Stránka 1 z 2

Napsal: 21.06.2004, 19:30
od 935Baby
Vedeli jse ze S13 pred faceliftem tj. cca 89 -91 byle vybavena klasickym otevrenym diferencialem a po faceliftu tj. cca 91-94 ji vybavovali diferencialem LSD - diferencial s omezenou svornosti.


Vyhoda LSD spociva v tom ze v momente kdyz zacne jedno zadni kolo prokluzovat tak je prenesen tocivy moment na kolo s vetsi prilnavosti. Ve finalo to ma efekt ze kola
jdou do smyku vzdy soucasne (ne jako u otevreneho - klasickeho diferencialu, kdy v zatackach prokluzuje vnitrni kolo)

Hlavni vyhoda - rychlejsi prujezdy zatackami, lepsi trakce v zatackach. Vlaste taky proto je S13 znama jako driftingove auto - kvuli LSD.


Je tak pro zajimavost:

majitele nefaceliftovane verze S13: raddy a ostatni. Nepremysleli jste
o tom dat tam LSD? Vedeli jste vubec ze jsou rozdily v diferencialech u S13???

Napsal: 21.06.2004, 20:28
od swed
no to je zajímavé.jeliko? mám snad model auta 92 tak by tam ten diferenciál mohl být.no a? to dám do kupy tak to vyzkou?ím ;)

Napsal: 21.06.2004, 20:28
od zorro
Vzhledem k tomu, ?e jsem vá?ný adept na LSD, tak jsem tohle dost zji?ťoval a z mých zdrojů jsem se dozvěděl, ?e v?echny RS13 (hatchbacky) byly vybaveny LSD, kromě těch evropských. Jo je to tak, jsem kvůli tomu pekelně nas*anej. Tak?e já u? sháním LSD z Ameriky nebo z Japanu. Jejich cena je okolo 250 dolaru. :))) Teď u? to jen visí na penězích. :)))

Napsal: 21.06.2004, 20:30
od zorro
Jinak o tom, ?e by 89-91 byly bez LSD a 91-94 s LSD jsem nikde nečetl a moc se mi tomu věřit ani nechce. Jinak dá se to poznat jednodu?e. LSD má jiný kryt a navíc oran?ovou samolepku Viscous Limited Slip Diff.

Napsal: 21.06.2004, 20:53
od 935Baby
Sakra!!!!!!!!!! to jake Evropske specifikace LSD nemaji???? :angry:

No to mi ani nerikej! :unsure:

Ja o tom cetl na sxoc.com tam ho maji az ve facelift verzi! A co jsem slysel tak Anglicke a Evropske verze jsou stejne! (tedy az na ten jejich volant na spatne strane :lol: :lol: )
Dovoz LSD z ciziny to bude asi dost drahe (doprava atd) Odkud presne by se dal objednat? Hod sem prosim te odkaz. Vim ze je maji napr. na:

<span style='color:red'>www.projectnissan.com - jinak toto je super internetovy obchod na Nissany</span>
www.takakaira.co.jp

Ale rozhodne nebyly za 250USD. A ten dovoz z Japanu to bude krute!!!!!!!! :blink:
Leda tak z USA.

Napsal: 21.06.2004, 22:12
od zorro
Evropské verze nemají LSD! :(((

Jinak samozřejmě 250 dolarů za second hand VLSD z RS13. Pak jsou lep?í komerční LSD a ty stojí nad 350 dolarů. :(

Napsal: 22.06.2004, 07:01
od raddy
Samozrejme ze sme vedeli ;) To by si sa divil, ale UK a europske verzie ani zdaleka nie su rovnake, takysto neplati ze faceliftovane maju vsetky LSD. LSD ma ten zlty stitok, ked pokrutis kolesom, tak pri obyc. dif. sa druhe koleso nekruti, pri LSD sa tocia obidve.

Napsal: 22.06.2004, 09:19
od doublejay
Jasneze jsme to vedeli :P Ja mam model '91 a ten rozdil byl patrny v breznu, kdyz jsme si s Ondrou a Martinem vyjeli ze srazu v Brne na letiste v Kamenu, Martin najel do snehu, zaradil 1 a auto na volnobeh stalo a tocilo jednim kolem. Tohle jsem nebyl schopny udelat, ani kdyz jsem byl jednim na suchu a druhym na snehu. Jen jsem nevedel, za tento typ dif. neni na vsech S13, jeste se na to kouknu do manualu, ale bude to tak, jak uz tady bylo popsano vyse.

