funguje to uplně jednoduše:
uvnitř VLSD jednotky máš ke každé output shaft - vástupní ose - sadů disků - které mají různě velké otvory (jejich počet a počet disků se liší od každé jewdnotky a ovlivňuje svornost) > celé to je uvnitř utěsněného obalu (ve slangu se tomu říká casing) a mezi nimi je viskózní tekutina - nejčastěji na silikonovou bázi. Když se jede po rovině - obě kola se točí stejně - tudíž sady disků uvnitř nijak "neprořézavají" tekutinu (tzv "shear" efekt) a nezpůsobjí nadměrné zahřátí. Naopak, pokud se jedno kolo točí rychleji a druhé pomaleji - tekutina je rozřezávána disky - tím se zahřeje a taky se začne rozdělovat > tím se začne stávat čím dál více tuhou a pevnou - až doslova zalepí disky dohromady k sobě (díky těm otvorům v nich... > to je ta svronost VLSD...
problém je ovšem, že cca po 70 000km či 60i se uvádí - se VLSD unaví (tekutina ztrácí svoje vlastnosti) a z vlsd máš většinu času open diff (proto nelze u těchhle starych 150000km diferáků zkoušet jeslti máš open ci vlsd zpusobem : jedno kolo na silnici druhe zvedle - otocis a jeslti se pohne mas open a naopak zustane stat tak mas vlsd.. blbost.. zaprve ani tekutinu nezpracujes dostatecne aby to vubec uzamkla to kolo a za druhe jsou tak stare ze v techle pripadech to mas jako open... poznas to fakt v zatáčkách kdy je přenášena na kola nějaká síla, rychlost a odpor..
to jak popisuješ s tím sněhem -. no těžko říct - prostě tě diferák zklamal no..
jo jeste takový priklad krasny: vem si svuj visco větrák co máš original na s13ce - kdyz s tim pomalu otacis, tak se toci volne > kdyz s nim prudce pootocis tak se uzamkne a neotoci se >to je uplne to samé - obecně se tomuhle systému říká "viscous coupling" - uplne totéž jak v diferáku:-)) jak prosté :-))
PS: pokud byss chtěl krapaet zvětšit svornost toho vlsd co máš, můžes to shminout - shimming of the diff - kámoši v Irsku to měli a bylo to poznat když to řídíš... není to tak těžké to zrobit...