upgrade motoru

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

upgrade motoru

Příspěvek od Kentoya » 26.01.2006, 12:06

kluci jen tak uvažuju co budu dělat příští zimu, tak at jsem nachystanej

chtěl bych po vás zjistit na kolik se dá převrtat motor, přesněji řečeno jaký větší písty se dají sehnat (kroužky taky) popř jestli se musí nechat dělat na zakázku, dále RADY musí se při větším obsahu překopávat ecu?
dál, je nějakej výkres o kolik je vhodné odlehčit setrvák?
kliku a ojnice zatím řešit nebudu, nejspíš si udělám motor o větším obsahu cca 1,9 a pak ho tam šupnu, protože tenhle už bude asi končit za rok ho asi oddělám

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: upgrade motoru

Příspěvek od raddy » 26.01.2006, 12:51

Kentoya píše:kluci jen tak uvažuju co budu dělat příští zimu, tak at jsem nachystanej

chtěl bych po vás zjistit na kolik se dá převrtat motor, přesněji řečeno jaký větší písty se dají sehnat (kroužky taky) popř jestli se musí nechat dělat na zakázku, dále RADY musí se při větším obsahu překopávat ecu?
dál, je nějakej výkres o kolik je vhodné odlehčit setrvák?
kliku a ojnice zatím řešit nebudu, nejspíš si udělám motor o větším obsahu cca 1,9 a pak ho tam šupnu, protože tenhle už bude asi končit za rok ho asi oddělám
ad prevrtanie: da sa prevrtat natolko, kolko dovolia steny medzi valcami (presnejsie medzi valcom a vodnym kanalom), kazdy lepsi strojar ti povie pokial sa da ist...

ad piesty: daju sa vyrobit na zakazku akekolvek

ad ECU: musi

ad zotrvacnik: odlahcenie serioveho je riziko kvoli pevnosti materialu. seriovy zotrvak vazi okolo 12kg ak sa nemylim, daju sa kupit zotrvaky okolo 6kg, ale tie su z ineho-pevnejsieho materialu. zo serioveho sa da odlahcit tak mozno 3-4kg, zalezi od jeho stavu...ale uz som videl roztrhnute odlahcene zotrvaky, vyhoda je ze si uz nemusis viac strihat nechty na prstoch na nohach.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 26.01.2006, 23:06

to odlehčení jsem si odhadem spočítal 2-3 kila, že by mohlo eventuelně jít, ty 4 už bude asi moc, ted jde jen o to kde neubírat,

písty - origo se nevyrábí žádný větší?
pokud ne musím se držet dle kroužků, a podle toho to převrtat a taky co dovolí válce, kdo vyrábí písty a jaká je cca cena za sadu pístů na zakázku

rady zvládl by jsi tu jednotku ? a za kolik

zatím je to teorie, víceméně uvažuji o tom jít jiným směrem jako ostatní, a vyzkoušet to, jinak to jistí skyline až bude cenově dostupný

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 26.01.2006, 23:11

popravde, kompletne premapovanie ECU zatial nezvladnem, stale este nemam potrebny hardware (datalogery), nieco vyraba caizi.....ak to bude, mozes byt prvy pokusny zajacik :wink:

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 26.01.2006, 23:12

no přijde mi to jako cesta špatnám směrem, stejnýho efektu dosáhneš s větším turbem za podstatně níň peněz
jinak tomei dělá kit na větší objem - 1950ccm, ale řešej to jenom zdvihem

ale samozřejmě budu držet palce 8)

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 26.01.2006, 23:19

dobrá informace o tomei, a stojí za zvážení použít tu jejich kliku, ale je tu jediná nevýhodička, ta klika musí mít odhadem zdvih o cca 3 mm a tudíž to už bude slušnej podčverec, a je možné že už se mu nebude chtít tolik do otáček i když od spodku do bude lepší, takhle skombinovat tu jejich (nejlépe kovanou) kliku a ješte to vrtnout tak jsi nad 2l a to už udělá pěkný stádo

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 27.01.2006, 10:23

Kentoya píše:dobrá informace o tomei, a stojí za zvážení použít tu jejich kliku, ale je tu jediná nevýhodička, ta klika musí mít odhadem zdvih o cca 3 mm a tudíž to už bude slušnej podčverec, a je možné že už se mu nebude chtít tolik do otáček i když od spodku do bude lepší, takhle skombinovat tu jejich (nejlépe kovanou) kliku a ješte to vrtnout tak jsi nad 2l a to už udělá pěkný stádo
.. nebude to naopak nadčtverec? :shock:
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 27.01.2006, 10:48

Bude, podctverec ma mensi zdvih nez vrtani...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name » 27.01.2006, 12:26

Kentoya píše:dobrá informace o tomei, a stojí za zvážení použít tu jejich kliku, ale je tu jediná nevýhodička, ta klika musí mít odhadem zdvih o cca 3 mm a tudíž to už bude slušnej podčverec, a je možné že už se mu nebude chtít tolik do otáček i když od spodku do bude lepší, takhle skombinovat tu jejich (nejlépe kovanou) kliku a ješte to vrtnout tak jsi nad 2l a to už udělá pěkný stádo
Takze je lepci koupit SR20 :)

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 27.01.2006, 13:16

raddy píše:popravde, kompletne premapovanie ECU zatial nezvladnem, stale este nemam potrebny hardware (datalogery), nieco vyraba caizi.....ak to bude, mozes byt prvy pokusny zajacik :wink:
jj datalogger je v kupe jen resim softwareove zpoždění paralleního portu...už nad timkoumám tak dva týdny a furt sem na to nedošel...pokud na to příští týden nepříjdu tak to udelam na usb...ale každopádně datalogger bude takže vám pak Raddy může ladit moturky.... :wink:

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 28.01.2006, 00:32

napsal jsem to blbě, a pro opravu tomei dělá nadčtverec - větší zdvih menší vrtání, já uvažuji o podčtverci a skloubením klika tomei a vrtání by to mohl být čtverec

ad noname možná máš pravdu, ale ty úpravy okolo se mi nechce dělat a motory dělám rád, takže je to bud jak bud

Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name » 28.01.2006, 08:30

Kentoya píše:napsal jsem to blbě, a pro opravu tomei dělá nadčtverec - větší zdvih menší vrtání, já uvažuji o podčtverci a skloubením klika tomei a vrtání by to mohl být čtverec

ad noname možná máš pravdu, ale ty úpravy okolo se mi nechce dělat a motory dělám rád, takže je to bud jak bud
V tomhle pripade bys mel delat rad i prasule :D

Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo » 28.01.2006, 13:05

Tak ty snad dělá rád každej :)

Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name » 28.01.2006, 13:29

milonovo píše:Tak ty snad dělá rád každej :)
No tak to je jasny :D...jsem to spatne napsal :)

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 29.01.2006, 01:18

Co se rpm tyce, nejde ani o to jestli je motor podstvrec ci nadctverec, ale o zdvih samotny. Cim vetsi zdvih, tim vetsi rychlost pohybu pistu...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 91 hostů