Problemy se studenym startem - otacky 600 a nestoupnou!!!

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Problemy se studenym startem - otacky 600 a nestoupnou!!!

Příspěvek od 935Baby » 14.09.2005, 13:03

Tak od doby kdy mam auto cca rok jsem mel problemy se tudenym startem. Auto bezelo na 3 valce za studena atd.. Pred cca mesicem me prislo auto po generalce hlavy (podpalene saci ventily) Auto bezi za studena krasne, neklepe se - parada.

Ale!!!! Kdyz startuju studene auto (teplota okoli cca 17°C) tak me chytne na 600rpm a otacky samy nestoupnou na 1500rpm. Kdyz to necham bezet na 600rpm tak za cca 5-7sekund to skoci na 1500rpm / neby kdyz trochu proslapnu plyn tak to vyskoci na 1500rpm.

Za zepla je auto ok, chyta super, jede super. No problem.

Absolutne nevim co s tim je a absolutne me to uz sere. Ja vim v porovani s problemy co maji ostatni (viz Katany...) je to zanedbatelne, ale ty studene starty me fakt vytaci!!!!

Tak kdyby jste se nudily tak tady je muj pokus o reseni problemu na SXOC.UK (vic hlav vic vi :), preci jenom je se tam pohybuje vic lidi):

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=170470
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 14.09.2005, 13:19

tendle problém má víc lidí nejsi sám mě to dělalo na stříbrnáku taky. měl sem za to že to dělá vadný AFM, bohužel si už moc nepamatuju jestli to po osazení jinýho AFM pomohlo, nastali mi větší problémy třeba vylágrovaná T3 po repasy :twisted:

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 14.09.2005, 14:34

dělá mi to taky, aby ste si nemysleli, že mám auto bezproblému, ale přičítám to sacím ventilů,
nějak sem se s tim smířil a v současný době to neřešim :-)

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 14.09.2005, 14:39

Prave ja mam auto po generalce hlavy a to se tim pak tezko smiruje :evil:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 14.09.2005, 14:46

ještě mě napadá vyměnit čip v ecu, to už tady někdo kdysi taky říkal a zkusil bych i vyměnit walbro za obyč pumpu, jsetli třeba walbru netrvá dýl než natlačí benzín

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 14.09.2005, 15:11

a nebude tam špatné čidlo teploty ??? Něco se mi plete, že na starém foru /ale už ani nevím na kterém :(/ se něco podobného řešilo ....Kdy ECU pozná že je motor zahřátý a a sníží otáčky to by mohl podobný problém ...

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 14.09.2005, 15:31

ja bych taky rekl ze to bude spise cidlem teploty...to samy se mi delo na bavci...

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 14.09.2005, 16:43

Conrad píše:a nebude tam špatné čidlo teploty ??? Něco se mi plete, že na starém foru /ale už ani nevím na kterém :(/ se něco podobného řešilo ....Kdy ECU pozná že je motor zahřátý a a sníží otáčky to by mohl podobný problém ...
Ja vim ze se Vam moc nechce cist ten rozsahly prispevek ktery jsem poslal na anglicke forum majitelu 200SX. Tam jsem totiz podrobne popsal jak a co jsem testoval.

Mezi testovanymi soucastkami je bylo i teplotni cidlo ktere je dle vysledku test naprosto ok.

Tak kdyz by se vam chtelo trochu si pocist v mych vysledcich testu, tak:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=170470

Je to anglicky, no ale na prelozeni staci zaklady aby tomu porozumel i nekdo kdo anglictinu moc neovlada. Navic jsou tam stejne vetsinou jen nazvy sourastek a vstupni a vystupni napeti na ECU.

Mozna to nekdy prelozim do češtiny a ted se me do toho moc nechce.

To Martin:
ještě mě napadá vyměnit čip v ecu, to už tady někdo kdysi taky říkal a zkusil bych i vyměnit walbro za obyč pumpu, jsetli třeba walbru netrvá dýl než natlačí benzín
S tim cipem myslis jen pripad u tebe? Ja mam totiz standartni cip, tak nevim jestli ma smysl treba zkusit jinout ECU.

Pumpa:
me napadlo neco podobneho ale pravy opak, mam seriovou pumpu tak jestli treba uz nadava maly tlak paliva pri startu. Zkousel jsem i 2x zapnou klicek aby poradne natlakovala ale stejne to nepomohlo (jinak pri startu motoru kdyz nekam nepospicham tak stejne vzdy cekam az slysim ze pumpa vypne, tj tech cca 5 sekund) Ja myslim ze moje pumpa je ok protoze v boost rezimu a ve vyssich otackach nepozoruju zadne potize.
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 14.09.2005, 16:59, celkem upraveno 3 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 14.09.2005, 16:46

Gerox: Zdarec, co auto slyšel jsem že hoši z SR nevědí kdy přestat v hrabání manů. Budeš pokračovat?

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 14.09.2005, 17:00

Heini píše:Gerox: Zdarec, co auto slyšel jsem že hoši z SR nevědí kdy přestat v hrabání manů. Budeš pokračovat?
cau, moc to nechapu co jsi napsal...slo by to jeste jednou? :) dik..

...jinak auto zatim nic...ted cekam na posledni dily a pomalu se to zacina skladat...doufam ze do zimy uz vyjedu...

Uživatelský avatar
Piettro
user
Příspěvky: 499
Registrován: 27.12.2004, 21:52
Bydliště: Teplice nad Bečvou (Bohumín)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Piettro » 14.09.2005, 17:04

no ja kdyz sem auto privezl a byla to uplna seriovka, tak to startovalo uplne bez problemu (okamzite do 1100otacek). Jinak tohle mi dela taky (ale ne vzdycky a pouze pokud auto dele stoji - pres noc a dele) a zaclo to delat od prepojeni FPR.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 14.09.2005, 17:30

Sakra, to snad ne. Ja mam taky laternativni zapojeni FPR. Ale me tohle nedava smysl. Za studena totiz ten seriovy system regulace podtlaku neni v cinnosti. Je v cinnosti pouze na teplem motoru.

Za studena do do FPR podtlak ze sani. A na teplem motoru jde atmosfericky tlak po dobu asi 30sekund nebo 3 minut uz ani nevim.

Zase na druhou stranu je fakt ze temer kady kdy mel jakesi problemy s tim studenym startem tam ma to alternativni zapojeni FPR:

Raddym, Martin, .....

Porad me to ale nedava smysl co by to mohlo zpusobovat za problemy pri studenem startu. Leda nejake prokleti od konstrukteru S13 za to ze jim upravujeme Fuel management :D

Kdazdopadne se to necha jednoduse vyzkouset. Odpojit pred startem tu hadicku co jde do FPR. Mel by tak byt vyssi tlak paliva. Hlavne nezapomenout to pak zapojit :idea:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 14.09.2005, 19:49

Gerox: Jen že jsem slyšel že tě natahují na ceně dílů. :x

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 14.09.2005, 21:29

tak to vypadá asi na to teplotní čidlo. jak si ho zkoušel?

já měl seriový čip i pumpu a dělalo mi to pořád

alternativní zapojení FPR mam na obou autech a červený naskočí krásně
takže tam asi chyba taky nebude.

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 14.09.2005, 22:12

no teoreticky tim zapojenim by to být mohlo ...

mě když to nastartuju a lehce šlápnu na plyn aby se to dostalo na správný otáčky, chcípnu auto aznovu nastartuju, tak už je to naprosto ok a to se mi nezdá, že by bylo teplotou, protože za tu chvíli se to nemá šanci ohřát

schválně to zítra zkusim s odpojenym fpr :lol:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 89 hostů