Screamer pipe - Ano či Ne?

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od evo400 »

Peca píše:Jestli tomu tedy dobře chápu tak do dosažení full boostu jdou splodiny jen do výfuku a při full boostu jdou přes výfuk i screamer pipe? Není v tomto případě krouťák stejný jako by byl u auta bez screamer pipe a jedinou výhodou je tedy vyšší průměr výfuku při full-boostu = vyšší výkon?
Přesně tak, pochopil jsi to správně, máš výhodu v tom, že můžeš mít menší základní průměr výfuku a při full boostu máš navíc k tomu ještě další trubku.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od evo400 »

Fire píše:jak ted ale přeřveš ty báwa :lol:
Jediné co mne napadlo je ujet jim tolik, že z té dálky je neuslyšíš :D

vyloženě mne vytáčí zvuk ExRudovo auta a vcelku problém mi dělá i Reného Porsche, s ním svůj motor neslyším vůbec a to je problém.... ovšem toho jste si asi všimli podle počtu mých chyb v jízdách s ním. :cry:

Nicméně máme výfuk navržený tak, že poslední díl, což je jen koncový tlumič se dá sundat a místo toho dát trubku bez tlumiče. To jsem plánoval už před tím než jsem vyjel poprvé z garáže. Bylo mi jasné, že atmosféry řvou jak svině a zřejmě bude potřeba hluk mého auta zvýšit abych srovnal úroveň hluku. Problémem pro mne není to aby mé auto slyšeli diváci víc než soupeře, probém je abych vůbec slyšel své auto víc než soupeře já. Bez zvukového vjemu se velmi špatné jezdí.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od vrtas »

U mně to vyřešej straight pipes.
Ale musí tam bejt aspoň jeden tlumič na vejfukový soustavě :|
Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od Awatar »

evo400 píše:
Fire píše:jak ted ale přeřveš ty báwa :lol:
Jediné co mne napadlo je ujet jim tolik, že z té dálky je neuslyšíš :D

vyloženě mne vytáčí zvuk ExRudovo auta a vcelku problém mi dělá i Reného Porsche, s ním svůj motor neslyším vůbec a to je problém.... ovšem toho jste si asi všimli podle počtu mých chyb v jízdách s ním. :cry:

Nicméně máme výfuk navržený tak, že poslední díl, což je jen koncový tlumič se dá sundat a místo toho dát trubku bez tlumiče. To jsem plánoval už před tím než jsem vyjel poprvé z garáže. Bylo mi jasné, že atmosféry řvou jak svině a zřejmě bude potřeba hluk mého auta zvýšit abych srovnal úroveň hluku. Problémem pro mne není to aby mé auto slyšeli diváci víc než soupeře, probém je abych vůbec slyšel své auto víc než soupeře já. Bez zvukového vjemu se velmi špatné jezdí.
Tak to udělej jako kluci od Fordu, který u Focusu ST, aby zvětšili požitek z jízdy udělali rezonanční tunel z motorového prostoru do kabiny. Jelikož na soutěžích je často v pravidlech nutnost, alespoň jednoho tlumiče. :mrgreen:
S15 - JDM
Uživatelský avatar
Jimmbo
user
Příspěvky: 1842
Registrován: 17.03.2007, 23:27
Bydliště: Velke Levare SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od Jimmbo »

vrtas píše:No Karle teda díky moc za vyčerpávající odpověď :) .
Určitě si to po tvém přísvěku přehodnotím. Když to čtu bude normální turbo outlet lepší volba. Už jen kvuli tomu že by mi tam něco mohlo začít hořet :)
Díky moc
a ked to vyvedes za predni kolo tak ti nema co horat ... a snad ta vacsia dlzka tomu nebude vadit..az taky odporo to nebude..
Obrázek

200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...
Uživatelský avatar
pablo
user
Příspěvky: 2562
Registrován: 11.05.2006, 22:29
Bydliště: malacky

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od pablo »

dik za vic informaci a hele vrtasi kdyz ses na to ptal tak ja myslel ze si se nad takym necim zamyslel ze to muze zacit horet a ne jenom ze to bude revat
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od vrtas »

Na to sem se taky zamyslel :) .
Chtělo by to nějak šikovně nastavit kdybych to kupoval. S tim sem byl smířenej.
Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od Elviiis »

