Stránka 1 z 3

Nováčkovy otázky ;)

Napsal: 25.02.2006, 17:47
od Peca
Pokud už se na to někde jinde odpovídalo tak sorry...

1. Kde přesně je umístěna ECU a jak se k ní dostat/jak ji vymontovat?
2. Jak moc je potřeba zahřát motor než na to můžu "šlápnout"?
3. Jak dlouho je potřeba nechat po dojetí motor zchládnout než ho vypnu (a musí se to dělat pokaždé, nebo jen když auto hodně honím v boost režimu)?
4. Olej tedy 10W-40 plosyntetiku? (Castrol?)
5. Jaké jsou normální otáčky volnoběhu po studeném startu? (mám 1500)
6. Jak docílit těch frajersky přivřených světel?
7. Co byste doporučili jako úplně první úpravu seriového auta?

A když už tohle čtete nemáte náhodou někdo:
-plastíky kolem před. světel?
-kryt pojistek?
-pravý přední podběh?

Díky. More questions coming soon... :wink:

Napsal: 25.02.2006, 18:04
od Martin_534
1) v pravym přednim podběhu, pod krytem co je před dveřma spolujezdce, drží na 3? šroubech, pod ním je jednotka na 2 + jeden šroub drží konektor k jednotce - když ho pak málo dotáhneš, tak můžeš mít blbej kontakt a blbě ti to pojede :-)

2) kup budík na teplotu oleje a když bude teplota na 50-70° tak můžeš, jinak určitě ne dříf než bude ručička vody na polovině

3) 1-5min. po jízdě v boost režimu, když jezdíš pomalu, tak nemusíš, zase budík na teplootu oleje napoví :-)

4) 10w-40, nebo syntetiku 10w60 když víš, že auto budeš dlouhodobějc honit, castrol je fajn, ale na značce nezáleží, když ho nebudeš kupovat v tržnici od číňana :-)

5) 1400-1500 na studenej motor je ok, po zahřátí by to mělo klesnout na 850

6) otevřeš kapotu a vedle světel jsou motorky - sundáš krytky a zatočíš kolečkem který tam je schovaný - nevýhoda je, že to musíš dělat pokaždý, když rozsvítíš světla, protože se vrátěj do správný polohy

7) koupit budíky, filtr, trubku místo vejfuku, podložky pod wg-act, čip, fmic,
podvozek, kola a už se vezeš :lol:

Napsal: 25.02.2006, 19:18
od doublejay
Koukni se ke mne na stranku, tam jsou snad vsechny bezne "zacatecnicke" otazky zodpovezeny :D http://doublejay.wz.cz/ :D
P.S. jo, ten tip s temi svetly tam popsany nemam :(

Napsal: 25.02.2006, 20:38
od LittleBoby
Martin_534 píše:
4) 10w-40, nebo syntetiku 10w60 když víš, že auto budeš dlouhodobějc honit, castrol je fajn, ale na značce nezáleží, když ho nebudeš kupovat v tržnici od číňana :-)
Podle me pokud nemas motor dukladne vycisteny po GO tak je lepsi jezdit na 10w40 a radeji menit casteji olej, minimalne 1x za rok, zalezi na tom jak casto clovek jezdi kratci jizdy po meste. Olej se specifikaci 10w60 celkem rychle rozpusti usazeniny v celem olejovem okruh a ty se pak motaji v oleji a dostanou se do mist kde muzou vyznamne uskodit.

Napsal: 25.02.2006, 20:44
od blázen
já měnim olej vždy na všem pokažde po roce, neni to zas tolik peněz aby to někoho zruinovalo,..mam na novem oleji najeto cca 2800km a stejně ho vyměnim,..nema cenu šetřit na tomhle

Napsal: 25.02.2006, 23:29
od street.racer
(7) Jako prvni krok bych dal potrebne veci alespon do puvodniho stavu. Potom koupit podvozek, vyztuzit karoserii, vymenit silentbloky, L.S.D., budiky (alespon EGT, oil temp., water temp., oil press, boost) a pro zacatek je s tim opravdu sranda. Pak podle potreb brzdy, kola, gumy, chlazeni.
Jinak muj nazor je, ze napred je dulezite se s autem szit, naucit se se serii a pak podle svych potreb auto doladit. Ale dokud neni ridic sam osobne "dobre naladeny", nema auto v hrsti, nema smysl neco menit. Protoze jinak ani nepozna co je na tom aute potreba vymenit aby se to chovalo podle predstav.

