Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95

Příspěvek od 935Baby » 08.07.2006, 19:06

Dlouhou dobu jsem to chtel vyzkoušet ale tak nejak jsem se k tomu dostal az dnes.

Zajímalo mě jak znatelny bude rozdil techto dvou benzínů.

Popis auta:

Nissan 200SX S13, CA18DET
úpravy:
- konus filtr sání KN
- decat
- BOV
- seriový tlak turba
- kompresní tlaky motoru 9,5bar (tedy tolik tam aspon bylo pred cca 1000km :lol: )

Vlastní test:

akcelerace z rychlosti 50km/h na 2 rychlostní stupen s přeřazením na 3. v 6000rpm a akcelerace až do rychlosti 130km/h. Trat byla mírně skopečka, ale tak mírně že se to dá považovat za test na rovině. Vždy jsem pro objektivnost udělal tři měření a pak zprůměroval.

Benzín Natural 95 oktanů
suchý povrch silnice
časy: 8,45 / 8,65 / 8,44 (u toho času 8,65 jsem nezařadil zrovna ideálně takže ho do průměru neppočítám)
průměrný čas: 8,445sekundy

Benzin Shell V-Power Racing (pro zajímavost - cena cca 35,3 za litr)
Když jsem dotankovával tak jsem měl b nádrži cca 15 litrů Naturalu 95, dotankoval jsem 45litrů Shell V-Power Racing
trochu namoklá silnice (nepocitoval jsem problémy s trakcí takže ty časy by měli být objektivní)
časy: 8,23 / 8,18 / 8,20
průměrný čas: 8,20

Docela slušné navýšení, pouhé 2,5 desetiny sekundy, ale při sprintu propastný rozdíl :D No a na okruhu by to byly celé sekundy na kolo a mozná minuta na závod (podle počtu kol) Tím se nesnažím naznačovat že s mým autem závodím na okruhu - v tomhle stavu by to po závodě nerozchodilo 8)

Takže na sprint pokud možno pouze s benzínem Shell V-Power Racing 100 oktanů.

Ješte to jednou otestuju až opět doplním nádrž aby se eliminovalo to naředění s tim Naturalem 95 a taky abych to otestoval na suché silnici.

Kdyby byla benzínka Shell u mě v okoli tak bych to tam mozná lil pořád. Takle jsem musel z Rakovníka až do Kladna.

:-k Asi zavolám do Shellu a budu chtít nějaký poplatek za to že jim dělám reklamu.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 08.07.2006, 22:49

Rozhodne pochvala za zaujimavy test.
Moj nazor je ze pripadne zlepsenie parametrov motora sa ale neda pripisat vyssiemu oktanovemu cislu (za predpokladu ze nejazdis na benzin s prils nizkym oktanovym cislom), pretoze ECU S13 nijakym sposobom neupravuje predzapal v zavislosti od miery detonacii, tym padom je vykon motora neovplyvneny oktanovym cislom. Modernejsie ECU ale dynamicky upravuju predzapal na najvyssiu moznu hodnotu v zmysle poctu detonacii, takze tam moze byt narast vykonu realny.
Myslim ze v tvojom pripade sa jedna bud o statisticku chybu alebo aditiva v tomto benzine ako take zvysia vykon motora, nie vsak oktanove cislo.

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 09.07.2006, 00:08

Ja jsem to tak dopodrobna netestoval, ale moje zkusenosti jsou takove (overeno na nekolika plnych nadrzich), ze s benzinem V-Power Racing 100 mam na 100 ujetych km o 1-1.5l nizsi spotrebu. Zcela evidentni je narust krouticiho momentu v nizkych otackach, muzu jet na vyssi rychlostni stupen pomaleji, motor jde rychleji do otacek atd. Naprosto katastrofalni je (po nejake dobe jezdeni na tento benzin) prechod zpatky na N95. To si pripadate, ze musite strasne slapat na plyn, aby to trochu jelo. Dalsi dulezity poznatek je, ze pri tlaku turba (T25 od Michala, s temi vetsimi lopatkami) 1.1b na V-Power 100 se nevyskytuji ani ojedinele detonace...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
cornhollio
user
Příspěvky: 981
Registrován: 14.07.2005, 11:37
Bydliště: in the middle of nowhere

Příspěvek od cornhollio » 09.07.2006, 01:14

ja to tam leju porad, jednou sem skusil 95 za 200stovky a ujel asi 10 km a byla pryc, s shell když chci jedu za 6,5l jinak to jede tak stavnatejc ,a na okruhu 60l/100km :lol:
FIRE WALK WITH ME

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 09.07.2006, 07:53

doublejay píše:Dalsi dulezity poznatek je, ze pri tlaku turba (T25 od Michala, s temi vetsimi lopatkami) 1.1b na V-Power 100 se nevyskytuji ani ojedinele detonace...
hmmm, zaujimave, ja jazdim standardne na 98okt. benzin, ale nikdy som si nevsimol nejaky rozdiel oproti 95, ale zase som sa na to nezameriaval.
Dovod preco jazdim na 98okt. je len potlacenie detonacii...A pre zaujimavost, s 98okt. benzinom a vstrekovanim vody nemam detonacie ani pri 1.4bar a takmer na maximum zvysenom predzapale...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 09.07.2006, 09:24

já osebně leju racing všude, atřeba i ve filcce 1,6 se mi snížila spotřeba z 9 na 7,5 a subjektivně to líp jede

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime » 09.07.2006, 10:17

tak jestli se snizi i spotreba tak se vlastne zaplati vyssi cena toho benzinu hmmm asi to taky otestuju :wink:
dik za tip

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 09.07.2006, 11:31

raddy píše:
Moj nazor je ze pripadne zlepsenie parametrov motora sa ale neda pripisat vyssiemu oktanovemu cislu (za predpokladu ze nejazdis na benzin s prils nizkym oktanovym cislom), pretoze ECU S13 nijakym sposobom neupravuje predzapal v zavislosti od miery detonacii, tym padom je vykon motora neovplyvneny oktanovym cislom. Modernejsie ECU ale dynamicky upravuju predzapal na najvyssiu moznu hodnotu v zmysle poctu detonacii, takze tam moze byt narast vykonu realny.
Myslim ze v tvojom pripade sa jedna bud o statisticku chybu alebo aditiva v tomto benzine ako take zvysia vykon motora, nie vsak oktanove cislo.
No ja si myslím že k tomu zlepšení času (zvýšení výkonu) došlo kvůli tomu, že ten benzín je mnohem kvalitnější a tudíž lépe prohoří a předá vetší energii pístu.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 09.07.2006, 21:17

všechno je v aditivech

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 09.07.2006, 21:18

a taky v tom,co do toho přimíchá místní obsluha

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 10.07.2006, 09:40

:lol:

to Raddy: tak mě napadá, nelze nějak nastavovat u naší řídicí jednotky předstih do extrémních hodnot v závislosti na benzinu? :?:

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 10.07.2006, 10:28

jen ručně na snímači
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 10.07.2006, 11:13

blázen píše:jen ručně na snímači
presne tak...na snimaci CAS sa nastavi zakladny predstih, ktory sa potom odpocitava od hodnoty v mape casovanie predzapalu.

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 10.07.2006, 11:18

No a co kdyby se udělala mapa s posunutým předzápalem. (Tedy všechny hotnoty v mapě předstihu by se odpočítali tak jak kdyby se CAS pootočil.)?Díky

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 10.07.2006, 11:20

Mě ta potvora žere furt stejně.. :wink: Shell ne Shell...pod 10 se nedostanu sand ani na volnoběhu.::-)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů