Stránka 1 z 2

elektrický ventilátor

Napsal: 04.07.2006, 13:38
od swed
Zapojil jsem do auta přes novou pojistku el. ventilátor na chladič, ale zatím ho mám ručně spínaný. Už jsem to u někoho viděl automaticky. Máte tam přidané spínací čidlo na teplotu někde předpokládám ponořené do vody? Zajímá mě řešení atd. Popř jestli tam má potom cenu nechat starou mechanickou vrtuli.Docela bych jí vyhodil když ventilátor nasává bzduch z chladiče a žene ho na motor.

Napsal: 04.07.2006, 15:14
od Martin_534
el. ventilátor se dává místo mechanický vrtule.
spínač - teplotní čidlo je nejlepší navrtat do chladiče

Napsal: 04.07.2006, 15:40
od Mirek
Martin_534 píše:el. ventilátor se dává místo mechanický vrtule.
spínač - teplotní čidlo je nejlepší navrtat do chladiče
do chladice? Cim bliz motoru tim lepsi ne?

Napsal: 04.07.2006, 17:32
od Martin_534
ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda

Napsal: 04.07.2006, 19:19
od swed
mno něco na tom místě v chladiči bude. Pokoukám vhodné místo :)

Napsal: 05.07.2006, 08:08
od Mirek
Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam :) Jen popisuju jak sem to myslel :) cidlo v chladici bude ok ;)

Napsal: 05.07.2006, 08:18
od 935Baby
Mirek píše:
Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam :) Jen popisuju jak sem to myslel :) cidlo v chladici bude ok ;)
Nejvetší prdel byla se Škudkama 105 atd. Tam bylo čidlo ve předu u chladiče a když motor začal vařit tak něž se dostala vařicí voda do chladiče tak už bylo pozdě že sepnul a nic neuchladil :lol:

Jinak s tím čidlem na SX jsem viděl že to spousta lidí má jak říka Mirek v té horní hadici co jde od termostatu tak ji prerušili a vložili adapter na čidlo.

Napsal: 05.07.2006, 08:52
od Mirek
935Baby píše:
Mirek píše:
Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam :) Jen popisuju jak sem to myslel :) cidlo v chladici bude ok ;)
Nejvetší prdel byla se Škudkama 105 atd. Tam bylo čidlo ve předu u chladiče a když motor začal vařit tak něž se dostala vařicí voda do chladiče tak už bylo pozdě že sepnul a nic neuchladil :lol:

Jinak s tím čidlem na SX jsem viděl že to spousta lidí má jak říka Mirek v té horní hadici co jde od termostatu tak ji prerušili a vložili adapter na čidlo.
Presne tuhle variantu sem myslel ;)

Napsal: 05.07.2006, 21:08
od Kentoya
hoši ono je to jedno, pokud v chladiči dá se čidlo co spíná při nižší teplotě, pokud za termostatem zase vyšší

Napsal: 06.07.2006, 10:25
od blázen
podlemě nejjednoduchši je koupit z vrakače chladič, co má to čidlo v sobě :wink:

Re: elektrický ventilátor

Napsal: 14.02.2012, 22:35
od Miragge
Pokus o oživení starýho tématu :lol: :lol: :lol:


Amíci nejčastěji používají tyhle ventilátory:

1993–1997 Nissan Altima, motor nevim:
http://www.240sxforums.com/forums/s14-2 ... -pics.html

dvouvrtule, pasuje výškou, jinak je trochu širší.


1990-1995 Ford Taurus, motor 3,8l Essex V6:
http://www.240sxforums.com/forums/resou ... elays.html

jedna vrtule, prý dělá kravál a cucne si hodně šťávy. Každopadně Ford v Nissanu... :sad3:


Názorná ukázka ventilátoru z Fordu Taurus:
Obrázek


Porovnání obou:
http://www.sr20forum.com/240sx-s13-s14- ... rison.html


Bych chtěl uklidit pod kapotou, vyhodit saharu, starou vrtuli, vrazit tam nízkej el. ventilátor a nejlíp vše Nissan. :evil3:


Kluci poraďte, z čeho by tak nejlíp "pasovala" elektrická (dvou-)vrtule se saharou? Bluebird, Almera, Primera...??? :confused2:

Re: elektrický ventilátor

Napsal: 15.02.2012, 13:28
od Trinom
Ford :twisted:

Re: elektrický ventilátor

Napsal: 15.02.2012, 13:56
od blázen
Opel frontera

Re: elektrický ventilátor

Napsal: 15.02.2012, 19:33
od mara_m
ja mam almera 95 rok cena 1000kc pasuje na sirku presne na vysku je o 4cm mene

Re: elektrický ventilátor

Napsal: 16.02.2012, 00:16
od Miragge
blázen píše:Opel frontera
Blázne, Nissan the only way to go 8) Jak to pasuje?
mara_m píše:ja mam almera 95 rok cena 1000kc pasuje na sirku presne na vysku je o 4cm mene
Co zapojení? Přes OEM relátko?

S ohledem na trubky FMICu okolo chladiče, nebyla by byla lepší kombinace stejná výška sahary jako chladiče + užší než chladič? By to jinak bylo dost na těsno