turbotimer cast druha

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

hlavny problem nie je ani zdaleka ponicenie oleja, ale ponicenie materialu osky a loziska. tento problem je vacsi pri klznych loziskach v turbe ako pri gulickovych.
vysvetlenie:
klzne loziska pracuju s vrstvou oleja, ktora je medzi stycnymi plochami, oskou a loziskom. Akonahle prestane olej cirkulovat, oska sa dotkne loziska. Ak ma oska nadmernu teplotu, dojde k zapeceniu osky s materialom loziska v kontaktnom bode. Po starte dojde k odtrhnutiu materialu loziska a osky co postupne sposobi typicky obraz osky-drazky a zvysenu volu loziska. Myslim ze k tomuto dojde velmi rychlo po zastaveni turba a cirkulacie oleja, kedze tento jav sa deje len pri nadkritickej teplote, ktora relativne rychlo klesne po vypnuti motora hlavne odvodom tepla do krytu turba a hlavne do vodneho chladenia turba, ktore je tam prave a jedine z tohoto dovodu.
Dosledky su jasne. Degradacia oleja je v tomto pripade rozhodne len minimalne zlo v porovnani s vyssie popisanym.
Odpovědět