Stránka 1 z 3

Do-It-Yourself: Water/Alcohol Injection

Napsal: 31.01.2007, 23:12
od rozum
http://www.dawesdevices.com/water.html jestli bude zajem a budu se nudit tak to muzu prelozit :)

Napsal: 01.02.2007, 05:52
od buky300zx
Uz sa nudis? :lol:

Napsal: 01.02.2007, 06:59
od Elviiis
Jestli to přeložíš dostaneš pusu :P

Napsal: 01.02.2007, 07:47
od rozum
dam prednost penezum :lol: :geek:

Napsal: 01.02.2007, 07:56
od buky300zx
rozumik píše:dam prednost penezum :lol: :geek:
:bootyshake:

Napsal: 01.02.2007, 08:10
od raddy
na prvy pohlad je to v pohode, ale velmi by som si rozmyslel nakup z tychto dovodov:
1, pumpa ma pracovny tlak max. 40psi, ktory ale pri pouziti trysky ako pise v clanku este poklesne. vo vstrekovani vody je tlak pumpy extremne dolezity kvoli vytvoreniu co najmensich castic vody, ktore su zasa extremne dolezite pre rovnomernu distribuciu vody vo vstupnom prude vzduchu a lepsiu evaporaciu vody do vzduchu. Tlak shurflo pumpy ktora sa pouziva v kitoch od coolingmistu je 150psi.

2, urcite by som pouzil overenu a kvalitnu trysku z drahsich kitov vstrekovania vody, ktore su vyvinute priamo na tento ucel. je velmi dolezite ako male castice dokaze tryska vytvorit (na zaklade tlaku pumpy). velke castice sa maju tendenciu rychlo spajat a tvoria kvapky vody, co vsak znamena nerovnomerne rozptylenie vody v sani co moze mat zle nasledky.

3, firma sa prestahovala na http://www.3barracing.com/ a tento produkt uz neponukaju ale zato tam maju spustu zaujimavosti :-D

Napsal: 01.02.2007, 10:40
od rozum
kousek sem prelozil, ale bude to chtit korekturu a par casti tam chybi.

Kód: Vybrat vše

System vstrikovani vody/alkoholu a ostrik intercooleru

Aplikace: Vsechny preplnovane motory s mezichladicem i bez nej.
Ackoliv jsou tyto stranky psany pro vstrik pred turbo, pumpa s vyssim tlakem napsana v sekci "jak na to" dovoli vstrikovani az za turbem.

Ucel: Dosazeni vyssiho boostu bez detonaci- taky zname jako "poor man's intercoler??" Tento system muze byt pouzit take jako ostrik mezichladice. K tomu je potreba navic jen maly drzak k uchyceni trysky.

Co dela nas system odlisnym: Nas kit je pro silence kteri nechcou utracet. Vyvinuli jsme unikatni reseni nekterych drahych dilu prodavanych v jinych kitech. Verime, ze jsme trefili dobry pomer mezi cenou a funkci. Dale potrebujeme specialni trysku vaporizeru ...? Tyto vysledky lepsiho chlazeni vzduchu vstupujiciho do turba vyznamne snizuji oderky(?), ktere mohou nastat ve chvili, kdy se voda dotkne lopatek turba. Pridane chlazeni....(?)

Co tim ziskam?: Nedavno behem vyroby vodniho vstrikovani pro pritele..(?)

Poznamka: Pozorne si prectete sekce FAQ a "jak na to". 

Vstrikovani vody- fakta:
Kdyz zvysime plnici tlak turba, roste teplota plneneho vzduchu. Vyssi teplota smesi rapidne zvysuje sanci detonaci ve valci. Nejlepsi reseni je pridat intercooler pokud tlacime vic nez 12psi, ale neni to vzdy prakticke kvuli cene a upevnovacim limitacim. Early Chrysler TI turbomotory jsou dobrym prikladem 'packaging limitations'. Je opravdu narocne tam narvat aftermarket mezichladic na puvodni saci svody. Toto dela dobreho kandidata pro vodni vstrikovani.

