Stránka 1 z 4

Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95

Napsal: 08.07.2006, 19:06
od 935Baby
Dlouhou dobu jsem to chtel vyzkoušet ale tak nejak jsem se k tomu dostal az dnes.

Zajímalo mě jak znatelny bude rozdil techto dvou benzínů.

Popis auta:

Nissan 200SX S13, CA18DET
úpravy:
- konus filtr sání KN
- decat
- BOV
- seriový tlak turba
- kompresní tlaky motoru 9,5bar (tedy tolik tam aspon bylo pred cca 1000km :lol: )

Vlastní test:

akcelerace z rychlosti 50km/h na 2 rychlostní stupen s přeřazením na 3. v 6000rpm a akcelerace až do rychlosti 130km/h. Trat byla mírně skopečka, ale tak mírně že se to dá považovat za test na rovině. Vždy jsem pro objektivnost udělal tři měření a pak zprůměroval.

Benzín Natural 95 oktanů
suchý povrch silnice
časy: 8,45 / 8,65 / 8,44 (u toho času 8,65 jsem nezařadil zrovna ideálně takže ho do průměru neppočítám)
průměrný čas: 8,445sekundy

Benzin Shell V-Power Racing (pro zajímavost - cena cca 35,3 za litr)
Když jsem dotankovával tak jsem měl b nádrži cca 15 litrů Naturalu 95, dotankoval jsem 45litrů Shell V-Power Racing
trochu namoklá silnice (nepocitoval jsem problémy s trakcí takže ty časy by měli být objektivní)
časy: 8,23 / 8,18 / 8,20
průměrný čas: 8,20

Docela slušné navýšení, pouhé 2,5 desetiny sekundy, ale při sprintu propastný rozdíl :D No a na okruhu by to byly celé sekundy na kolo a mozná minuta na závod (podle počtu kol) Tím se nesnažím naznačovat že s mým autem závodím na okruhu - v tomhle stavu by to po závodě nerozchodilo 8)

Takže na sprint pokud možno pouze s benzínem Shell V-Power Racing 100 oktanů.

Ješte to jednou otestuju až opět doplním nádrž aby se eliminovalo to naředění s tim Naturalem 95 a taky abych to otestoval na suché silnici.

Kdyby byla benzínka Shell u mě v okoli tak bych to tam mozná lil pořád. Takle jsem musel z Rakovníka až do Kladna.

:-k Asi zavolám do Shellu a budu chtít nějaký poplatek za to že jim dělám reklamu.

Napsal: 08.07.2006, 22:49
od raddy
Rozhodne pochvala za zaujimavy test.
Moj nazor je ze pripadne zlepsenie parametrov motora sa ale neda pripisat vyssiemu oktanovemu cislu (za predpokladu ze nejazdis na benzin s prils nizkym oktanovym cislom), pretoze ECU S13 nijakym sposobom neupravuje predzapal v zavislosti od miery detonacii, tym padom je vykon motora neovplyvneny oktanovym cislom. Modernejsie ECU ale dynamicky upravuju predzapal na najvyssiu moznu hodnotu v zmysle poctu detonacii, takze tam moze byt narast vykonu realny.
Myslim ze v tvojom pripade sa jedna bud o statisticku chybu alebo aditiva v tomto benzine ako take zvysia vykon motora, nie vsak oktanove cislo.

Napsal: 09.07.2006, 00:08
od doublejay
Ja jsem to tak dopodrobna netestoval, ale moje zkusenosti jsou takove (overeno na nekolika plnych nadrzich), ze s benzinem V-Power Racing 100 mam na 100 ujetych km o 1-1.5l nizsi spotrebu. Zcela evidentni je narust krouticiho momentu v nizkych otackach, muzu jet na vyssi rychlostni stupen pomaleji, motor jde rychleji do otacek atd. Naprosto katastrofalni je (po nejake dobe jezdeni na tento benzin) prechod zpatky na N95. To si pripadate, ze musite strasne slapat na plyn, aby to trochu jelo. Dalsi dulezity poznatek je, ze pri tlaku turba (T25 od Michala, s temi vetsimi lopatkami) 1.1b na V-Power 100 se nevyskytuji ani ojedinele detonace...

