Každopádně mi tohle přišlo jako velmi zajímavé čtení:
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... =crankcase
Další důkaz toho, že časté a pravidelné výměny oleje jsou fakt nutnost. A po koupi SXa je tohle asi jedna z hlavních věcí co zkontrolovat. Pokud totiž odvětrávání vypadá tak jako na obrázku dole, zřejmě to motoru nedělá moc dobře - vzniká přetlak v klikové skříni, olej se při zatížení nevrací z hlavy a klika trpí nedostatkem oleje, což ji dřív nebo později odrovná.

Další otázkou je samotný design odvětrávací trubičky, která zahrnuje 90° zlom a je velmi restriktivní. Jeden týpek na sxoc to vyřešil takto (nahradil trubičku měděnou trubičkou s větším průměrem a jeden vývod jde do krytu vaček tak jako předtím a druhý do oil catch tanku)

Berte toto téma jen pro info, že když budete mít rozdělaný motor tak je dobrý mrknout i na tohle
