dneska sem nakopnul auto po par mesicich a nechapal pohled na otackomer. tlacilo to 1600ot/min a po lehkym seslapnuti plynu to stouplo az na 2800 a neslo dolu. cim to muze byt? jedina vec co sem udelal je, ze sem vytah radio a nemam tam ted vrtuli.
a pak sem z tech dvou modrych hadic na obrazku udelal jednu, ale to na to snad nema velky vliv, zkousel sem i nastavovat ten unidentified valve a nic se nestalo...
Pořádně sem nepochopil proč to takle zapojit, v čem je význam.
Jestli můžu tak navážu na téma s dotazem: když mám studenej motor tak mam cca 1500ot., po zahřátí spadnou na 800ot., to je normální, ale někdy to spadne ještě na třetí stupeň cca 450ot. prošel sem snad vše.
Ještě jedna: Někdy mam "sitič" i když je motor teplý, ale čidlo je v pořádku
rednissan píše:Pořádně sem nepochopil proč to takle zapojit, v čem je význam.
Jestli můžu tak navážu na téma s dotazem: když mám studenej motor tak mam cca 1500ot., po zahřátí spadnou na 800ot., to je normální, ale někdy to spadne ještě na třetí stupeň cca 450ot. prošel sem snad vše.
Ještě jedna: Někdy mam "sitič" i když je motor teplý, ale čidlo je v pořádku
ten "sitic" nie je spojeny a zavysly na ziadnom cidle....je to mechanicka zalezitost a ako taka nachylna na poruchy. V pripade poklesu na 400rpm to vidim na problem s TPS, kde sa nezopne snimac volnobehu.
TPS skusim vyměnit.
Jestli to dobře chápu, tak je sitič mechanický, podle teploty motoru, našel sem ho v manuálu, ale ECU tam musí pustit víc benzínu? takže musí vědět že je motor studenej?
TPS je snimac volnobehu a sktici klapky
Ptam se bo me to dela taky a hlavne me to aka benal z vejfucku na 100 tak mam spotrebu 15-17 litru a kdyz je teply tak kolisaj otacky ale dnes to neudelalo ani jedou tak
Nissan 200sx 1.8 turbo rv:93 Blow off valve MK II red,sportovní filtr.PREMIUM COIL OVER KIT KONI SPORT
Toyota Avensis 2.0 D-4 150hp www.toyotaklub.cz
rednissan píše:TPS skusim vyměnit.
Jestli to dobře chápu, tak je sitič mechanický, podle teploty motoru, našel sem ho v manuálu, ale ECU tam musí pustit víc benzínu? takže musí vědět že je motor studenej?
vysvetlenie pojmov:
zvysene volnobezne otacky pri studenom motore-mechanicka zalezitost, ulahcuje beh motora za studena.
sitic-elektronicka zalezitost, riadena cidlom teplota motora, ECU davkuje viacej benzinu
podtlakova regulacia FPR-pri seriovom zapojeni ECU prepne solenoid a FPR je regulovany atmosferickym tlakom a dava vyssi tlak benzinu. Funguje to v sucinnosti so siticom.
porsacek píše:TPS je snimac volnobehu a sktici klapky
Ptam se bo me to dela taky a hlavne me to aka benal z vejfucku na 100 tak mam spotrebu 15-17 litru a kdyz je teply tak kolisaj otacky ale dnes to neudelalo ani jedou tak
Me to delalo taky a ten trotl senzor (snimac natoceni klapky) jsem rozebral, vycistil a hlavne ho spravne nastavil... Popis je tu nekde napsanej, ale musi byt natoceny tak aby dva kontakty byly spojene a jakmile s tim pootocis tak se rozepnou a druhe dva fungujou jako potenciometr...... Jestli kecam kraviny, tak me nekdo opravte....
je to presne ako hovoris. nemusi to byt na 100% kvoli TPS, ale bude dobre zacat prave tymto snimacom. Na zaciatko ho ani netreba rozoberat, staci premerat spinac volnobehu a odpor potenciometra. V manualy je to nadherne popisane, s obraztokami a hodnotami.