Stránka 1 z 3

Více vzduchu ???

Napsal: 18.11.2010, 23:57
od 200sxfabi
Možná to bude na první pohled vypadat bláznivě, ale napadla mě myšlenka a chci vedět jestli je to naprostá kravina nebo věc která by mohla eventuelně i fungovat !
Hodně lidí dělá to že do místa co vznikne po potrubi pří výměně serioveho IC za FMIC dává trubku pro přívod chladneho vzduchu přimo z nárazníku ale stylem že vzduch filtr pouze ofukuje a co filtr nestihne nasát tak se fouká zbytečně do prostotu.....Takže nápad zní: Co když se kolem filtru udela kontrukce drátena ( neco jako je drátená konická konstrukce od stínitka od stary babičkovský lampy a potáhne se to nejakou pevnou tkanikou a ta konstrukce se dá kolem filtru takže že se do dokonale utěsní....trubku co filtr ofukovala by se pripojila na tento uzavreny "koš" a do narazniku by se udelal jakýsy trychtýř aby vsechen vzduch to pronikde otvorem v nárazníku se soustředil do trubky...vše od trychtýře až k filtru by muselo být utěsněno.....tudíž logický uvažování mi říká že při větší rychlosti by v v tejhle soustavě vznikal tlak tudíž i podtlaková čast sáni se mohla stát i když při hodne malém tlaku částí přetlakovou (samozdřejme o hodne malem tlaku)....jde jen o to jestli pri urcitych otáčkách by roura dokázala přivést vic vzduchu nez si nasaje motor... ale i tak by proste přívod vzduchu byl lepsi jde o to jen jestli by to bylo vubec znatelné nehlede na to že by toto samozdřejmě fungovalo jen při vyšších rychostech........Zajímal by mě nějaký názor...pokud je to naprostá kravina toto tak prosím smazat ať to tu nezabírá místo :)
filtr2.jpg

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 01:16
od Bart34
Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 07:19
od Iwan
neco podobne neni AIR BOX?
Nevim ci to pomaha ale v BRS TECHNOLOGY u nas to pouzivaju hodne casto do aut ktere upravuju

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 08:03
od Woyta
Dalsi moznost, je do prostoru po IC strcit vzduchovy filtr.

Bohatost smesi si motor ladi podle vahy vzduchu a lambdy.

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 10:06
od buky300zx
Bart34 píše:Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.
Co si napisal je hlupost.Vzduch ide cez MAF a ta udava palivo s ECU,nejde priamo do motora bez "zvazenia".Ja to mam nejako takto na dragovej Z31ke len bez filtra,mam tam len ruru.
Na co ti je v kolone chladny vzduch,potrebujes extra vykon na jednotke,alebo dvojke?

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 11:10
od 200sxfabi
buky300zx píše:
Bart34 píše:Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.
Co si napisal je hlupost.Vzduch ide cez MAF a ta udava palivo s ECU,nejde priamo do motora bez "zvazenia".Ja to mam nejako takto na dragovej Z31ke len bez filtra,mam tam len ruru.
Na co ti je v kolone chladny vzduch,potrebujes extra vykon na jednotke,alebo dvojke?

Bart : O tom vzduchu co by byl navic o tom by ECU vedela protože přeci přejde přez váhu...tudíš smes by ECU pořad upravovala k množství vzduchu.

Buky300zx: Ptám se spíše proto že mě to zajímá jestli by to mohlo fungovat než že bychc chtěl pomocí tohodle dostávat neky extra velký výkon...spíše zvědavost :wink:

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 11:15
od Svobda
Tak kdyz se podivas tak kity takle funguji filtr sisu mas v takovim malim boxu kde mas napor vzduchu http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... TS-VERSION

a nebo takle :D http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... -AERO-FORM

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 11:19
od 200sxfabi
Svobda píše:Tak kdyz se podivas tak kity takle funguji filtr sisu mas v takovim malim boxu kde mas napor vzduchu http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... TS-VERSION

a nebo takle :D http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... -AERO-FORM