Trošku OT ale karel tady naokusl průměry potrubí... Dávám na svoji GT4 jinou downpipe protože ta origo je motous s katrem... Budu mít normální 90ku koleno (ze supry)... Chci táhnout výfuk rpůměru té pipe čili 3" přibližně ve 2/3 délky výfuku pozvolně rovnoměrně zůžit výfuk na 2.5" a 2.5" táhnout až na konec a na konci tlumič ale uvažuju že ho tam nedám... slibuju si od toho lepší nástup turbu pár volů navrch ale zároveň by mněl zůstat krouťák i dole a už samotné zůžení by mnělo snížit hlučnost??? Tovární výkon mého vozu je 155KW a 305NM... Mám turbo s parametry podobnými jako T3 super trim... plnící tlak je zvýšen z 0.7bar na 1.1bar a motor dostane vačky s větším zdvihem... mimo jiné mám i promněnou délku sání...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od evo400 »

Na foukanej 2litr je optimum pro rozumné výkony tak 2,5-3" osobně byvch doporučil 3" celý výfuk a průchozí tlumič výfuku až na konci. Dělajíé se 2,5" + 3" výfuk, ale nikdy jsem se nesetkal s opakem, ani k tomu není důvod. 2,5" downpipe se používá ze dvou důvodů, jednak lepší průběh krouťáku výměnou za pár koní nahoře a často také kvůli nedostatku místa kolem vany, nápravnice atd... Výfuk od katu dozadu má většinou dost místa tak se používá 3-4" na 2Litr do 500koní určitě stačí 3" a nebude to znamenat žádný rozdíl proti 4".
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od Elviiis »

Mno origo pipe je taky 3" je se apk motá a je kní přidelaná nádobka s katem... proto ji chci vymněnit... a s tím zůžením vyděl jsem to na audi MTM a takhle jsem si vysvětlil tu funkčnost...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
Uživatelský avatar
Rave
user
Příspěvky: 871
Registrován: 23.04.2006, 09:53
Bydliště: Náfpaktos,Greece
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od Rave »

Jak se ptal Vrtas.Je jedna verze stejna pro lhd a rhd?Popripade vzal by taky nekdo?Chci na sr.
S leon cupra 4x4 1.9 TDI 179kw smoke power
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps
Uživatelský avatar
tomita
user
Příspěvky: 687
Registrován: 03.05.2006, 14:58
Bydliště: Praha/Mnichov
Kontaktovat uživatele:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Příspěvek od tomita »

evo400 píše:Kdežto pokud se použije systém, který odvádí splodiny jdoucí přes wastegate rovnou ven, dojde jakoby pomyslně ke zvětšení průřezu výfuku, tedy ke snížení restrikce a zvýšení výkonu, ale zároveň dokud není dosaženo chtěného tlaku je celkový v ten okamžik použitý prřez výfuku menší a tedy dosahujeme lepšího krouťáku v režimu do dosažení plného tlaku. Dostaneme tak to nejlepší z obou světů...
Karle, dovolim si s tim nesouhlasit. Zadny zvyseni vykonu pouzitim screamer pipe se dle meho nazoru nekona a zvyseni kroutaku uz vubec ne. Prurez za turbem (u casti turbiny) je i u screamer i spolecneho vyfuku konec koncu skoro stejny, jedna se jen o rozdil hned za vystupem, kde interni wastegate ma samozrejme vetsi prurez, protoze zdruzuje i tu klapku. Mensi prurez za turbem nepomaha zvysit kroutak, jedna se o turbomotor ne o atmosferu. Rek bych, ba prave naopak, co nejvetsi prumer hned za vystupem je lepsi. Do dosazeni pozadovaneho tlaku jsou v obou pripadech uzavreny wastegate (tedy spravne meli by bejt), tudiz prumery jsou v obou pripadech vicemene stejne. Nevim tedy, kde by se melo konat zvyseni kroutaku u screamer pipe.

Screamer nic nepridava, ani nic neubere..je to jen jednoduche vyvedeni wastegate mimo, nic jineho.

P.S.:je to jen muj skromnej nazor :)
Obrázek
S14a RB25
Odpovědět