Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od 935Baby » 05.10.2008, 22:51

Proc ja vzdycky musim mít neco extra :twisted:

Koupil jsem zrepasovany predni brzdový třmen značka NK a funkční plocha-tesnící plocha pístku je Fosfátovaná (Černěná) - má matný černý povrch a ten povrch je celkem "drsný" Proste v porovnání s klasickým chromovaným pístkem je to na omak drsnější. Moc se mi to nezamlouva a celkem mám obavy co to bude dělat. Nehlede na to že co mam zkusenosti tak cely Fosfátování je na hovno a stejně to za chvilku zrezne. Tedy otazka je jestli je to skutečně Fosfátovaný ale neznam jinou povrchovou úpravu která takhle vypada.

Setkal jste se nekdo s tim ze by pistky meli takovouto povrchovou upravu? Ja žil v domění že všechny jsou chromované nebo pokud z anticora tak broušené...
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od Mirek » 06.10.2008, 07:28

cerna barva je jeste po nitridaci. Delam v male firme co vyrabi hydraulicke pumpy a valce. Kazdopadne pred nitridaci by mel byt povrch obrousen. Nitridaci se se na povrchu stane tenka vrstva odolnejsi vuci oteru a korozi. Povrch je pak cerny. Popripade, pokud je to hodne osizene, mohlo by to byt jen striknute kluznym lakem...ten je taky cerny.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od 935Baby » 06.10.2008, 18:56

Tak jsem se dnes na to ptal v servisu kde jsem je koupil. Pry se to dost lidem nezdalo a nekteri to i reklamovali...

Údajně je to nějaká povrchová úprava co je lepší než chromování. Tak snad to mají vyzkoušené. Ale co přesně za úpravu to je to nevědeli.

To nitridování mě nenapadlo. Ale nitridovaná vrstva by neměla mít antikorozní vlastnosti ne? Jen to víc odolává korozi ale že by to vůbec nerezlo to asi ne...
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od Mirek » 06.10.2008, 19:00

935Baby píše:Tak jsem se dnes na to ptal v servisu kde jsem je koupil. Pry se to dost lidem nezdalo a nekteri to i reklamovali...

Údajně je to nějaká povrchová úprava co je lepší než chromování. Tak snad to mají vyzkoušené. Ale co přesně za úpravu to je to nevědeli.

To nitridování mě nenapadlo. Ale nitridovaná vrstva by neměla mít antikorozní vlastnosti ne? Jen to víc odolává korozi ale že by to vůbec nerezlo to asi ne...
delame tim pisty do valcu a nevidel sem zadnej rezavej...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od blázen » 06.10.2008, 19:22

není lepší koupit novej pístek? viděl sem nějaké sady u kamaráda v servisu,tak se to určitě vyrábí.. nicméně sem řešil taky zabetonovaný pístky v třmenu a pomohlo mě jen je přetáhnout 1000covkou pod vodou a použít opravnou sadu na třmen a jezděj už půl roku a fungují jak mají.. po zimě zkontroluju stav
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od Mirek » 06.10.2008, 19:24

nebo nechat puvodni prebrousit a nachromovat znova ;)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od Kentoya » 06.10.2008, 21:20

přesně, novej tvrdochrom :bounce:

Uživatelský avatar
martin.matess
user
Příspěvky: 375
Registrován: 05.06.2008, 22:02
Bydliště: pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od martin.matess » 08.10.2008, 19:05

kdysi jsem kupoval novej píštek na micru a byl přesně jak řikáš a já se hned na prodejně ptal coto jako má bejt :) páč sem netušil a taky mi bylo řečeno že to je snad i lepší nežli chrom
Ex.......200sx s13
Celica st202 GT4 Look
Bmw 318is M look 97´
Bmw 320 D tour..
a mnoho dalšího......
http://www.martinmatess.estranky.cz/ ===>>>Všechna moje auta.projekty a díly na prodej

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od Kentoya » 08.10.2008, 19:18

no ono to lepší než tvrdochrom není, ale problém je v tom, že když chceš pístek natvrdochromovat, tak ho musíš nejdříve obrousit na co nejmenší Ra, poté natvrdochromovat, poté opět obrousit na co nejmenší Ra a ještě doleštit,

a ten černej pravděpodobně fosfátovej povrch naneseš hned po prvním broušení a hotovo

tak proto je lepší, jelikož je výroba levnejší a prodá se za stejnou cenu

Uživatelský avatar
Lukaash
user
Příspěvky: 103
Registrován: 07.03.2007, 10:30
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Povrchová úprava pístků v brzdových třmenech

Příspěvek od Lukaash » 30.10.2008, 11:36

nechat vyrobit z nerezu ;-)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů