Netvrdil bych, že RB motory mají problém s přehříváním. Na RB30 jezdí stovky australanů a nikde jsem se o tom nedočetl, spíš jediná zmínka o přehřátí RB30 jsem viděl právě na driftworks a myslím si kdoví co tam na tom odflákli (nebo byla chyba materiálu, co já vim...) že se jim to přehřívalo. Podle mě to přehřívání je nesmysl. Spíš obecně větší problém je množství oleje v hlavě.
Když chceš stavět RB30, musíš vycházet z toho, že děláš něco na koleni (oproti 2JZ který je celkem dotaženější) a navíc většinou to bude jezdit v autě do kterýho to nepatří a předem s tim počítat, že to nebude mít dost dlouhýho ducha a brzo to lehne

RB30 bývá většinou low-cost stavba - nemá to ostřiky pístů, olejová a vodní pumpa od výroby nebude mít kvality té v 2JZ, používaj se často původní písty a ojnice. Samo že lze koupit N1 vodní a olejová pumpa, nebo ještě lepší s větším průtokem a ostřiky pístů jdou navrtat. Jde koupit i mnohem lepší výztuha klikové skříně než má 2JZ. Nic není nemožné.
K těm stroker-kitům, OS giken dělá kit pro RB26 na RB30 za použití podložky mezi blok a hlavu a následné vyvložkování, ale radši to ani nehledejte, jestli si tou cenovkou nechcete zkazit odpoledne

Spoolimports dělá stroker kit pro RB30 na 3,4 L ale cena taky nic moc
Ono jde postavit i RB s mnohem mnohem tučnějším blokem než 2JZ, když se použije blok z diesela RD28 (sice na tom neseděj uplně kanály, ale jde to udělat) ale už mi to přijde zbytečné,
Co já jsem četl tak amíkům na 2JZ odcházelo něco na hlavách, ale nevim co. Co se tak píše tak ono to 2JZ nemusí moc otáčky přes 7500.