glykol vs litina
glykol vs litina
stala se mi zajímavá věc...
motor na zimu vypuštěn,litina na vzduchu ráda oxiduje.Na jaře naplněno nemrzkou cca 60/40. Po asi 100 km se zelená barva změnila na lehce narezlou a při větší zátěži motoru začala stříkat kapalina z expanzky.Tvářilo se to přesně jako poškozené těsnění pod hlavou. Byl to ale problém kontaminace glykolu litinovým prachem z bloku. Jeho vlastnosti se natolik zhoršily,že namíchaná směs začínala vřít už někde od 85°C (= teplota na budíku,teplota stěny hlavy bude poněkud vyšší - 100-110°?) i přes 2 bary tlaku v systému. Po vypláchnutí a výměně za nový problém vyřešen...
Jen mě tak napadlo,kolik lidí zbytečně sundávalo hlavu při hledání závady ..
motor na zimu vypuštěn,litina na vzduchu ráda oxiduje.Na jaře naplněno nemrzkou cca 60/40. Po asi 100 km se zelená barva změnila na lehce narezlou a při větší zátěži motoru začala stříkat kapalina z expanzky.Tvářilo se to přesně jako poškozené těsnění pod hlavou. Byl to ale problém kontaminace glykolu litinovým prachem z bloku. Jeho vlastnosti se natolik zhoršily,že namíchaná směs začínala vřít už někde od 85°C (= teplota na budíku,teplota stěny hlavy bude poněkud vyšší - 100-110°?) i přes 2 bary tlaku v systému. Po vypláchnutí a výměně za nový problém vyřešen...
Jen mě tak napadlo,kolik lidí zbytečně sundávalo hlavu při hledání závady ..
Re: glykol vs litina
tvl tak tohle slyším poprvé.....ikdyž je pravda že glykol je dost hustej(teda aspoň ten se kterým jsem pracoval já
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....
Re: glykol vs litina
Stalo se ti to na 300zx? Pripadne mi ze VG blok je extra korozivni.
Re: glykol vs litina
jo 32..je docela škoda zničit engine kvůli drastickému snížení boiling pointu...
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: glykol vs litina
CA je na tom rovnako. Proste zelezny blok co narobis.vmille píše:Stalo se ti to na 300zx? Pripadne mi ze VG blok je extra korozivni.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- tomita
- user
- Příspěvky: 687
- Registrován: 03.05.2006, 14:58
- Bydliště: Praha/Mnichov
- Kontaktovat uživatele:
Re: glykol vs litina
Kdyz to ted pises, taky mi po naliti nemrzky/vody ta smes po par jizdach uplne zakalila do hneda (jako by byla rezava)..ale co vim, tak RB ma litinovy blok.adner píše:stala se mi zajímavá věc...
motor na zimu vypuštěn,litina na vzduchu ráda oxiduje.Na jaře naplněno nemrzkou cca 60/40. Po asi 100 km se zelená barva změnila na lehce narezlou a při větší zátěži motoru začala stříkat kapalina z expanzky.Tvářilo se to přesně jako poškozené těsnění pod hlavou. Byl to ale problém kontaminace glykolu litinovým prachem z bloku. Jeho vlastnosti se natolik zhoršily,že namíchaná směs začínala vřít už někde od 85°C (= teplota na budíku,teplota stěny hlavy bude poněkud vyšší - 100-110°?) i přes 2 bary tlaku v systému. Po vypláchnutí a výměně za nový problém vyřešen...
Jen mě tak napadlo,kolik lidí zbytečně sundávalo hlavu při hledání závady ..
S chlazenim ale problem nemam. Kazdopadne to cele vypustim a naplnim znovu.
S14a RB25
Re: glykol vs litina
jen takový OT, chci se zeptat, teoreticky, je možné aby fridex zvedl teplotu vody? s čistou vodou jsem měl teplotu na výstupu z motoru 77° a když sem mu nakládal, tak 80°.. teď nenakládám a mám tam skoro 90°..
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress
Re: glykol vs litina
Čistá voda odvádí teplo mnohem lépe, čím víc fridexu, tím se motor hůř chladí.
Re: glykol vs litina
Co viem tak velmi vela autocrosarov dava do chladenia len citu nemrzku,lebo ma bod varu tusim za 120 st.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Re: glykol vs litina
to je dost častý jev z několika důvodůPetr.S14 píše:jen takový OT, chci se zeptat, teoreticky, je možné aby fridex zvedl teplotu vody? s čistou vodou jsem měl teplotu na výstupu z motoru 77° a když sem mu nakládal, tak 80°.. teď nenakládám a mám tam skoro 90°..
a:ve vodě se začnou dělat parní bublinky už od 80° a ty fungují jak izolace mezi stěnou a kapalinou
b:glykol (fridex) má menší tepelnou vodivost,takže se v chladiči hůř ochlazuje
c:glykol má vyšší hustotu = pomalejší oběh = pomalejší přenos tepla = větší teplotní spád = vyšší teplota kapaliny...
voda je sice nejlepší medium ale jen do té nepříliš vysoké hranice,pak nastává rychlý pokles absorbce a účinnosti chladícího systému...všechno to stojí na množství tepla které je potřeba předat chadivu, a ploše,která je k dispozici,tzn stejný motor s vyšším výkonem bude z tohoto ohledu znevýhodněn