Stránka 1 z 1

Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 02.01.2007, 20:07
od 935Baby
Na UK foru jsem našel článek kde řeší poškození ozubení na vačce a poškození CAS a příčiny problému:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=259718

Zdá se že hlavními příčínami jsou:

- chybející kolík či oba kolíky na krytu řemenu ktere zajištují soustřednost otvoru pro CAS s osou vačky
- určitý negativní vlim má také chybející či hodně poškozený O-kroužek na hřídelce CAS. Údajně ten O-kroužek funguje jako " tlumič "

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 09.03.2013, 17:08
od SilverFox
:D

Obrázek

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 09.03.2013, 21:17
od Fizzbiker
zadne novinky...

dalso vec sou spatne nasazena/dotazena prsa popr CAS samotny.

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 09.03.2013, 21:44
od SilverFox
Pro mě to novinka je. Na etku se mi to jeste nestalo. :lol:

Ten motor nenajel ani 60km a už sežral dva casy. :lol: Ten první z venku nenes známky mechanický závady. Při zatočení elektrika vykazovala činnost, ale nejspíš nepravidelně nebo ve špatnou chvíly. Tenhleten je jasnej. Naštěstí vačka ok. Pořešim dekl a snad to bude ok.

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 09.03.2013, 21:49
od Fil
Já tu mám pro změnu cas který prošel "tuningem" na slovensku prostě tunerům nestačí tovární rozsah nastavení předstihu a tak pro jistotu nepoužívají centrující čepy, lámou D výstupky a pak na casu propilovávají díry z uzavřených "O" na otevřené "U" ve snaze nastavit předstih tak aby to vůbec šlo nastartovat... Aby to nevypadalo, že jsem zaměřený proti SK, tak v ČR máme samozřejmě takových tunerů taky mraky. :roll: A je radost po nich "zdědit" auto...

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 09.03.2013, 21:57
od Fizzbiker
SilverFox píše:Pro mě to novinka je. Na etku se mi to jeste nestalo. :lol:

Ten motor nenajel ani 60km a už sežral dva casy. :lol: Ten první z venku nenes známky mechanický závady. Při zatočení elektrika vykazovala činnost, ale nejspíš nepravidelně nebo ve špatnou chvíly. Tenhleten je jasnej. Naštěstí vačka ok. Pořešim dekl a snad to bude ok.

cas ma dve loziska a ve vetsine pripadi se prestrihne vevnitr szrejme pred mrizkou kterou toci. auto pri otaceni napr starterem chyta skyta ale nenastartuje pri toceni rukou cvakaji striky i jiskri ale proste ne ve spravnouchvili. otacenim si troufnu strihly cas poznat i bez porovnani.

jo gumicka funguje jak rikas centruje hridelku casu a umoznuje v pripade minimalni nesouososti jakysi uhel bez ujmy na CASe. ale gumicka nesezere vse a i unava materialu u casu atd.
Fil píše:Já tu mám pro změnu cas který prošel "tuningem" na slovensku prostě tunerům nestačí tovární rozsah nastavení předstihu a tak pro jistotu nepoužívají centrující čepy, lámou D výstupky a pak na casu propilovávají díry z uzavřených "O" na otevřené "U" ve snaze nastavit předstih tak aby to vůbec šlo nastartovat... Aby to nevypadalo, že jsem zaměřený proti SK, tak v ČR máme samozřejmě takových tunerů taky mraky. :roll: A je radost po nich "zdědit" auto...
stejne jako provrtane restriktory atd. auto z "ceskoslovenska" je obecne mor... zvlast sportak... lidi kteri tomu rozumi je minimum lidi kteri to trvdi ze tomu rozumi je nespocitane. a to bud rad ze nissany nejsou zas tak oblibene... aspon nebyly nez dosahly techhle srotovych cen.

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 09.03.2013, 22:19
od Fil
Nebo volnoběh naštelovaný napnutím lanka, to je pak "radost" brzdit motorem... A našlo by se toho víc, ale to už je ot v tomto topicu.

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 09.03.2013, 22:27
od SilverFox
Že ten první bude střihlej vevnitř jsem si taky tipnul. Až bude čas tak ho kuchnu.

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 11.03.2013, 01:45
od Kentoya
už jsem to hodně lidem říkal, a možná i někde psal

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 11.03.2013, 15:35
od SilverFox
U mě konkrétně to bylo způsobený absencí jednoho ze dvou středících tunýlků který procházejí z hlavy skrz plech za rozvody do deklu rozvodů.

Ilustrační...
Obrázek

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 12.05.2013, 21:28
od Fil
Cpal jsem fotky do pc a tak jsem si vzpoměl na ten CAS a KO CAčko na kterém byl... Jo a hodil by se mi jeden ten centrující dutý čep, ale možná půjde koupit i někde v železářství? Myslel jsem, že ho použiju z toho ko motoru ale tam projistotu nebyl ani jeden :shock:

Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky

Napsal: 12.05.2013, 21:44
od SilverFox
Nařezat z vhodné trubičky. Tak jsem to chtěl řešit, ale vytáh jsem je z jiný hlavy. Bohužel jsem je neměřil.