Stránka 1 z 3

Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 04.06.2015, 19:48
od Mirek
Chtel bych se zeptat na vase poznatky ze skladani diferencialu. Resil jsem to trosku uz s vmillem, ale rad si přečtu i poznatky ostatnich, co se tyka vuli atd.


Budu ted davat dohromady diff s kaazem gufera mam vsechny nova, loziska na vystupech take nova, jen na vstupni hrideli nechávám puvodni loziska. Nejake tipy/vychytavky na pripadnou montaz?

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 04.06.2015, 21:17
od MYSAK
Poznatek mam ten ze at delam co delam v diferaku porad mlati :? Taky by me zajimaly nejaky zkusenosti.

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 04.06.2015, 21:47
od 200sxfabi
Také tedy přispěji.

Důvod proč jsem diff otevíral byla zubová vůle na finálním převodu. Jinými slovy při puštění plynu případně rychlém sešlápnutí mi to mlátilo v hnací soustavě. Diff jsem tedy rozebral a oměřil jsem si vymezovací kroužky které vymezuji rozteč misek ložisek a zároveň odsazení finálního převodu od vstupní hřídele. Nechal jsem si na soustruhu od soustružníka vyrobit vždy dva páry podložek jejichž součet tlouštěk byl vždy stejný jako součet tlouštěk sériových podložek jen se vždy jedna z nich o 0,2mm ztěnčovala a druhá o 0,2mm tloustla. Za účelem že budu vždy zkoušet jednotlivé páry dokud se vůle nevymezí. Jeden pár použitelný byl a dokonce tam zůstala i mikro vůle pro tepelnou roztažnost materiálů. Byl jsem spokojen s tím jak se to vše na první pohled povedlo.

Následovala cesta do německa na Reisbrennen a bohužel jsem skoro nedojel domu. Při rozdílné uhlové rychlosti kol při pojíždění na parkovišti šli z difu takové rány že sem čekal kdy mi to nafackuje. Jestli vule pro roztažnost materiálu byla moc malá a po roztažení se to tam napresovalo....nevím do teď. Každopadně sem to seskládal zase zpět a mám tam radši vůli než aby to takto mlátilo.
Ponaučení? Snad jen to že je asi třeba naprosto přesne mít vše změřené a přesně vedět jak moc velký posun a vymezení si dovolit a nebo zkrátka finální převod jednou je natolik opotřeben že tam bud bude vule nebo to bude mlátit dokud se to nerozlítne. Kde je pravda nevím, každopadně dát na toto pozor.

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 05.06.2015, 23:32
od mara_m
když bude mlátit za chvilku umře když bude mala tak taky ....do zubu na vazelinu nalepit cin a po projetí změřit vuli nastavit na 0,3/0,2 mm a melo by to makat ale záleži na opotřebení zubu atd atd podložky tam musejí na těsno nebot držej pozici pokud vyrábět tak následně přebrousit na magnetce na stovky idealně tisiciny :mrgreen:

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 09:39
od MYSAK
Mel jsem na cinu 0,1 a stejne rachot.. ted jsem preskladal kaaze do jiny skrine s kratsim prevodem a zas to mlatilo jak hovado tak zkousim talir odsadit podlepovacima paskama abch si podle vysledny miry nechal udelat podlozky. Jestli ani to nedopadne tak si koupim spunty do usi :D

A jeste jeden poznatek.. za studena vsechno v pohode, jak se ohreje zacne mlatit... u seriovyho difu by to mozna vyresil jinej olej, u LSD mam ten co je predepsanej tak s nim asi nijak sachovat moct nebudu aby byl schopnej dostat se do kanalku mezi lamelama

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 11:41
od mara_m
tak dej diff do trouby ohřej jako celek rozeber a změř vůli :wink: ono taky záleží na stavu ozubení když už bude moc vymleté tak stím nic neuděláš ja složil 3 na vuli 0,2 a kdyz prominu muj co nejezdí :mrgreen: tak dva makaj bez problému

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 11:46
od 200sxfabi
Též mi to dělalo jen na zahřátým :)

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 12:28
od adner
kuci, to je přeci jasná indicie, je nutno měřit vůle při provozní teplotě....úhlový převod je mech. převod s největšími ztrátami = největší teplo. Při rejsingu má olej teplotu běžně 150 - 180°, normální jízda cca 80? Takže pokud máte za studena nastavenou vůli jakože gut, tak to jezdíte natvrdo. Litinový obal se téměř nenatáhne + vnitřek naroste do všech stran, takže se musí udělat vůle na ložiskách, posadit talíř vůči hrušce + hrušku axiální vzdálenost aby zuby zabíraly uprostřed a po celé šířce = žádná prdel....tzn - pokud se to nastaví správně za tepla, bude to mít studené vůli vždycky....jediná šance, jak to vyřešit beze zbytku, je čerpadlo a chladič oleje s termostatem a udržet teplotu na nějaké úrovni, na kterou je to vše sesazeno.....jinak samotné povídání o diffu v manuálu je delší, než kecy okolo motoru :wink:

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 14:48
od mara_m
jen mala technická pokud za tepla jde na tvrdo tak by nemlatil jen pri akceleraci a deceleraci ale dělalo bordel stále ne ?

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 16:26
od adner
právě že ne...když si hodíš diff do hodinek, tak zjistíš, že talíř neběží nikdy přesně rovně, záleží, jak dobře je nabroušenej v ose a především jak se to sešroubuje, vždycky to nějakou stovku hodí. Další věc je polotovar, kterej je stočenej na soustruhu, nebo podobné mašině, vždycky má po obvodě (špička zubu) drážky od nástroje a ostré hrany, to samé se týká hrušky. To znamená, že některý zub je o něco vyšší než ostatní a když je to natvrdo a sejde se to s podobným na šneku, tak ty ostré hrany a okolí do sebe naráží, třou se kov na kov s velkým odporem (někdy i celý modul, protože to nemá kam uhnout) a přesně to dělá kravál...připočítej k tomu ještě že se ten kus železa, ač se to nezdá, v zátěži ohýbá a kroutí + hruška je do obalu montovaná s pružnou vložkou, která sice vymezí vůle ale pokud je síla větší, tak to kuželíkové ložisko uhne stranou a jde mimo osu. Když se to vše sečte, je z toho desetina....jsou diffy, které seskládáš hned napoprvé a pak ty, které uděláš 5x a furt špatně....pak je jediné řešení, nechat vůli větší a neřešit....

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 21:01
od mara_m
jo toto mi je jasne ale pokud si dobře pamatuju tak mysaka dif mlati jako by mel velkou vuli to jest jen pri akceleraci se ozve jedna rana a deceleraci taky jedna proste podle toho co mi mysak popisoval se chova jako by mel velkou zubovou vuli

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 21:45
od MYSAK
Presne tak.. za studena ok, jak se ohreje - prudce pridam plyn, rana.. prudce uberu plyn,rana..

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 22:04
od mara_m
což mi je divne pač 0,1mm zubová vůle za studena už je hodně mala asi mysak ma zas neco extra a neroztahuje se vnitřek ale obal :lol:

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 06.06.2015, 22:17
od MYSAK
0,1 jsem mel driv, ale to mozna mlatily i klouby na poloosach. ted na tech od tebe to vypada bez vuli ale zas mlati diff :D Soucasnou vuli zmerenou nemam

Re: Skládání diferenciálu - poznatky

Napsal: 07.06.2015, 00:58
od adner
vyndat, rozebrat, změřit, ohřát, změřit a zjistit, odkud kam se to natahuje a omrknout osovou vůli na hrušce, jestli náhodou není volná za tepla ...