Diferencionál do S14

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Fire
user
Příspěvky: 2687
Registrován: 20.02.2006, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Diferencionál do S14

Příspěvek od Fire »

Můžete mi pls vysvětlit jaký význam , nebo výhodu má jakou má direrák svornost ? Popřípadě jaké jsou výhody když se dá ovlivnit svornost. Díky
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Svornost u spojkoveho LSD urcuje, pri akom krutiacom momente sa LSD zavrie. No a tym ze ho mozes nastavit zabezpacis, ze sa ti napr. uz pri malom pridani plynu uzavrie LSD alebo naopak. Takze si dokazes do urcitej miery nastavit LSD v akom rozsahu ma fungovat ako otvoreny a kedy sa ma zavriet.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Příspěvek od nizzmo »

Ozaj a viete niekto, kolko percentnu svornost ma VLSD u s14 a pri akom tocivom momente sa zavrie? Diki....
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

nizzmo píše:Ozaj a viete niekto, kolko percentnu svornost ma VLSD u s14 a pri akom tocivom momente sa zavrie? Diki....
V zavislosti od stavu. Niektore sa uz nezavru vobec :-D
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

je to silne zavisle na stave viskozneho oleja v nich a povedal by som ze je tazke povedat presne parametre serioveho, ale urcite na zavretie potrebuje velmi velky rozdiel krut. momentov na kolesach, cize cosi ako asfalt-strk a pod., na pouzitie na okruhu su nevhodne pretoze nereaguju vcas.
Uživatelský avatar
Paja UDC
user
Příspěvky: 68
Registrován: 28.05.2007, 22:32
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Paja UDC »

raddy píše:... na zavretie potrebuje velmi velky rozdiel krut. momentov na kolesach, cize cosi ako asfalt-strk a pod...
Tak teď tomu taky nerozumim :oops:
Pochopil jsem to tak, že když budu mít jedno kolo na asfaltu a druhý na štěrku, tak se VLSD zavře a budou prohrabovat obě kola stejně, jinak řečeno, obě kola budou mít stejnou úhlovou rychlost? Není to spíš naopak? :roll:
UDC Team
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Paja UDC píše:
raddy píše:... na zavretie potrebuje velmi velky rozdiel krut. momentov na kolesach, cize cosi ako asfalt-strk a pod...
Tak teď tomu taky nerozumim :oops:
Pochopil jsem to tak, že když budu mít jedno kolo na asfaltu a druhý na štěrku, tak se VLSD zavře a budou prohrabovat obě kola stejně, jinak řečeno, obě kola budou mít stejnou úhlovou rychlost? Není to spíš naopak? :roll:
Ako naopak ?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Paja UDC
user
Příspěvky: 68
Registrován: 28.05.2007, 22:32
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Paja UDC »

Já jsem teda naprostej lajk, ale vždycky jsem si myslel, že ten dif je do překročení určitýho rozdílu kroutících momentů na kolech zavřenej a pak to pustí a nechá hrabat jen to kolo na štěrku... :oops:
UDC Team
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Paja UDC píše:Já jsem teda naprostej lajk, ale vždycky jsem si myslel, že ten dif je do překročení určitýho rozdílu kroutících momentů na kolech zavřenej a pak to pustí a nechá hrabat jen to kolo na štěrku... :oops:
Viskozny LSD sa zaviera az ked je vyrazny rozdiel otacok jedneho voci druhemu kolesu, spojkovy funguje tak ze pri naraste krutiaceho momentu sa stlacaju lamely k sebe a nema to nic spolocne s rozdielom otacok jedneho a druheho kolesa.

Torsen je o niecom inom. Vela ludi dokonca aj novinarov pise, ze tam dochadza ku kontaktu ozubeni vo vnutri sisky s obalom tej sisky, ale podla mna to je blbost uz len preto, ze torsen je bezudrzbovy, co by ale v takom pripade neplatilo. Takze ak niekto vie, ako naozaj funguje torsen, nech to sem hodi. Ja som pochopil ako funguje origo torsen, ale napr. S15 alebo Quaife maju inak riesene tie ozubenia, takze tie som zatial nepochopil.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Paja UDC
user
Příspěvky: 68
Registrován: 28.05.2007, 22:32
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Paja UDC »

Ahaaaa, takhle jednoduše mi to ještě nikdo nevysvětlil :wink:
UDC Team
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Tento obrazok ukazuje, na com je zalozeny torsen,

Obrázek

Spodna oska so zavitom dokaze otacat ozubene koleso ALE ozubene koleso nedokaze otacat osku.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Paja UDC
user
Příspěvky: 68
Registrován: 28.05.2007, 22:32
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Paja UDC »

Čoveče, to je hotovej kurz o diferákách :wink:
sice nemám nejmenší tušení, jak je to šnekový soukolí využitý pro funkci difu... :oops:
UDC Team
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Paja UDC
user
Příspěvky: 68
Registrován: 28.05.2007, 22:32
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Paja UDC »

Ježkovyvoči, tak tohle už nepochopim, já jsem informatik... :shock:
UDC Team
Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum »

Obrázek
:-D

tak jsme se nasmali a prejdeme na clanek zaobirajici se teorii diffu: http://www.diopan.cz/citroenbx/diferencial.htm
Odpovědět