Napsal: 25.02.2006, 23:32
od street.racer
LittleBoby píše:
Martin_534 píše:
4) 10w-40, nebo syntetiku 10w60 když víš, že auto budeš dlouhodobějc honit, castrol je fajn, ale na značce nezáleží, když ho nebudeš kupovat v tržnici od číňana :-)
Podle me pokud nemas motor dukladne vycisteny po GO tak je lepsi jezdit na 10w40 a radeji menit casteji olej, minimalne 1x za rok, zalezi na tom jak casto clovek jezdi kratci jizdy po meste. Olej se specifikaci 10w60 celkem rychle rozpusti usazeniny v celem olejovem okruh a ty se pak motaji v oleji a dostanou se do mist kde muzou vyznamne uskodit.
Cistici schopnost oleje nezavisi na viskozite oleje jako na aditivech ze kterych se sklada ten olej....

Napsal: 26.02.2006, 00:13
od Martin_534
street.racer píše:(7) Jako prvni krok bych dal potrebne veci alespon do puvodniho stavu. Potom koupit podvozek, vyztuzit karoserii, vymenit silentbloky, L.S.D., budiky (alespon EGT, oil temp., water temp., oil press, boost) a pro zacatek je s tim opravdu sranda. Pak podle potreb brzdy, kola, gumy, chlazeni.
Jinak muj nazor je, ze napred je dulezite se s autem szit, naucit se se serii a pak podle svych potreb auto doladit. Ale dokud neni ridic sam osobne "dobre naladeny", nema auto v hrsti, nema smysl neco menit. Protoze jinak ani nepozna co je na tom aute potreba vymenit aby se to chovalo podle predstav.
to platí pro někoho, kdo chce stavět závoďák :)
vystužovat kastli a měnit siláče bych rozhodně nepovažoval za první krok, stejně tak egt je na seriovej motor zbytečný 8)

Napsal: 26.02.2006, 00:21
od street.racer
Martin_534 píše:
street.racer píše:(7) Jako prvni krok bych dal potrebne veci alespon do puvodniho stavu. Potom koupit podvozek, vyztuzit karoserii, vymenit silentbloky, L.S.D., budiky (alespon EGT, oil temp., water temp., oil press, boost) a pro zacatek je s tim opravdu sranda. Pak podle potreb brzdy, kola, gumy, chlazeni.
Jinak muj nazor je, ze napred je dulezite se s autem szit, naucit se se serii a pak podle svych potreb auto doladit. Ale dokud neni ridic sam osobne "dobre naladeny", nema auto v hrsti, nema smysl neco menit. Protoze jinak ani nepozna co je na tom aute potreba vymenit aby se to chovalo podle predstav.
to platí pro někoho, kdo chce stavět závoďák :)
vystužovat kastli a měnit siláče bych rozhodně nepovažoval za první krok, stejně tak egt je na seriovej motor zbytečný 8)
EGT lze samo vynechat, jak rikas.
Nevim jaky zavodak, nerikam tu aby tu nekdo daval do auta svarovanou klec akrylove okna.
Kazdy to bere jinak, ale tohle je podle me prvni krok... Jsou i taci, kteri honi vykon na kastli a podvozku, ktery nestiha ani seriovy vykon... ale nic proti... neni to moje auto...

Napsal: 26.02.2006, 00:27
od cornhollio
jj presne koupit podvozek neznamena koupit nejtvrdsi podvozek co je ale treba 6/4 nebo 8/6 jde o to že ten podvozek z toho udela jiny auto ktery zacne poslouchat a muže bejt jakkoliv tvrdy ale ma to nakou charakteristiku
a rekl bych že silentbloky motoru a prevodovky sou zaklad serriovy nedržej ani seriovej motor na miste

Napsal: 26.02.2006, 10:06
od blázen
jako prvni krok se vyplati ho opravdu dat dohromady,tedy pokud je motor OK tak asi skočit na ten podvozek..záleží co se od auta očekává, na ježdění po vesnici bude asi nějaký špičkový podvozek nahovno, každopádně se vyplatí mít pořádné brzdy - takže na ty bych mrknul,přitom bych se schutí pustil do věci co onich psal martin 8)

Napsal: 26.02.2006, 15:19
od cornhollio
spickovej podvozek vydrži spickouvou zatež o to bych se nebal vetsinou je konstruovanej aby v klidu pobiral obrubniky na okruhu, akorat vetsina karoserii to nevydrži a rozpadnou se ...

Napsal: 26.02.2006, 15:21
od cornhollio
ale je jasny každej ocekava neco jinyho ja nejsem tunak a nemam to na ozdobu tak ocekavam performance

Napsal: 26.02.2006, 15:21
od blázen
no já to spíš myslel že cenově je to pro ježdění po vesnici kničemu.. ikdyž se na něm bude jezdit sqěle

Napsal: 26.02.2006, 19:29
od No_name
Tak já bych to vzal pro začátek z opačnýho konce,hold nemusí bejt financ...přistav si kontejner k autu a začni do něj házet zbytečný sračky 8)
A pak na to dát nějaký pneušky s nízkym profilem atd. ...takovej low cost pro začátek :)