Napsal: 09.07.2006, 01:14
od cornhollio
ja to tam leju porad, jednou sem skusil 95 za 200stovky a ujel asi 10 km a byla pryc, s shell když chci jedu za 6,5l jinak to jede tak stavnatejc ,a na okruhu 60l/100km :lol:

Napsal: 09.07.2006, 07:53
od raddy
doublejay píše:Dalsi dulezity poznatek je, ze pri tlaku turba (T25 od Michala, s temi vetsimi lopatkami) 1.1b na V-Power 100 se nevyskytuji ani ojedinele detonace...
hmmm, zaujimave, ja jazdim standardne na 98okt. benzin, ale nikdy som si nevsimol nejaky rozdiel oproti 95, ale zase som sa na to nezameriaval.
Dovod preco jazdim na 98okt. je len potlacenie detonacii...A pre zaujimavost, s 98okt. benzinom a vstrekovanim vody nemam detonacie ani pri 1.4bar a takmer na maximum zvysenom predzapale...

Napsal: 09.07.2006, 09:24
od Kentoya
já osebně leju racing všude, atřeba i ve filcce 1,6 se mi snížila spotřeba z 9 na 7,5 a subjektivně to líp jede

Napsal: 09.07.2006, 10:17
od mrkevvzime
tak jestli se snizi i spotreba tak se vlastne zaplati vyssi cena toho benzinu hmmm asi to taky otestuju :wink:
dik za tip

Napsal: 09.07.2006, 11:31
od 935Baby
raddy píše:
Moj nazor je ze pripadne zlepsenie parametrov motora sa ale neda pripisat vyssiemu oktanovemu cislu (za predpokladu ze nejazdis na benzin s prils nizkym oktanovym cislom), pretoze ECU S13 nijakym sposobom neupravuje predzapal v zavislosti od miery detonacii, tym padom je vykon motora neovplyvneny oktanovym cislom. Modernejsie ECU ale dynamicky upravuju predzapal na najvyssiu moznu hodnotu v zmysle poctu detonacii, takze tam moze byt narast vykonu realny.
Myslim ze v tvojom pripade sa jedna bud o statisticku chybu alebo aditiva v tomto benzine ako take zvysia vykon motora, nie vsak oktanove cislo.
No ja si myslím že k tomu zlepšení času (zvýšení výkonu) došlo kvůli tomu, že ten benzín je mnohem kvalitnější a tudíž lépe prohoří a předá vetší energii pístu.

Napsal: 09.07.2006, 21:17
od adner
všechno je v aditivech

Napsal: 09.07.2006, 21:18
od adner
a taky v tom,co do toho přimíchá místní obsluha

Napsal: 10.07.2006, 09:40
od Caizi
:lol:

to Raddy: tak mě napadá, nelze nějak nastavovat u naší řídicí jednotky předstih do extrémních hodnot v závislosti na benzinu? :?:

Napsal: 10.07.2006, 10:28
od blázen
jen ručně na snímači

Napsal: 10.07.2006, 11:13
od raddy
blázen píše:jen ručně na snímači
presne tak...na snimaci CAS sa nastavi zakladny predstih, ktory sa potom odpocitava od hodnoty v mape casovanie predzapalu.

Napsal: 10.07.2006, 11:18
od Caizi
No a co kdyby se udělala mapa s posunutým předzápalem. (Tedy všechny hotnoty v mapě předstihu by se odpočítali tak jak kdyby se CAS pootočil.)?Díky

Napsal: 10.07.2006, 11:20
od Caizi
Mě ta potvora žere furt stejně.. :wink: Shell ne Shell...pod 10 se nedostanu sand ani na volnoběhu.::-)