Napsal: 22.06.2004, 09:24
od zorro
Doublejay: moc bych si nefandil...:))) pokud má? LSD, tak jedině dokupovanej...on ten tvůj diferák můze byt v lep?ím stavu a proto se ti jen tak kola neotočily...mů?e to být taky gumama atd...jo a navíc z vlastní zku?enosti vím, ?e sem tam se točí jen jedno kolo a sem tam obě dvě...:)))

Napsal: 22.06.2004, 09:35
od doublejay
Mam takovy dojem, ze kdyz bylo auto zvednute, otocil jsem kolem a druhe se tocilo taky. A na snehu ve smyku delam dve stopy, vnitrnim i vnejsim kolem.

Napsal: 22.06.2004, 09:41
od raddy
to ci mas LSD zistis velmi lahko. Skus na asfalte pretocit kolesa "zahrabat", ak ostanu suvisle stopy po pneu,mas obycajny diferak, ak su stopy prerusovane, mas LSD. S LSD neprehrabnes....

Napsal: 22.06.2004, 10:00
od zorro
Mě to na sněhu taky při smyku dělá dvě stopy...důkaz je tady...:)

Obrázek


Raddy: jakto?e si LSD nezahrábne? v?dyť hrabe úplně normálně, jen za ka?dých podmínek hrabou obě kola stejně...:)))...dá se to úplně jednodu?e poznat, kdy? se otáčí? třeba o 180stupňů a zezadu se ozývají hrozné zvuky a kola se smýkají...

Napsal: 22.06.2004, 11:50
od raddy
na snehu to vzdy bude hrabat :rolleyes:
Zmysel LSD je obmedzit preklz zadnych kolies, pokial viem, preto sa neprenasa cela sila na kolesa (limited slip differenciall- diferencial s obmedzenym preklzom).
To co hovoris ty je uzavierka diferencialu-vykon sa prenasa na obidve kolesa rovnako za kazdych podmienok. To ale nie je LSD...
Este raz, s LSD nie je mozne presmyknut kolesa v suvislej stope (na asfalte). Poial je v LSD stary olej (pripadne bez oleja :o ), funguje ako normalny diferak...

Napsal: 22.06.2004, 12:32
od Mr.FU
Uzávěrka diferenciálu by se mi líbila, zkou?el jsem gumovat dokola, ale pořád mi hrabe jen jedno kolo...

Napsal: 22.06.2004, 13:01
od zorro
Limited slip diff = Diferenciál se zvý?enou svorností...

Dělají se i tzv. 50:50 LSD, co? je vlastně totální uzávěrka a obě kola se točí stejně. Vhodný do terénu.

Nesly?el jsem nikdy o tom, ?e by LSD dělalo při hrabání přeru?ované čáry. Tohle dělají systémy jako TCS = Traction Control System. LSD dělá jen to, ?e prostě nebude hrabat jedno kolo samotné, ale v?dy zaráz. Sice ne v poměru 50:50 ale i tak je to lep?í ne? 100:1 u sériovýho diferáku.

Pokud je LSD v háji nebo je tam málo kapaliny, tak se chová jako klasickej otevřenej diferák = točí se jen jedno kolo.

LSD je výborná věc na driftování, proto?e se ty drifty jednodu?eji inicializujou, kola se začnou smýkat zároveň, tak?e zadek hezky ustřelí. :) A navíc díky tomu, ?e hrabou obě kola zároveň, tak jsou ty drifty i mnohem čitelněj?í. :)))

Raddy: najdi si pár videí, kde lidi s 200SX mají LSD a uvidí?, ?e při ostrým rozjezdu jim hrabou obě kola a dělají dlouhý hady...:)))

Jo a je?tě něco...jel jsem před rokem s Lamborghini Diablo 5,7 VT Roadster. To VT tam stojí pro Viscous Traction. Kdy? si to Diablo chce hrábnout, tak mezinápravovej "LSD" diferák připojí přední kola v poměru 72:28 (zadek:předek) pokud se nemýlím. :))) A takhle přesně funguje LSD - kdy? si chce auto hrábnout jedním kolem, tak se přidá i to druhé...:)))