Stránka 1 z 1

spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 02.12.2011, 20:37
od geegaladriel
Rozmyslam ci je mozne spojit presne obrobeny blok a hlavu spolu bez tesnia priamo kov na kov. Blok a hlava sa obraba frezou, tzn. horizontalne sa tociacou hlavicou, ale pokial viem, tak brusenie je presnejsia metoda obraba niekto aj brusenim? Ak by niekto dokonale obrobil, pripadne este aj zasabroval stycne plochy a dosiahol by uplne minimalne moznyme tolerancie dalo by sa to spojit aby to vydrzalo? Napriklad housing parnych(neviem ci som sa dobre vyjadril) sa spaja bez tesnenia, sice ma hustejsie sruby, (teoreticky je mozne upravit hlavu a blok tak aby boli sruby hustejsie) no su tam tiez obrovske tlaky desiatky barov, a tiez je tepelne namahana. Ak to nie je mozne kvoli odlisnym materialom hlinik/liatina da sa to zrealizovat pri rovnakom materiali hlinik/hlinik , liatina/liatina?
Stretli ste sa uz niekto z niecim takym? Je to mozne ak ano aky je postup , ak to mozne nie je, tak preco?
Pytam sa len tak pre zaujimvost

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 02.12.2011, 23:21
od Woyta
Cim si mysis, ze se rovna hlava a blok? Horizontalni bruskou.
http://youtu.be/KhGu0dciwBo

Dej poradne ARP stefty, kovove tesneni a nevymyslej kraviny. :)

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 02.12.2011, 23:47
od geegaladriel
Woyta píše:Cim si mysis, ze se rovna hlava a blok? Horizontalni bruskou.
http://youtu.be/KhGu0dciwBo

Dej poradne ARP stefty, kovove tesneni a nevymyslej kraviny. :)
http://www.youtube.com/watch?v=MAfdq217 ... re=related
toto vyzera ako freza...ale sposob upravy je vedlajsia vec. Len ma to napadlo, tak sa pytam ci sa stym uz niekto stretol, ci je to zrealizovatelne, ak by to bolo mozne tak by motor vydrzal vacsie tlaky.

Mna to zaujima len ciste z teoretickeho hladiska urcite to nejdem robit na cacku...

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 02.12.2011, 23:50
od blázen
nejlepší těsnění je rovná plocha a žádný těsnění.. ale pod hlavu bych použil to,co franta nabízí.. a výšku hlavy bych držel na určitých mezích.

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 03.12.2011, 00:22
od Woyta
geegaladriel píše:
Woyta píše:Cim si mysis, ze se rovna hlava a blok? Horizontalni bruskou.
http://youtu.be/KhGu0dciwBo

Dej poradne ARP stefty, kovove tesneni a nevymyslej kraviny. :)
http://www.youtube.com/watch?v=MAfdq217 ... re=related
toto vyzera ako freza...ale sposob upravy je vedlajsia vec. Len ma to napadlo, tak sa pytam ci sa stym uz niekto stretol, ci je to zrealizovatelne, ak by to bolo mozne tak by motor vydrzal vacsie tlaky.

Mna to zaujima len ciste z teoretickeho hladiska urcite to nejdem robit na cacku...
A frezu mas kde? Ja tam vidim brusne kameny.

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 03.12.2011, 01:38
od Kentoya
brousím hlavy, brousím bloky, a klidně si to udělej bez těsneění, až ti budou klepat písty o hlavu začni mlátit svojí hlavou o zed, už jsem to na tomhle foru psal dvakrát, že minimální výška těsnění na CA je potřeba 0,8mm, a i to že oboje brousím, stačí číst pozorně moje příspěvky a nemusíš se ptát na kraviny

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 03.12.2011, 13:20
od mara_m
Kentoya píše:brousím hlavy, brousím bloky, a klidně si to udělej bez těsneění, až ti budou klepat písty o hlavu začni mlátit svojí hlavou o zed, už jsem to na tomhle foru psal dvakrát, že minimální výška těsnění na CA je potřeba 0,8mm, a i to že oboje brousím, stačí číst pozorně moje příspěvky a nemusíš se ptát na kraviny


na soustruhu snizi pisty :D :D :D joke

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 04.12.2011, 02:14
od geegaladriel
Kentoya píše:brousím hlavy, brousím bloky, a klidně si to udělej bez těsneění, až ti budou klepat písty o hlavu začni mlátit svojí hlavou o zed, už jsem to na tomhle foru psal dvakrát, že minimální výška těsnění na CA je potřeba 0,8mm, a i to že oboje brousím, stačí číst pozorně moje příspěvky a nemusíš se ptát na kraviny
Este raz pre ujasnenie. Ziadny motor nestavam, ked som predtym mal dole hlavu dal som nissan oem tesnenie, dodrzal som postup podla manualu, pouzil momentak... Urcite aj v buducnosti tesnenie pouzijem. Nepytal som sa na cacko konkretne, pytal som sa vseobecne ci niekdo sa uz stretol s motorom v hocakom automobile, ktory fungoval, bez tesnenia pod hlavou, ak nie ci je to mozne po dokonalom opracovani a upravach nezaujima ma akych drahych, zlozitych atd. Ani nahodou nejdem stavat motor bez tesnenia je to len taka diskusna otazka...

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 04.12.2011, 02:20
od geegaladriel
A este sa ospravedlnujem za moju neznalost a pomylenie si brusenia s frezovanim, aj ked to bolo vedlajsie, chcel som tym len poukazat na nejaku inu dokonalejsiu formu opracovania...

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 04.12.2011, 14:14
od adner
problém je v tom,že v těsnění jsou různě veliké díry,které určují průtok vody jednotlivými kanály a tím rovnoměrné chlazení ve všech místech motoru..

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 04.12.2011, 14:29
od SDRT
Viem ze pred par rokmi v Nemecku nieco podobne skusali a asi to aj pouzivaju niekde , ale pouzivali nejaku specialnu pastu / sealant ale asi sa to komercne nevyplati nakolko to musi byt kurevsky presne . Technicky by to asi nebol problem , to co pise kentoya je sice poravda u klacikeho motoru , ktory pocita uz pri stavbe ze tam to tesnenie bude ,kompresne tlaky a podobne , takze u klasickeho motora to asi mozne nebude.

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 06.12.2011, 04:30
od geegaladriel
adner píše:problém je v tom,že v těsnění jsou různě veliké díry,které určují průtok vody jednotlivými kanály a tím rovnoměrné chlazení ve všech místech motoru..
Dakujem za odpoved...

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Napsal: 06.12.2011, 04:31
od geegaladriel
SDRT píše:Viem ze pred par rokmi v Nemecku nieco podobne skusali a asi to aj pouzivaju niekde , ale pouzivali nejaku specialnu pastu / sealant ale asi sa to komercne nevyplati nakolko to musi byt kurevsky presne . Technicky by to asi nebol problem , to co pise kentoya je sice poravda u klacikeho motoru , ktory pocita uz pri stavbe ze tam to tesnenie bude ,kompresne tlaky a podobne , takze u klasickeho motora to asi mozne nebude.
Ak mas nejake linky, stranky atd posli, precital by som si.
Dik