SLUŠNEJ ZESILOVA? DO AUTA RODEK R2100A :O)

je nutný vysvětlení?! :)
Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

SLUŠNEJ ZESILOVA? DO AUTA RODEK R2100A :O)

Příspěvek od swed » 20.05.2005, 09:44

ZESÍK S PARAMETRY:
2x110W RMS 4Ohm, 2x150W RMS 2Ohm 1x300Watt RMS
DEFAKTO NOVÝ SE ZÁRU?ÁKEM ATD.
CENA 5000k?



Obrázek
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
Andeer
user
Příspěvky: 293
Registrován: 28.02.2005, 14:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andeer » 20.05.2005, 18:06

jen nevim pro? tam všichni cpou zesilova?e když každa druha sonka ma 4x50W ? a to na rostrhani hlavy bohat? sta?í, nebo ne ? :D
Nissan 200sx 92'
cervena b., dovoz nemecko
repas turbo od michala - jede fajně
Intercooler avia, BOW MK2, iridium IQ20, 1.1BAR , CHIP stage1, mobil1 5W50

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 20.05.2005, 18:59

nesta?í :-)
na rádiu m?že být napsáno co chce, ale ve skute?nosti má výkona 5-15w

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 20.05.2005, 19:03

Martin_534 píše:nesta?í :-)
na rádiu m?že být napsáno co chce, ale ve skute?nosti má výkona 5-15w
ur?it? máš pravdu, že nesta?í....
ale t?eba moje má 4x50W což je max a v sinusu to je asi 4x26W což si myslím je slušný... :wink: (ale to samozd?ejm? nemluvím o sony...o které mám svoje mín?ní) ale oproti zesíku je to nic...ikdyž standard chrastítka na to teda v žádném p?ípad? nesta?í v a aut?...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 20.05.2005, 19:08

swed píše:
Martin_534 píše:nesta?í :-)
na rádiu m?že být napsáno co chce, ale ve skute?nosti má výkona 5-15w
ur?it? máš pravdu, že nesta?í....
ale t?eba moje má 4x50W což je max a v sinusu to je asi 4x26W což si myslím je slušný... :wink: (ale to samozd?ejm? nemluvím o sony...o které mám svoje mín?ní) ale oproti zesíku je to nic...ikdyž standard chrastítka na to teda v žádném p?ípad? nesta?í v a aut?...
na 4x26w zapome?, leda bys m?l rádio s externim m?ni?em nap?tí, když to bude 4x12w bude to hodn? :-)

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 20.05.2005, 19:14

Martin_534 píše:na 4x26w zapome?, leda bys m?l rádio s externim m?ni?em nap?tí, když to bude 4x12w bude to hodn? :-)
nezapomenu :D leda to trochu spadne nižším nap?tím v palubní síti..al ene na polovic
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 20.05.2005, 20:58

Pánové, trochu matematiky a Ohm?v zákon:

1) Výstupní nap?tí (u aut s 12V akumulátorem) regulátoru alternátoru je standardn? 14.4V (víc se v palubní síti prost? objevit nesmí, pokud je vše v po?ádku).

2) Standardní impedance (zjednodušen? odpor) b?žn? používaných reproduktor? do auta je 4 Ohmy. Na tuto zát?ž je též dimenzovaná v?tšina (95%) výstupních zesilova?? autorádií a (až na výjimky) p?ídavných zesilova?? (pozor, n?které jsou pro zv?tšení výstupního výkonu konstruované na 2 Ohmy)

3) Chceme-li zesilovat hudební signál (tedy st?ídavý, v p?ípad? flétny tém?? ?istá sinusovka, která symetricky osciluje okolo nuly do kladných i záporných hodnot) a napájení v aut? je NESYMETRICKÉ, tedy +12V proti kost?e (zápornému pólu baterie, který je ukost?en), musíme po?ítat s tím, že na první pól reproduktoru, jehož druhý pól je ukost?en, m?žeme p?ivést maximáln? polovinu nap?tí v palubní síti, abychom se se zesíleným signálem mohli pohybovat do kladných a záporných hodnot okolo jakéhosi "st?edu" nebo "nulové hodnoty".

4) I na pln? otev?ených výstupních výkonových tranzistorech zesilova?e (je jedno, jestli jsou tam diskrétní tranzistory nebo máme integrovaný obvod, i v n?m ty tranzistory nakonec jsou) vzniká úbytek nap?tí, pohybující se v rozmezí 0.5-0.7V a ty tranzistory jsou tam min. jeden pro každou p?lvlnu, tedy celkem min. 2ks

Takže: polovina ze 14.4V je 7.2V
Úbytek na tranzistorech koncového stupn? je 2*0.7V
Nap?tí na reproduktoru m?že být max. 5.8V
Na 4-ohmovém reproduktoru dosáhneme proudu 5.8/4=1.45A...
...a tím výkonu 8.4Wattu

Pokud stojíme bez nato?eného motoru a baterie má p?esn? 12V, bude výkon 5.3W

Pro dosažení vyššího výstupního výkonu se použije invertor (p?evrátí polaritu té naší sinusovky) a další zesilova?, jehož výstupní nap?tí je p?esn? opa?né oproti zesilova?i, který se napájí p?ímo, ne p?es invertor.

