Takze, tu je obrazok, na fotke je velmi dobry zoom a ostrost a hlavne svetlo:

tu je fotka z ineho uhla, dobre vidiet izolator:

ako prve si iste kazdy vsimne chybajucu zemniacu elektrodu. Je odtavena vplyvom prilis vysokej teploty. odtavena elektroda moze poskodit povrch piestu ale hlavne moze poskodit turbinu turba.
co je ale ovela dolezitejsie nam ukazuje keramicky izolator sviecky. vsimnite si velmi dobre ako vyzera. je pokryty tmavymi bodkami. tieto bodky su z motoroveho oleja, ktory sa doslova vpiekol do izolatora. ako sa tam dostal? olej tvory ochrannu tepelnu vrstvu na povrchu piestu, vdaka ktoremu sa material piestu (hlinik) neroztavi, aj ked teplota vo valci vysoko presahuje jeho teplotu tavenia. olej vdaka teplotnej zotrvacnosti povrch piestu chrani. pri detonaciach tlakove spicky tuto vrstvu porusia a olej sa rozstrekne vo valci a vplyvom extremnej teploty sa pripecie na izolator sviecky.
to vsak nie je vsetko. tym ze sa porusila olejova vrstva, doslo nevyhnutne k roztaveniu samotneho materialu piestu. dobre sa pozrite na izolator blizko pri strednej elektrode. vidite tam drobne leskle bodky, lesknu sa ako malicke diamanty. tak to je hlinik odtaveny z piestu a difundovany do izolatora.
myslim ze v tomto bode je uz kazdemu jasne, ake su detonacie nebezpecne a destruktivne.
pripajam referencny odkaz:
http://www.dragstuff.com/techarticles/r ... plugs.html
http://www.dragstuff.com/techarticles/p ... tures.html