co to je?
to co jsi napsal nemá hlavu ani patu - sice se teplo přenáší z kovu do oleje > atd ale nemůže mít olej stejnou teplotu v celém motoru jako vnitřek turba (máš tam snad chladič, množství oleje úměrné tlaku pod kterým projde atd - není možné aby 3,5 litrů oleje mělo třeba 150°C v celem motoru jen díky jednomu pár-cm"krychlových"-místu v olejové trase...
z toho co jsi ty napsal by olej mel v celem motoru pak tu samou teplotu co ona turbína (což fakt 80°C není.., ložiska atd...
nebo nechpu na co jsi narážel u toho co jsem psal- proto teď
čti pozorně (očividně jsi vynechal pár mých spojek a řádků a to, o čem já psal (vůbec jsem nevysvětloval co se děje uvnitř > ale
moje pointa byla taková: že turbotimer nastavený na min. teplotu oleje aby vypl motor je hovadina - když nastavíš třeba na 80°C jako vypinácí teplotu- za jak dlouho ti ten olej klesne třeba ze 110°C stupňů na těch 80°C mi řekni? třeba v létě jak je 30°C ve stínu - schválně - jestli ty nemáš nějakou zázračnou přísadu že se tak stane v pár minutáach na volnoběh... ono by to zabralo totiž trochu déle...
pointa byla taková, že prostě je to nesmysl - jelikož se olej neochlazuje tak rychle - nechal bys auto běžet jen tak déle než 5 minut někde na parkovišti na sídlišti večer?... good luck pak s dobrým zabezpečením... (btw, v většine zemích (nevím jak tu ) je to i proti zákonu nechat auto běžet na volnoběh bez pozornosti řidiče (např ono sídliště, obchoďák pakroviště atd (nepočítá se okolí rodinneho domu, zahrada kde je vyhled na auto apod...
Myslím že kdyby to bylo tak geniální to mít zavislé na teplotě oleje tak by s tím některá firma už dávno přišla na trh a nevymýšlela Auto-funkce které fungují na základě počítání RPMs díky výstupu alternátoru a jeho napětí a následném vypočítání
doporučené délky chlazení (jako Greddy třeba..
PS: jen malá rada pro vynálezce: nezapomeň tam udělat funcki že pokud někdo odblokuje ruční brzdu během toho načasování kdy běží motor, tak se motor vypne (je to kvůli případným zlodějům co se ti do auta vloupaj a chcou ti ho hezky připravené k jízdě šlouhnout (což je logicky i hodně lákavé...

(každý turbo timer to tak má (nebo ty lepší aspoň...