Stránka 4 z 6

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 15:26
od PDK200SX
Kentoya píše:hlavně napiš kolik jsi ochoten investovat, a podle toho se dá vymýšlet co dál
Ochoten co nejmíň :D Ale zase chci aby to vydrželo, tak nějaký kompromis. Když napíšu 100, tak mi napíšeš, že za 100 můžu tak akorát tahat kačera :D Myslím, že postupně klidně 200. Ale chci tam mít těch 300PS+. Potřeboval bych seznam věcí čím toho docílit za co nejmíň a k tomu napsat i ty další věci aby to vyrželo. A podle toho bych asi šel a scháněl postupně ty vypsané díly.

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 15:32
od Kentoya
když 100 tak to potom kup auto od landise, dodělej započaté úpravy a přehod motory a landisovo prodej dál, jen nevím v jakém stavu je ten motor po GO

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 15:36
od PDK200SX
Já myslel postupně, ne rovnou vrážet 100 do něčeho jiného. Já nechci todle dělat, protože si to nejradši dělám sám a vím co tam kde mám nebo nemám. Původně jsem myslel, že bych koupil nějaký motor bez turba, třeba zadřený a ten udělat pořádně.

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 15:40
od Kentoya
bezturbové CA nemají chlazení pístů olejem a vývod vody a oleje pro turbo, zato ale mají lepší vačky, jinak pokud koupíš zadřenej motor, počítej s kovanýma ojnicema, vyjdou jen dvakrát tolik co oprava natažených, a jejich životnost je zcela jinde

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 15:56
od PDK200SX
Kentoya píše:bezturbové CA nemají chlazení pístů olejem a vývod vody a oleje pro turbo, zato ale mají lepší vačky, jinak pokud koupíš zadřenej motor, počítej s kovanýma ojnicema, vyjdou jen dvakrát tolik co oprava natažených, a jejich životnost je zcela jinde
nee, myslel jsem, že ho koupím se sundaným turbem, bez něj,bez svodů,bez oil a vodního čerpadla a klidně i bez ojnic a pístů. Skrátka za co nejmíň, protože jsem stejně chtěl vše měnit. Nevím kolik stojí oprava ojnic, natož kovaných. Proto jsem založil todle téma, aby mi někdo sepsal seznam nejnutnějších dílů a cen těch dílů, kde to koupit a nakonec i jak to naladit.

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 16:12
od blázen
seznam se těžko píše,pokaždé na něco zapomeneš.

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 16:15
od PDK200SX
blázen píše:seznam se těžko píše,pokaždé na něco zapomeneš.
Ale jak jinak? Zatím pořád prakticky nevím co všechno musím sehnat?

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 16:49
od blázen
jdeš na to špatně , chce to rozebrat motor, podívat se jak je na tom klika, nechat ji měřit,brousit,leštit. pak kní koupit lepší ložiska, změřit ovalitu bloku, případně brousit (na 99%) , zkontrolovat ojnice, měřit případně vážit,možná oleštit.
dopředu si můžeš koupit turbo pro 300k řekněme nějaké 28r60 připadně s větším AR, dopředu si můžeš koupit spojku (třeba tu z austrálie co maj všichni) , dopředu si můžeš koupit AFM a vstřiky řekněme AFM stačí ze skyline GTS,GTR, vstřiky taky cca 444cc - max dostačující,můžeš určitš koupit těsnění pod palici třeba cometic 1,3-1,6mm a štefty,třeba od ARP, sehnal bych si dopředu CA16DE sací vačku, sehnal bych možná lepší svody, pořádný FMIC, plněprůchozí výfuk a jistojistě palivové čerpadlo a filtr, dopředu kup taky olejovou pumpu,veškerá gufera i ty na ventily (stejně je pak budeš muset nechat zabrousit..taky těsnění pod vanu,dekly vaček. dopředu ti raddy upraví chip stage 2,3 pro danou AFM a vstřiky. dopředu bych kopil nové hydra a dnes bych už nestartoval bez AFR a EGT sond,(ostatní budíky je třeba mít taky) , dopředu kup rozvody a zbytek těsnění do motoru - je jich hromádka. zbytek dokoupíš až rozebereš motor (případně pouzdra na pístní čepy atd. když necháš ojnice) ,narovinu píšu,že sem na plno blbostí zapoměl

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 17:01
od PDK200SX
Výborně, už alespoň vím, kde začít. Díky za vyčerpávající výpis. Když si vzpomeneš, napiš to sem. Todle už mám uložené v PC. Podle toho co píšeš, tak na 300PS stačí mít motor v perfektním stavu (po GO) a vydrží, je to tak? Nemusím dávat kované díly ani speciální RJ a pod. A je na tomhle autě dobrý regulátor tlaku paliva- větší tlak? A co kdybych chtěl přez 300PS? řekněme 350PS. Změnilo by se něco z toho co si psal? čip by to ještě zvládl? Kovaná klika se dává od kolika PS? Od kolika PS ojnice a od kolika písty?- jen tak pro zajímavost.