Vodni vstrikovani snizuje riziko detonaci snizenim teploty ve spalovacim prostoru a zvysuje efektivni oktanove cislo paliva. Toto dovoluje motoru bezet s vyssim plnicim tlakem a 'full spark advance' bez pouziti zavodniho paliva. 

FAQ:
Zvysuje vodni vstrikovani vykon motoru?
Ano, ale ne primo. Vodni vstrikovani zvysuje detonacni limit, take znamy jako klepani.

Je vstrikovani vody novinka?
Ne. Vodni vstrikovani bylo pouzito uz behem druhe svetove valky k potlaceni detonaci ve valecnych stihackach, cimz dosahli delsiho servisniho intervalu.

Hori voda v motoru?
Ne. 

Co kdyz ma muj motor mezichladic?
Nedoporucujeme vstrikovat vody pred turbo na motorech s mezichladicem, velka cast vody zkondenzuje v samotnem mezichladici. Avsak nas system pracuje skvele jako 'auxillary' ostrik k zvyseni efektivity mezichladice. Pri tomto reseni je voda strikana primo na mezichladic a tim odvadi teplo. Jednoduche a ucinne. Subaru WRX rally auta pouzivaji ten samy system ostriku mezichladice. Ale stoji je o hodne vic :)

Potrebuji pridavnou nadrz na vodu? Ne. Nas system je vymyslen k pouziti stavajici nadoby na vodu k ostrikovacum (vetsina z nich ma senzor naplneni), ale muzes pouzit i oddelenou nadrz. Mix vody/alkoholu funguje stejne jako obycejna voda do ostrikovacu, zabijete tim dva ptaky jednim sutrem.

Jak casto musim doplnovat nadrz?
To zavisi na tom, jak casto vstrikovani pouzijete (bezi pouze pri vysokem plnicim tlaku) a jak velkou nadrzku mate. I na nejmensi nadrzku ujedete 8 plnych ctvrt mili. Pri jezdeni po meste :geek: vydrzi asi jako nadrz benzinu.

Co potrebuju k instalaci?
Krome veci uvedenych v "jak na to" potrebujete nasledujici:

1)
2) Volitelne- muzes pouzit solenoid k odpojeni systemu pokud je zrovna neaktivni. 

3) Volitelne- preferuji pouzivani nadrzky ostrikovacu, ale muzete pouzit oddelenou nadobu.

4) Prepinac k zapnuti systemu 

Original vymyslel a sepsal Dawes Devices, prelozil rozumik

Napsal: 03.02.2007, 20:45
od Vita.z31
Ne ze bych Vam do toho chtel kecat, ale co vim tak se vstrikovani vody, a to i v motorsportu, nepouziva kvuli tomu ze udajne dochazii k synteze s olejem. A nasledne k jeho ridnuti. Je to dost spekulativni, ale rekl bych ze vstrikovani vody je jen pro blazny na sprinty a ne pro bezne jezdeni.

Napsal: 04.02.2007, 09:48
od raddy
Wita píše:Ne ze bych Vam do toho chtel kecat, ale co vim tak se vstrikovani vody, a to i v motorsportu, nepouziva kvuli tomu ze udajne dochazii k synteze s olejem. A nasledne k jeho ridnuti. Je to dost spekulativni, ale rekl bych ze vstrikovani vody je jen pro blazny na sprinty a ne pro bezne jezdeni.
nechcem ti do toho kecat, ale vstrekovanie vody sa pouziva vo vacsine aut wrc (nemyslim ostrekovanie IC, ale vstrekovanie vody do motora). Vstrekovanie vody sa pouziva od 2.sv. vojny a je velmi, velmi dobre zdokumentovane. Dal som si tu namahu a precital vela historickych aj modernych dokumentov a ziadny sa nezmienuje o riedeni oleja vodou. Ked sa nad tym zamyslis, ani to nie je mozne. Vstrekovanie vody napr. pouzivaju seriovov aj starsie SAABY a to dokonca sa vstrekuje voda pred turbo. V motorsporte je naopak vstrekovanie vody velmi rozsirene, rally, drag.
Pouzil si spravne slovo-udajne-mozem ti zodpovedne povedat ze to nie je pravda.
Ak vsak mas podklady o tomto jave, velmi rad si ich prestudujem(e).

