Vysvetlíte mi nekdo neco o pružine na coiloveru?

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

street.racer píše:
Mirek píše:a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?
Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
:D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Mirek píše:
street.racer píše:
Mirek píše:a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?
Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
:D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)
Nemyslim si, ze by na 200SX platilo to prislovi, "Z ho*na bic neupletes"...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

street.racer píše:
Mirek píše:
street.racer píše: Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
:D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)
Nemyslim si, ze by na 200SX platilo to prislovi, "Z ho*na bic neupletes"...
chces rict ze na jezdeni na beznych silnicich a sem tam vrchy, okruh nebo sprinty se mi vyplati podvozek kterej ma porizovacku 80tis??,??????
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Mirek píše:
street.racer píše:
Mirek píše: :D To je stejnej pripad, jako kupovat na skodu 105 kola za 40 tis :smt098 :smt098 :smt098

Tak nic...vic jak 35 do tlumicu nemuzu dat....nemohl bych se sebou pak zit :lol: 8)
Nemyslim si, ze by na 200SX platilo to prislovi, "Z ho*na bic neupletes"...
chces rict ze na jezdeni na beznych silnicich a sem tam vrchy, okruh nebo sprinty se mi vyplati podvozek kterej ma porizovacku 80tis??,??????
Jestli s tim budes chtit najezdit x desitek tisic km rocne tak ne, resp. klidne ano, kazdopadne repase je nevyhnutelna :wink:
Uživatelský avatar
sic
user
Příspěvky: 331
Registrován: 01.08.2006, 18:06

Příspěvek od sic »

no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

sic píše:no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D
Věř mi, že tento model ne. :-)

Závodní je třeba:
Obrázek
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Ok. Takze s tymi ohlins dokazem jazdit rychlejsie ako napr. z JIC FLT A2 za 1800 USD ? Myslim, ze ta cena je uplne zbytocna (a nech mi niekto nepise, ze to vravim preto ze na ne nemam (akoze aj nemam :))).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

kenivruh píše:Ok. Takze s tymi ohlins dokazem jazdit rychlejsie ako napr. z JIC FLT A2 za 1800 USD ? Myslim, ze ta cena je uplne zbytocna (a nech mi niekto nepise, ze to vravim preto ze na ne nemam (akoze aj nemam :))).
Ohlins dela narozdil od JIC tlumice i do WRC, jsou vyrobene s presnosti 1/1000mm v naprosto bezprasne mistnosti s konstantni teplotou.
A vzhledem k tomu ze sada zavodnich tlumicu muzu stat bez problemu i 250tis. si nemyslim ze cena 80-100tis. by byla zbytecna. Ale nemuzu si odpustit poznamku, ze hlasky ala zbytecna cena zaa Ohlins se da opravdu slyset asi jen v Cechach. :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

To Streer Racer:

Díky za vyčerpávající odpověd k funkci toho coilovru :notworthy:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

street.racer píše:
kenivruh píše:Ok. Takze s tymi ohlins dokazem jazdit rychlejsie ako napr. z JIC FLT A2 za 1800 USD ? Myslim, ze ta cena je uplne zbytocna (a nech mi niekto nepise, ze to vravim preto ze na ne nemam (akoze aj nemam :))).
Ohlins dela narozdil od JIC tlumice i do WRC, jsou vyrobene s presnosti 1/1000mm v naprosto bezprasne mistnosti s konstantni teplotou.
A vzhledem k tomu ze sada zavodnich tlumicu muzu stat bez problemu i 250tis. si nemyslim ze cena 80-100tis. by byla zbytecna. Ale nemuzu si odpustit poznamku, ze hlasky ala zbytecna cena zaa Ohlins se da opravdu slyset asi jen v Cechach. :lol: :lol: :lol:
Ja rozumiem, ze ohlins su kvalitnejsie, ale otazka znie ci ich dokazes vyuzit.