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 17:03
od chosecz
Takze provadim korekce, cas byl zmereny na 4.9 sec, sorry za mistake :)

Jinak ja ten vykon 300PS davam na seriovych vnitrnostech, po kompletni GO a nove dily. Doufam, ze to vydrzi ... to se uvidi po sezone :)

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 17:08
od blázen
je třeba si uvědomit, že seriové díly v motoru byli konstruovány pro 169k ,tam je jistota,že při dobrém zacházení vydrží. pokud chceš napsat do jakého výkonu spolehlivě vydrží,to ti nikdo nepoví, rozhodně pokud chceš 300-350k nešetři a kup nové kované i písty. Ty sou zárukou odolnosti při větším namáhání.

další věcí co je třeba si uvědomit ,jsou námi používané STAGE chipy od HD, když se podíváš na stránky HD ,zjistíš pro jaký plnící tlak jakého turba sou namapovány, to znamená,že si nemůžeš libovolně použít jakýkoliv plnící tlak jen tak, je potřeba to hlídat,případně někým nechat doladit.

kovanou klikovou hřídel sem viděl u výrobců jako tomei,tuším HKS, cena je tak okolo 35-40tis za kliku,pokud se nepletu (je to dlouho,co sem na to koukal),kurz měny se mění a taky ceny prodejců..

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 17:09
od blázen
chosecz píše:Takze provadim korekce, cas byl zmereny na 4.9 sec, sorry za mistake :)

Jinak ja ten vykon 300PS davam na seriovych vnitrnostech, po kompletni GO a nove dily. Doufam, ze to vydrzi ... to se uvidi po sezone :)

stím už souhlasím..tak proved 10 startů a udělej průměr a máš zrychlení 8)

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 17:10
od PDK200SX
chosecz píše:Takze provadim korekce, cas byl zmereny na 4.9 sec, sorry za mistake :)

Jinak ja ten vykon 300PS davam na seriovych vnitrnostech, po kompletni GO a nove dily. Doufam, ze to vydrzi ... to se uvidi po sezone :)
Pěkný čas...
Na kolik tě vyšla celková GO motoru?(co vše jsi dělal a kupoval) Napadá tě něco na co blázen zapomněl??

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 17:12
od PDK200SX
blázen píše:je třeba si uvědomit, že seriové díly v motoru byli konstruovány pro 169k ,tam je jistota,že při dobrém zacházení vydrží. pokud chceš napsat do jakého výkonu spolehlivě vydrží,to ti nikdo nepoví, rozhodně pokud chceš 300-350k nešetři a kup nové kované i písty. Ty sou zárukou odolnosti při větším namáhání.

další věcí co je třeba si uvědomit ,jsou námi používané STAGE chipy od HD, když se podíváš na stránky HD ,zjistíš pro jaký plnící tlak jakého turba sou namapovány, to znamená,že si nemůžeš libovolně použít jakýkoliv plnící tlak jen tak, je potřeba to hlídat,případně někým nechat doladit.

kovanou klikovou hřídel sem viděl u výrobců jako tomei,tuším HKS, cena je tak okolo 35-40tis za kliku,pokud se nepletu (je to dlouho,co sem na to koukal),kurz měny se mění a taky ceny prodejců..
Takže lepší koupit kované ojnice a písty, klika už není třeba? Cena je to velká, ale s tím jsem počítal, a na kolik vyjdou ty písty a ojnice?

Re: Úpravy výkonu S13

Napsal: 07.07.2008, 17:19
od blázen
cena pístůa ojnic je samozřejmě různá, u ojnic je rozdíl hlavně ve výrobci doporučil bych ojnice od Pauter,cenu netuším,ale levné nebudou,avšak kvalitní bezpochyby..sou i levnější varianty..řek bych že ceny ojnic budou od 10-25tis..

u pístů dělá rozdíl v ceně výrobce - tam je nepatrný rozdíl,ale velký rozdíl je v ceně ve velikosti pístu, záleží jak velké je potřebuješ, pro který výbrus.. doporučil bych wiseco cena od 12-20tis dle výbrusu..

ale ceny sou orientační dávno můžou být jinačí

abych dodal, klikovou hřídel pro tento výkon vůbec neřeš