Stránka 1 z 2

GO CAčka

Napsal: 24.09.2015, 11:46
od Phasor
Zdravím vespolek,

pustil jsem se do generálky a potřeboval bych reference na nějaké dílny, kde si nechat udělat obráběcí práce. Vývrt (ideálně s torque plate), honování a srovnání bloku, srovnání hlavy, kontrola a případné srovnání setrváku a nakonec broušení klikovky a vyvážení s řemenicí, setrvákem a balastem (ojnice). Zkoušel jsem to tu prohledávat, ale moc ovoce to nepřineslo.

Díky

edit: Taky by mě zajímalo, zda je potřeba mít nejdřív ložiska a písty, aby bylo podle čeho určit tolerance pro broušení.

Re: GO CAčka

Napsal: 24.09.2015, 19:33
od Woyta
Tolerance brouseni kliky se urcuje podle ovality kliky. Podle toho vybiras loziska.

Re: GO CAčka

Napsal: 24.09.2015, 21:44
od Phasor
Klika bude na první brus, protočila se šála na třetím válci a podle měření je 0,035 mm pod limitem. Zbytek na spodní hranici standardních tolerancí. Jde mi o to, jestli se tolerance pro broušení určují až podle konkrétních ložisek, který jsou taky vyrobený v nějakých tolerancích. Tak, aby seděly olejové vůle.

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 06:13
od Woyta
Klika se brousi podle toleranci v manualu. Podle toho koupis loziska.
Pokud to chces mit presnejsi, tak koupis nekolik sad lozisek a vyzkousis pomoci plastigauge, ktere ma pro konkretni ojnici nejlepsi tolerance.

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 09:13
od Mickael
Woyta : V praxi to vypada jak? Dela to opravdu nekdo? Jakoze kdyz koupim ACL 0.025 loziska tak nebudou vsechny 0.025? Jaka tam byva tolerance ve vyrobe?

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 09:38
od blázen
Mickael píše:Woyta : V praxi to vypada jak? Dela to opravdu nekdo? Jakoze kdyz koupim ACL 0.025 loziska tak nebudou vsechny 0.025? Jaka tam byva tolerance ve vyrobe?
0,25 nikoliv 0,025 ... Tolerance je tam hovno nic, já si hledám maximálně v rozmezí toho utahovacího momentu nejvhodnější rozměr. Je tam tolerance..To co je důležité.. Použít nové olejové čerpadlo. Ty plastické měrky používám pro kontrolní měření. Především pokud se ti protočila ložiska v ojnici, bych tu pravděpodobněKO ojnici vyhodil.. Po kontrole. A ty jine ojnice si vyvaž a změř oka. Kup si nová pouzdra pro pístní čepy, nech to na nové čepy naůhlovat. Blok ti vybrousí podle pístů. Kliku ti stáhnou o 0,25. Stejně zkontrolovat uložení bloku.
Zkontroluj na klice, zda máš v pořádku to axiální "uložení". Spoustu klik jsem v poslední době vyhodil.
Vše měř měřidly.. Udělej pár měření a z nich průměr. At k něčemu dojdeš.
Vše je v manuálu..

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 10:26
od Mickael
Blazen : K cemu jsou teda na http://www.aclperformance.com.au/us/Nis ... ingsus.htm ty 0.025? Zadny loziska se neprotocily,ale mam to rozhozeny,tak to chci nachystat cely jak ma byt. Pumpy jsou samozrejmy,uz jsou nachystany N1.

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 10:57
od jagy
Pokud je klika OK, tak dej urcite OEM Nissan loziska. Ten ma toleranci spocitanou nejlip dle bloku a kliky.

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 12:00
od mara_m
Mickael píše:Woyta : V praxi to vypada jak? Dela to opravdu nekdo? Jakoze kdyz koupim ACL 0.025 loziska tak nebudou vsechny 0.025? Jaka tam byva tolerance ve vyrobe?
zavodní tým a automobilky ale neměří to jak píše woyta ale je něco jako mikrometr na šály a měří to proto aby našli šály co nejpřesnější toleranci k sobě stejně tak jako pisty ojnice atd duležite to je hlavně u duraglide a race kde je nanos kluzne plochy v mikrometrech a proste si to tam místo neudělá hodně lidi začalo používat race šaly pac je používají zavodní motory ale tam je vše změřeno aby byla přesná vůle pro nás co to skládáme doma jsou alu šály kde si proste klika místo udělá

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 12:01
od mara_m
Mickael píše:Blazen : K cemu jsou teda na http://www.aclperformance.com.au/us/Nis ... ingsus.htm ty 0.025? Zadny loziska se neprotocily,ale mam to rozhozeny,tak to chci nachystat cely jak ma byt. Pumpy jsou samozrejmy,uz jsou nachystany N1.

palce asi

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 12:50
od Mickael
Mara_m: :cheers: dik. Takze kdyz to bude delat nejakej prumernej ceskej motorar Tschechische golde hande mekanikvodforda,tak nedavat Race series :P
ad Jagy : Nissan loziskum bych veril,ale je potreba si rict ze ten motor RB30 podle nynejsich komponentu bude mit 3-5x vyssi vykon nez serie,jine teploty a vyssi otacky. Coz by samozrejme spodku az na ty otacky zas tak nevadilo,ale stejne.

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 14:05
od mara_m
uz si to nepamatuju když jsem blbnul s RB30 ale nemělo šály o vetší šířce ? tam by s výkonem neměl být problém tet nevím ale myslím že má o 5mm větší pruměr šal na ojnicich ? pokud ano je potřeba počítat i s vetší obvodovou rychlostí na šálách...

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 14:12
od Mickael
Jj,ma,asi tak tech 5mm jak rikas. Vlevo RB25 vpravo RB30. No vidis,ta rychlost me nenapadla. Jde o to ze snazim eliminovat nejslabsi clanek retezu,takze na tech salach,brouseni,vyvazovani apod. nechci setrit.Obrázek
A omlouvam se Phasorovi za OT,ale snad se i ostatni dozvedi neco noveho.

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 17:04
od mara_m
ono díky větší šále (průměru ) to unese více výkonu ale zas bude víc trpět v otáčkách důležité dobře zásobit olejem je tam vetší náchylnost ale zas tak velká ne ....píšu to jen pro představu

Re: GO CAčka

Napsal: 25.09.2015, 21:11
od Phasor
mara_m: Já bych to právě rád nechal brousit podle ložisek (ACL 0.25), aby přesně seděla olejová vůle. Takže bych nechal změřit průměr uložení a tloušťku ložisek a podle toho spočítal, kam je potřeba se trefit. Sice jsem si to už měřil mikrometrem sám, ale jistota je jistota.

Mickael: V pohodě, zase tak OT to není :)

Jinak teda ale moje hlavní otázka je, KDE to nechat všechno udělat. Nějakou představu o tom, CO se bude dělat, mám. Spousta lidí tady už má generálku za sebou (často ne jen jednu), tak by mě zajímaly reference a doporučení na dílny. Ideálně sever Čech a nebo okolí Prahy.

Díky :)