriovych neviemkolko 1,5 baru...!!!!!!!!!!!! a pri tom otacky vrtuliek su stejne...vyfukove plyny stjene...vsetko stejne...

...cize v prikrem rozporu s tym co si tvrdil ty...
Uživatelský avatar
tomita
user
Příspěvky: 687
Registrován: 03.05.2006, 14:58
Bydliště: Praha/Mnichov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomita »

raddy píše:
tomita píše:
raddy píše:ma audi 100 v serii externu wastegate? (0:13s)
Tak tak.. a krome ECu megasqirt ma tam jeste vstriky z Mazdy GTR a nejaky podomacku delanej FMIC :-D jinak motor je komplet serie
tak v tom pripade sa debata moze kludne skoncit....
proc pak?..nechapem tu tvoji poznamku..kdyz tam ma nejakejch 450koni misto 180 v serii tak asi na seriovych vstrecich to tezko dokaze udelat, ze?
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Gerox, clovece, mne sa snad asi sniva, co to preboha pises? vies co som cely cas tvrdil ja? ze vykon sa nezmeni ked sa TLAK NEZMENI pri vacsom kompresore, inak povedane ak je tlak turba regulovany. A teraz napises ze tlak je 1.5bar????
Samozrejme, ze velky kompresor dava pri ROVNAKYCH otackach kompresora vyssi tlak, kedze kompresor je VACSI a nechas tlak stupnut nad seriovu hodnotu. Ako inak by to asi malo byt?

Prepac, zmylil som sa, debata sa moze skoncit.
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

dobre nechajme toho...vsetci ostatni co citali debatu si mozu kludne precitat tu uzamknutu temu este raz abys si urobili obrazok samy kdo co tvrdil od prvej chvile a kdo nie...

...z mojej strany tema ukoncena...
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

toto je moj UPLNE prvy prispevok na danu temu, nikdy som sa od neho neodchylil, tak si ho este raz pozorne precitaj, hrubym som ti vyznacil podstatnu cast:


mikyc napsal:
kolik whp je 500hp u s14?
Jaky turbo a jaky tlak je vhodny na takovy vykon? Cim vetsi turbo tim mensi maximalni tlak je potreba a tim lepsi trakce?

jinak Tunnere primera je cool za tu se nemusis stydet


pocitaj tak 15-20% rozdiel medzi vykonom na kolesach a na motore, cize cca 575-600k.

to s tym turbom plati len pre vyfukovu turbinu v zmysle restrikcie vo vyfuku motora. ked mas ten isty motor, tak potrebujes to iste mnozstvo vzduchu na ten isty vykon, takze co sa tyka tlaku turba, ten musi byt rovnaky, ak je rovnaka vyfukova turbina. Pretoze nejde o prietok vzduchu kompresora turba, ale o prietok vzduchu motorom a ten je vzdy rovnaky pre rovnaky vykon rovnakeho motora. Takze ak na malom turbe potrebujes na dany vykon tlak 2bar, tak aj na velkom turbe potrebujes tlak 2bar, samozrejme ak je vyfukova turbina rovnaka. Rozdiel bude len v otackach kompresora, vacsi sa bude tocit pomalsie ako mensi pri tom istom tlaku.
Pre zjednodusenie neberiem do uvahy teplotu vzduchu, ta vsak moze byt v urcitiych hraniciach rovnaka pri mensom aj vacsom turbe, pokial su oba v efektivnej oblasti a ic staci vzduch chladit.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: k tematice o velikosti kompresorovych casti turbin...

Příspěvek od raddy »

Gerox píše:2) jedina uprava je vymena kompresorove casti SERIOVE turbiny za naky HOLSETT z nakladaku a ECU megasquirt...NIC VIC!!!!
a este, zabudol si dodat taku malickost a to ze nic viac len tlak turba je dvojnasobny......
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

posledny prispevok odo mna...


....na tej audine je externy wg v serii...turibova cast je zachovana povodna...vymenila sa len kompresorova cast...pruzinky vo wg ostaly seriove ako to tam bolo a pri nakopnuti motoru ta mala POVODNA turbinka se tocila tak ako sa tocila...lenze ta asi DVAKRAT vetsia komrpesorova cast davala pri tych otackach a pri tom nastaveni wg...1,5 baru...a to z dovodu svojej velikost...


zbytok si preber sam...
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

stacilo regulovat otacky turba na seriovy tlak a potom by si videl rozdiel vo vykone, ale len ked by ostal zachovany povodny IC a vstreky samozrejme. Na kazdom turbe vies nastavit tlak 0.6bar dajme tomu, tak o co ide....
Zamčeno