Helical diff

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Helical diff

Příspěvek od vrtas »

Hoši..sorry že zakládám nový téma..ale co to znamená když je diff oznečen jako helical?
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Je to jisty (spiralovy) typ diferencialu s omezenou svornosti (LSD).
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
saigone
user
Příspěvky: 593
Registrován: 20.12.2004, 21:18
Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od saigone »

je šroubovej = torsen
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Diferencialy se deli na viskozni a mechanicke a ty mechanicke jsou spojkove a helical (spiralove). Nicmene treba u Subaru udavaji u 4x4 pouziti Helical vpredu a Torsen vzadu...

Edit: Torsen (Torque Sensing) pracuje principialne jako open, pokud je kroutici moment na obou kolech stejny. V pripade rozdilu pak podle sve vnitrni konstrukce rozdeluje kroutici moment v presne definovanem pomeru (napr. 5:1). Je uvaden jako "gear type".

Helical se udava jako "mechanical type", s rychlejsi odezvou.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vrtas »

Díky za vysvětlení :)
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vrtas »

Ještě mám otázečku.
S15ka má taky helical diff.Co je potřeba upravit aby mi šel do 200sx?
A jakou má svornost?Asi to bude lepší než vlsd co?
:-D :-D :-D
EDIT:
Když ho teda koupim takhle
Obrázek
Uživatelský avatar
Lukaash
user
Příspěvky: 103
Registrován: 07.03.2007, 10:30
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

I'm going to fix/expand this:

Direct Fit:
91-93 240sx VLSD
89-90 JDM S13 VLSD
96-98 JDM S13 VLSD
JDM S14 and S15 VLSD (with S13 diff cover swapped on)
R33 Skyline (R34 as well?) VLSD (with S13 diff cover swapped on)
95-98 240sx VLSD (with S13 diff cover swapped on)
1/94+ J30 VLSD (with S13 Diff cover swapped on)

Fit with pre-1/94 J30 axles OR JDM S13 axles OR R32 Skyline axles OR 6 bolt vlsd output flanges OR shaved open diff output flanges:
90-96 NA Z32 VLSD
Pre 1/94 J30 VLSD
91 - 95 JDM S13 VLSD
JDM R32, A31 and others


Non VLSD oem options:

Z31 Turbo (non SS model) clutch type +4/87: works with open diff output flanges. Use S13 case and cover

R32 and R33 GT-R only, non V-Spec clutch type: uses 31mm 30 spline output shafts. 3 out of 6 bolts line up (sort of) when using skyline output shafts or R230v output shafts (Q45 and turbo Z32)

S15 torsen, 6spd turbo only: use S15 output shafts, late S14 VLSD might work, R230v might work with 3 out of 6 bolts lining up.

R34 torsen, GT-R non V-spec: unknown but I assume its 31mm 30 spline

350Z/G35 torsen: supposedly R205 according to NISMO japan website. Unknown fitment in a 240sx.


I think thats pretty definitive

viz.: http://www.zilvia.net/f/showthread.php?t=53768

btw : kolik stoji z jety lsd S15?
Uživatelský avatar
saigone
user
Příspěvky: 593
Registrován: 20.12.2004, 21:18
Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od saigone »

Upravit nemusis nic, melo by to sednout. Svornost to ma myslim 3:1. Asi to bude lepsi nez vlsd ale jestli s tim chces driftovat tak so poohlizej spis po 2-way spojkovym difu. Tyhle dif. jsou lepsi kvuli svemu principu treba na okruh, vetsina co jsou na prodej tak s tema s15 chtel nekdo driftovat a vymenil to za spojkovej. Takhle jak to teda koupis tak tomu chybej uz jen ty side shafts (hřídele) ktrery k tomu byly od vyroby v aute, ale daj se dokoupit. Martin_534 s tim jezdi, tak treba poreferuje.
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

k přestavbě na s15 diferák potřebuješ hrušku diferáku a output shafts, pak svůj diferák přestavíš
Obrázek
cena se pohybuje kolem 400$ + 150-200$poštovný + 19% dph

přesně jak psal saigone, je vhodnej spíš na čistou stopu na okruhu než na drift, ale třeba kluci s rx7 klubu s nima driftujou docela slušně

já ho budu asi prodávat, právě kvůli přechodu na spojkovej kvůli driftu
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vrtas »

Ok..díky za rady..v tom případě chci tomei t-trax :-D
Uživatelský avatar
saigone
user
Příspěvky: 593
Registrován: 20.12.2004, 21:18
Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od saigone »

Martine nepamatujes si jestli ten tvuj dif ma 9 nebo 10 děr pro ozubenej věnec?
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

to si nepamatuju, je to stejné jako u difu v s13 a podle fotky to vypadá na minimálně 9
branbito
user
Příspěvky: 576
Registrován: 02.12.2007, 10:49
Bydliště: Bratislava

Re: Helical diff

Příspěvek od branbito »

Caute cital som topic, totiz najprv som xcel tiez kupovat spojkovy diff(ale drifty budem skusat len tak okrajovo) a ani ta udrzba sa mi moc nepaci nechce sa mi tak casto vymienat ten olej tak sa chcem spytat hlavne martina ci tam je citelny ten rozdiel pri prechode z vlsd na S15kovy diff. V podstate budem 99% km jazdit po meste a krajine ale chcel by som aby ten prenos sily na kolesa bol co najlepsii. Neviem ako je to s udrzbou u nejakeho Gt LSD od Nisma ale asi to bude dost podobne.
Nissan 200sx(S14), Garrett 2871 turbo, greddy-s damper system, R2D2 blow off, Greddy turbo timmer, Tanabe fordan g-blue exhaust system, Wiseco piesty, Eagle ojnice, BC vačky pruziny ventili,...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Helical diff

Příspěvek od Mirek »

To je dobra otazka, ktery diferak pouzit pro co nejlepsi deleni vykonu na kola, nicmene mene narocnou udrzbou? Treba vymena oleje jednou za cca 8-10tis km.. atd.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Helical diff

Příspěvek od Martin_534 »

branbito píše:Caute cital som topic, totiz najprv som xcel tiez kupovat spojkovy diff(ale drifty budem skusat len tak okrajovo) a ani ta udrzba sa mi moc nepaci nechce sa mi tak casto vymienat ten olej tak sa chcem spytat hlavne martina ci tam je citelny ten rozdiel pri prechode z vlsd na S15kovy diff. V podstate budem 99% km jazdit po meste a krajine ale chcel by som aby ten prenos sily na kolesa bol co najlepsii. Neviem ako je to s udrzbou u nejakeho Gt LSD od Nisma ale asi to bude dost podobne.
bohužel nemá přímé srovnání, protože jsem měnil spoustu věcí na podvozku najednou, pro tvoje použití si myslím bude bohatě stačit VLSD, torsen je údajně lepší na okruh, kdy chceš jet čistou stopu ve vyšších rychlostech
Odpovědět