Napsal: 04.02.2007, 11:14
od mick
takze jestli to dobre chapu,jsou dve moznosti, jedna slozita - vstrikovani vody do motoru a druha jednoducha, kde proste strikam na IC, a to by melo byt celkem jednoduche na vyrobu ne? ale vykon to moc nezvedne?

Napsal: 04.02.2007, 11:21
od Vita.z31
To raddy:

Mno od minuleho roku je to ve wrc zakazane. Mechanici skoda motorsport tvrdi ze dochazi k ridnuti oleje, a jeho premene v emulzi. Sic potlacis detonace ale urcite na ukor zivotnosti motoru. Kazda vyhoda musi mit i svuj protiklad. :wink:

Napsal: 04.02.2007, 11:28
od Vita.z31
mick píše:takze jestli to dobre chapu,jsou dve moznosti, jedna slozita - vstrikovani vody do motoru a druha jednoducha, kde proste strikam na IC, a to by melo byt celkem jednoduche na vyrobu ne? ale vykon to moc nezvedne?
Samo o sobe to vykon nezveda. Muze pouze, pokud mas kovany vnitrnosti, zvednout plnici tlak, posouva to pouze hranici detonaci.

Napsal: 04.02.2007, 11:48
od Kentoya
ono to výkon přidá samo i sobě, ale je to nepatrné navýšení, které vznikne díky tomu, že chladnějšího vzduchu se vejde do motorového prostoru více, ale jelikož neznám výpočtové vzorce, nedovolím si tvrdit o kolik to jde nahoru, řádově tipuji pár kobyl

Napsal: 04.02.2007, 12:52
od blázen
já toho taky trochu přečetl,ale k řídnutí oleje nebyla nikde zmínka, díky vstřikování vody si posuneme předstih tak daleko,kde by nám bez vody detonace udělali paseku, takže myslím,že ten nárust zase tak nepatrný nebude, navíc v OFF boost režimu je auto daleko živější - to si muže každý vyzkoušet,když si předzápal posuneme-ale neboostovat :lol:
to že je směs ve válcích daleko chladnější výkon přinese taky, když pára pohltí obrovské množství tepla,do válců dostaneme daleko více směsi dalším přínosem by mohlo být čištění válců..

jediná rizika vidím v nedodání vody v boost režiimu - vypadlá hadička, došla voda...

můj názor,jestli je chybný opravte mě

Napsal: 04.02.2007, 16:20
od raddy
voda v spalovacom procese nehori, tak ako sa dostane dnu, vyjde po spalovani aj von. Jedine vtedy moze ovplivnit olej, ak zmes prenika cez kruzky a vtedy ale ovplyvnuje olej daleko viac veci, hlavne benzin a plyny zo spalovacieho procesu, ktore degraduju kvalitu oleja. Nikdy som nespozoroval vodu v oleji (je to lahke spoznat), takze to vobec neriesim. Ak spozorujem vodu v oleji, tak sa o to zacnem zaujimat. Ak dochadza vplyvom vstrekovania vody do motora k ovplyvnovaniu kvalitiy oleja, tak by sa o tom urcite pisalo v zaveroch niektorej z mnohych studii, ktore sa tymto zaoberali. Neviem aky problem mali v skodovke, vedel by si dat odkaz na clanok kde sa pise o prenikani vody do oleja? A naozaj neviem ake (a preco) musi mat vstrekovanie vody nevyhody, myslim ze nema ziadne.
Avsak ma velke mnozstvo vyhod, okrem hlavneho ucelu udrzuje motor bez karbonu napr.
C osa tyka ochladenia zmesi versus vykon, tak to ma praveze na vykon velky vplyv, ved len samotna montaz lepsieho IC, ktory znizi teplotu vzduchu moze zvysit vykon naseho motora aj o viac ako 10k. Vstrekovanie vody len za ucelom ochladenia zmesi je velmi ucinne, ochladi vzduch v sani (hlavne ak voda obsahuje lieh) a vdaka 100% vlhkosti vzduchu takisto posunie hranicu detonacii. Zvysenie vykonu bez zvysenia tlaku turba len pri zapnuti vstrekovania vody je velmi dobre zmerane a zdokumentovane.