Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od OndraS13 »

Úmyslně dávám stejnej název .

Jak vyřešit lepší chlazení ?
S Woytou jsme se bavily o pootevření kapoty u čelního skla ale prý někde četl že to spíš škodí než pomáhá ( někdo kdo to má potvrzený ? )
Co výřezy do kapoty - jak ochránit aby neteklo do motorovýho prostoru ?
Když bych chtěl k visco-vrtuli přidat i saharu - z čeho použít ( někde jsem myslím četl že Opel Frontera ideální )
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Woyta »

Mam doma pripravene dvourychlostni cidlo z Fabie. (btw nemas konektor navic? :-) )
Vrtuli z Opel Frontera 2.5d jsem nesehnal ale mam nejakou jinou co celkem slusne pasuje na muj vetsi chladic.


RX8 ma vydechy z motoroveho prostoru za prednimi koly.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
DragonART
user
Příspěvky: 1935
Registrován: 04.09.2007, 16:32
Bydliště: Pardubice

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od DragonART »

Přizdvihlouo haubnu mám já... Pokud se pamatuju tak to ochladí dost, ale jde ti teplej vzduch do nádechů na ventilaci /topení, takže v podstatě topíš nonstop.. :lol:
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
Uživatelský avatar
Erso33
user
Příspěvky: 427
Registrován: 06.08.2012, 19:43
Bydliště: Bratislava

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Erso33 »

OndraS13 píše:Úmyslně dávám stejnej název .

Jak vyřešit lepší chlazení ?
S Woytou jsme se bavily o pootevření kapoty u čelního skla ale prý někde četl že to spíš škodí než pomáhá ( někdo kdo to má potvrzený ? )
Co výřezy do kapoty - jak ochránit aby neteklo do motorovýho prostoru ?
Když bych chtěl k visco-vrtuli přidat i saharu - z čeho použít ( někde jsem myslím četl že Opel Frontera ideální )
Otazka preco nepouzijes seriovu saharu co sa tam origo dava? uz je vymyslena a plne postacuje...
S8 cez tyzden, S13 cez vikend
Uživatelský avatar
Machy_CZ
user
Příspěvky: 198
Registrován: 24.08.2012, 23:36
Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Machy_CZ »

Mohlo se to sloučit to jednoho topicu.

To přizvednutí kapoty by mě taky zajímalo?

Chladič budu dávat celohliníkový, saharu mám origo + visco, mozná tam dám jen 2x saharu, z obou stran.

Dulezitý je kryt mezi nárazníkem a chladičovkou (nevim, zda s13ka má), směruje vzduch přes chladič.

Do kapoty se mi řezat opravdu nechce, ale zkousl bych výdechy v blatnících, ale musím se podívat, zda to je realizovatelné.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6 TT SWB Targa-Top, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite roof, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite roof

FAMILY:
Nissan Elgrand '03 3.5i V6 XL RWD, Subaru Libero '93 1.2i Super-Deluxe 4WD

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
DarkEgg
user
Příspěvky: 221
Registrován: 19.07.2011, 15:29
Bydliště: Praha

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od DarkEgg »

Erso33 píše: Otazka preco nepouzijes seriovu saharu co sa tam origo dava? uz je vymyslena a plne postacuje...
Elektricky muzes obcas vypnout aby si dostal par nepoznatelnejch koniku navic :D
200sx s13 1989
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Woyta »

Ele lepe funguje v kolonach a pri dochlazovani po blbnuti na okruhu.

Visco zase prej lepe funguje pri driftu kdy auto jede bokem a vrtule toci vyssi otacky nez zvladne ele.


BTW nemel by nekdo tip na termostat pro olejovej chladic?

Pak jak vyradit a demontovat puvodni vymenik voda/olej na S13?
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Kamza
user
Příspěvky: 285
Registrován: 13.12.2010, 20:18

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Kamza »

Hlasuju pro sériovou saharu na většim chladiči a orig. vrtuli s visco spojkou :)
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od mara_m »

Pak jak vyradit a demontovat puvodni vymenik voda/olej na S13?[/quote]


zahodis vymenik a vytocis z bloku ten bazmekt riznes do nej zavit co mas na filtru a je to uz sem takto delal ...............
Naposledy upravil(a) mara_m dne 28.06.2013, 20:42, celkem upraveno 1 x.
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Woyta »

Nahodou nemas par fotek? Jehnat pravnej zavitnik bude asi taky sranda.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od mara_m »

rezu to nozem ... foto nemam

pak snizit otacky pumpy
dat vetsi termostat
privod vzduchu na chladic
zvednout tlak
a idealne odvetrat paru z hlavy a turba
+ pro presnou teplotu motoru merit vodu na poslednim valci .......
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Woyta »

O dire do hlavy + swirl tank uvazuju taky ale sundavat hlavu se mi nechce kdyz to funguje. :)
Termostat bych taky rad. Hadam, ze jsi jen kolene co ho drzi vyfrezoval vetsi diru.


Zpatky k vymeniku voda/olej.
Kdyz koukam na stranu LC-7 tak trochu nevim jak to myslis. Mas pak 2 filtry?

Co jsem koukal na netu tak jsem narazel na tyhle bloky na motor.
Kompletni eliminace chladice oleje, relokace filtru + krasnej prostor pro cidla.
Kdybych mel podle ceho merit tak bych to asi vymodeloval a nechal par kousku vyrobit. Neprebejva nekomu kousek navic na pujceni?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od mara_m »

sundej vymenik a zustane ti v bloku jen ten bazmekt nasroubovanej na kterej se pres O krouzek nasazuje vymenik tak ten bazmekt vytocis z bloku a na soustruhu sem na nej riznul zavit nebo jde udelat celej kus a rovnou prisroubujes zkrz ten adapter kdyz vydrzis tak za tyden to nafotim az to rozdelam ......

termopstat mam z RB25 je o 10mm vetsi takze sem si vysoustruzil vlastni kus a prevaril


hlavu vrtat nemusis mas v ni 2* zatku s 1/2" zavitem ........... na cidlo teploty vyndas jen motor a v zadu mas zatku 1" do ni udelas ekcentrickou zatku na cidlo a hotovka do turba mezi privodem voda olej pod 45° navrtas diru a napojis odvetrani pary


dostacujici ?
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od Fil »

Proč je v případě montáže olejového chladiče nežádoucí mít origo výměník? Díky.
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Příspěvek od mara_m »

pac je zbytecnej....... a zbytecne ohrivas vodu je dobrej pokud autem jezdis v zime tak ti rychleji ohreje olej ale v pripade oil chladice a nejezdeni v zime je spis na skodu ......
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Odpovědět