Zbytocna cena, myslim ze to sa da pocut aj inde, nielen v Cechach (napr. na Slovensku :D ).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

cenu bych neřešil, když na to někdo má ať si ho koupí, když ne, ať si koupí třeba apex, a když neni ani na ten, tak ať jezdí na seriovejch tlumičích :-D
Uživatelský avatar
sic
user
Příspěvky: 331
Registrován: 01.08.2006, 18:06

Příspěvek od sic »

street.racer píše:
sic píše:no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D
Věř mi, že tento model ne. :-)

Závodní je třeba:
Obrázek
a ked na to niekto nema, tak si ich vyrobi sam :-D

Obrázek
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

sic píše:
street.racer píše:
sic píše:no kazdopadne to nie je nic s cim by sa dalo chodit denne do prace :D
je to viacmenej zavodny podvozok na jeden ucel :-D
Věř mi, že tento model ne. :-)

Závodní je třeba:
Obrázek
a ked na to niekto nema, tak si ich vyrobi sam :-D

Obrázek
Pověz nám k tomu něco víc pls. :-D
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

Tak to mne taky zajímá :!: :!: :!:
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

street.racer píše:Takze panove... :-D
Hlavni keyword je trakce.
Ted si predstavte, ze jedete do prave zatacky.
-Pruziny na vnejsi strane (v tomto pripade na leve) se kvuli odstredive sile stlaci.
-Na pruziny na vnitrni strane (v tomto pripade na prave) ale pusobi opacna sila... Cili pokud by nebylo dostatecne predpeti (ktere se kolikrat nehodi na setup a zhorsuje pohodli), pruziny by tam v podstate jen tak navolno plavaly. Ale tyto helper springs, na kterych je normalne kdyz auto sedi na silnici predpeti, vyrovnavaji tuto "mezeru" a pomahaji aby pruziny stale fungovaly a tlaci vnitrni stranu k povrchu vozovky.

Shrnuto, k cemu je to dobre...
Zlepsi trakci na vnitrni strane a tim se zvysi rychlost prujezdu zatackou a do volantu prenese mnohem primejsi pocit trakce, ktera momentalne je na predni naprave.

Tyto helper spring se pouzivaji ve stavu ze jsou pri 1G (kdyz auto stojina kolech) zcela stlacene.

Samozrejme je tu i moznost tyto helper springs pouzit bez stlaceni, ale to se nedoporucuje, protoze...
Dejme tomu ze by tuhost helper spring byla K1, main spring K2 a soucet obou tuhosti K.
Na spocitani celkove tuhosti by se pouzilo 1/K=1/K1+K2.
V pripade kdybychom pouzili napr. 3kg/mm helper spring a 8kg/mm main spring, bude to
1/K=1/3+1/8=11/24 cili 24/11, tj. cca 2,18kg/mm. Coz je sice hezke, ze je to mekke a pohodle, ale v ten moment co se stlaci cely helper spring nadoraz (pri tehle mekkosti to neni nic tezkeho) se razem zmeni tuhost pruzin z na 8kg/mm, takze jizdni vlastnosti jsou fuc... To stejne plati o double spring rate springs.
otázka je jestli to je úplně pravda, jelikož s13 má velice slušný stabilizátor přední nápravy který působí velmi podobně tzn tlačí pružinu do sedla, je možné že se pletu a míchám hrušky s jablkama, ale podle mě je tento podvozek na jiný účel než na běžné ježdění a navíc mám trošku malé pochybnosti o tom, jestli je ta trakce natolik lepší např oproti apex popř kyb agx+teiny, upřímně i když jsem projel zatáčku co to šlo, těsně před hranicí utržení, nikdy jsem neměl pocit, že by druhá strana byla nad vozovkou, možná se pletu, možná jsem trouba, vážně tady v tom trošku plavu a nesnažím se dělat chytrého,

jinak někde v dalším příspěvku bylo něco o bezprašném prostředí, k tomu bych chtěl dodat jen tolik že to nemá vliv a to protože několik let jsem dělal ve strojařině a pokud jsou dodrženy základní normy prostředí pro výrobu, tak běžný prach v ovzduší nemá vliv na přesnost ani funkci, něco jiného je prach ze suchého broušení atd, to samé je s teplotou, +-2 stupně celsia, při těchto velikostech dílů taky nic neřeší, jelikož se rozměry zvětšují řádově v desetitisícinách, na které se bohužel v tomto odvětví nehraje, jelikož jen přesné a kompletní změření tyče tlumiče v desetitisícinách by pokrylo výrobní náklady
Odpovědět