v nizzmovom pripade sa jedna hlavne o otazku, ci budik neukazuje kraviny....az potom sa da bavit o tom, ci je treba vobec nieco dostavat do normalu....
Mechanickym manometrom sa bude merat zajtra poobede. Vtedy sa zisti, ci budik neukazuje kraviny.
Co mna ale zaraza, ze pri nastavenom tlaku turba 0,4bar mam pri 7.000rpm tlak oleja okolo 7,5bar a pri nastavenom tlaku turba 1bar mam pri 7.000rpm tlak oleja 9,5bar. Proste je mi divne, ze je tam rozdiel, ked na tlak oleja nema vplyv nic ine, iba otacky motora. Ak aj budik ukazuje kraviny, ako je mozne, ze namerane hodnoty ovplyvnuje nastaveny max. tlak turba???
Pritom este raz zdoraznim, auto nezere olej, nedymy, ide nadherne plynule a taha sialene ako prasa. Moze to potvrdit David, ktoreho som bol vcera previest...
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
Tak bohuzial dnes na mna v servise nemali cas. Takze som sa bol aspon opat previest na booste 0,4bat a aj na booste 1bar. Co bolo pre mna zvlastne, teraz pri oboch boostoch pri 7.000rpm som mal rovnaky tlak oleja (co je spravne) a to 8bar. Nechapem, ako som mohol mat pred dvomi dnami zaznamenany peek na budiku po jazde s Davidom 9,5bar???
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
nic nove v tomto tematu? nizmo mas nejake ifo tez mi robi nieco podobne mam tlak oleja vysi nez 7bar pri tlaku 0,8bar a na vonobez mam cez 2 bar nemate niekto nejaky mechanicky budik na tlak oleja? pred vymenou budikou a nahodeni termostatu n aolej to bolo v pohode presne podla manualu
termostat mam pod filtrom a na olejovy chladic mam hadice s privodom 10mm
budik mi ukazuje na volnobehu 2b a pri 3tis ot asi tak 4-4,5b a ked idu otacky vyssie stupa tlak na 5,5-6b asi tak pri 6tis... myslim ze je chyba v budiku lebo budik co som mal predtym ukazoval presne alebo sa mi medzitym stalo nieco s cerpadlom, co ste tu uz rozoberali.... pojdem si to premerat mechanickym.... aby som si to potvrdil...
chcem sa spytat ci takyto vysoky tlak moze sposobit pretlacanie oleja cez tesnenie na turbe... diky
tamo píše:budik mi ukazuje na volnobehu 2b a pri 3tis ot asi tak 4-4,5b a ked idu otacky vyssie stupa tlak na 5,5-6b asi tak pri 6tis... myslim ze je chyba v budiku lebo budik co som mal predtym ukazoval presne alebo sa mi medzitym stalo nieco s cerpadlom, co ste tu uz rozoberali.... pojdem si to premerat mechanickym.... aby som si to potvrdil...
chcem sa spytat ci takyto vysoky tlak moze sposobit pretlacanie oleja cez tesnenie na turbe... diky
presten taky isty nazor mam aja predtym v poho a po tom po montazy druhych budikov a termostatu na olej je to vysoke
a tlak oleja by nemal poskodit turbo je tam restriktor ktory viac olej nepusti originalne turba maju restrikciu na tom kolienku s bloku a turba jako GT28RS nebo 2871 maju restrikciu na vstupe oleja do turba
vysoky tlak oleja moze sposobit pretlacanie oleja v turbe, ale aky presne musi byt tlak aby sa to stalo sa neda povedat, zavisi to od stavu olejovych tesneni v turbe. inak 5.5bar nie je az tak vela, myslim ze to je viac menej v poriadku. kazdopadne premerenie nie je na skodu a taisto by som skontroloval obtokovy ventil na cerpadle (gulicka s pruzinkou)