Reproduktor se zapojí jedním pólem na výstup prvního a druhým na výstup druhého zesilova?e, ?íká se tomu m?stkové zapojení a používá se pro dosažení v?tšího rozkmitu nap?tí na zát?ži (prakticky se zdvojnásobí). Ani jeden vývod reproduktoru není spojen s kostrou (a pokud se spojí, sho?í reproduktor, zesilova? nebo obojí, protože i v klidu, bez buzení, je na výstupech zesilova?? nap?tí rovné polovin? nap?tí v palubní síti).

Dosažitelný výkon p?i plném nap?tí sít? je tak okolo +/- 15W (jsou tam n?jaké ztráty, i bez nich by to bylo max. 16.8W) a p?i baterii 12V jen cca 10W !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tato ?ísla jsou JEDINÝM SERIÓZNÍM ÚDAJEM O VÝKONU. Termíny "maximální, špi?kový, hudební" výkon, jehož m??ení si výrobce m?že nadefinovat, jak se jemu zrovna hodí nebo si ta ?ísla jen vycucat z prstu O NI?EM NEVYPOVÍDAJÍ A za?ízení se podle nich NEDAJÍ POROVNÁVAT.

Pro vyšší než uvedené hodnoty se zesilova?e výkonu konstruují tak, že v polovin? (nebo nadpolovi?ní v?tšin?) krabice je M?NI? NAP?TÍ, který z palubní sít? ud?lá t?eba 2x50V a tím se teprve napájí koncový stupe?. A protože ani m?ni?, ani zesilova? nemá ú?innost 100%, bývají na p?ívodech od baterie pojistky od 20A výše (spíš 60, 80, 100A), protože platí zákon o zachování (v našem p?ípad?) výkonu. Také je nutné ?ádn? dimenzovat napájecí kabely, protože p?i t?chto proudech (svá?e?ka) poznáte každou desetinu ohmu jejich odporu na ztrát? výkonu a na zah?ívání kabelu, které m?že být velmi nebezpe?né.

Celá problematika je ješt? o n?co složit?jší, ale pro jednoduchost a názornost to takhle sta?í, ne? (cht?l bych vid?t to autorádio o výšce n?jakých pár cm, ve kterém je ladící díl, mechanika CD p?ehráva?e a okolní elektronika, jak z n?j leze t?ch 4x50W (v sou?tu 200). P?i takovém výkonu by teplota v n?m dosahovala hodnot, že by se rozpoušt?la vložená CD!!! :D

Uživatelský avatar
Piettro
user
Příspěvky: 499
Registrován: 27.12.2004, 21:52
Bydliště: Teplice nad Bečvou (Bohumín)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Piettro » 20.05.2005, 21:47

WOW :shock: :shock:

Bezkonkurencne asi nejdelsi prispevek tohoto fora, no musel sem si to precist 2x a pomalu, abych se v tom zorientoval :P

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 20.05.2005, 21:48

hezky v?decky popsaný to co sem ?íkal už na za?átku :-)

pro zajímavost m?žu vzít na sraz test rárií z ?asopisu, kde je m??enej výkon a hodnoty se pohybují kolem 12w u t?ch dražších po cca 17w u rádií s externím m?ni?em nap?tí :-)

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 20.05.2005, 21:49

no ale zp?k k prodeji zesilova?e, kterej pat?í k t?m lepším kousk?m :-)

Uživatelský avatar
otasTM
user
Příspěvky: 1746
Registrován: 27.12.2004, 20:35
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otasTM » 20.05.2005, 22:46

Martin_534 píše:no ale zp?k k prodeji zesilova?e, kterej pat?í k t?m lepším kousk?m :-)
a taky k t?m dražším kousk?m... :cry:

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 21.05.2005, 07:01

musim uznat dobrej popis jak to je v radiu v aut? a beru to :lol:
jinak to radio pat?í k t?m hodn? lepším a za tu cenu myslím je to dobrý...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 21.05.2005, 11:44

zesak je v aut? nutnost :wink: bez n?j hlava nebolí
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
otasTM
user
Příspěvky: 1746
Registrován: 27.12.2004, 20:35
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otasTM » 21.05.2005, 12:16

blázen píše:zesak je v aut? nutnost :wink: bez n?j hlava nebolí
tj. souhlasim, ale pro m? minimáln? 4x300W :lol:

Uživatelský avatar
kubajs
user
Příspěvky: 348
Registrován: 24.02.2005, 20:26
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubajs » 21.05.2005, 13:07

to je pravda, ja mam radeji dva. :)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 hostů