Říkal jsem si, že jsem určitě objevil už objevené....ale zase na druhou stranu 12K za filtr :D

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 12:01
od Svobda
No to je jeste stich levnejsich :D . Musis brat ze je to na 350Z a z carbonu a ten je preci coool :D

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 12:04
od 200sxfabi
Svobda píše:No to je jeste stich levnejsich :D . Musis brat ze je to na 350Z a z carbonu a ten je preci coool :D
A jo já zapoměl :D ....no každopádně až bude IC a bude díra po jedné z tech trubek tak to cvičně skusim zrobit...prostě veřim že nějaký efekt to mít musí :D :D

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 12:08
od Svobda
200sxfabi píše:
Svobda píše:No to je jeste stich levnejsich :D . Musis brat ze je to na 350Z a z carbonu a ten je preci coool :D
A jo já zapoměl :D ....no každopádně až bude IC a bude díra po jedné z tech trubek tak to cvičně skusim zrobit...prostě veřim že nějaký efekt to mít musí :D :D
Tak urcite hlavne kdyz to nebude sat teplej vzduch ohratej motorem ,ale stejne se to zas ohreje turbem a pak zas schladi :D . Podle me nejvetsi vliv to ma u atmosfery

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 14:32
od buky300zx
200sxfabi píše:
buky300zx píše:
Bart34 píše:Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.
Co si napisal je hlupost.Vzduch ide cez MAF a ta udava palivo s ECU,nejde priamo do motora bez "zvazenia".Ja to mam nejako takto na dragovej Z31ke len bez filtra,mam tam len ruru.
Na co ti je v kolone chladny vzduch,potrebujes extra vykon na jednotke,alebo dvojke?

Bart : O tom vzduchu co by byl navic o tom by ECU vedela protože přeci přejde přez váhu...tudíš smes by ECU pořad upravovala k množství vzduchu.

Buky300zx: Ptám se spíše proto že mě to zajímá jestli by to mohlo fungovat než že bychc chtěl pomocí tohodle dostávat neky extra velký výkon...spíše zvědavost :wink:
Precitaj si este raz co som napisal a na co som reagoval.Nepisal som ze je to len na extra vykon!

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 15:13
od Fizzbiker
driv se to pouzivalo bezne treba na okruhovych motorkach ci autech problem to bylo naladit hlavne u karbeců...

pouzivalo se to hlavbe na "silnicích" kde se dala vypocitat jakasi efektivni rychlost aby se dala zvolit vhodná tryska (trysky) problem byla velka bohatost v nizkych otackach a klesajici ve vysokých,... pri pouzivani podtalkově rizenych soupatek (v podstate obdobna funkce jako actuator) se tato problematika elimonovala na unosnou mez s nastupem vstrikovani problematika bohatosti zmizela (MAF) takze tak, nicmene kladny prinos bude hlavne u NAmotoru, u turbomotoru bude navyseni vykonu dle meho nazoru zanedbatelne a nezmeritelne zvyseni plniciho tlaku na turbine o 0,1 bar bude ucinejsi.

nehlede na to ze ti to bude tlacit vic bordelu na filtr,... muj nazor zbytecna prace...

to bart34: chlape neprestavas me udivovat :D

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 15:50
od 200sxfabi
[quote="Fizzbiker"]driv se to pouzivalo bezne treba na okruhovych motorkach ci autech problem to bylo naladit hlavne u karbeců...

pouzivalo se to hlavbe na "silnicích" kde se dala vypocitat jakasi efektivni rychlost aby se dala zvolit vhodná tryska (trysky) problem byla velka bohatost v nizkych otackach a klesajici ve vysokých,... pri pouzivani podtalkově rizenych soupatek (v podstate obdobna funkce jako actuator) se tato problematika elimonovala na unosnou mez s nastupem vstrikovani problematika bohatosti zmizela (MAF) takze tak, nicmene kladny prinos bude hlavne u NAmotoru, u turbomotoru bude navyseni vykonu dle meho nazoru zanedbatelne a nezmeritelne zvyseni plniciho tlaku na turbine o 0,1 bar bude ucinejsi.

nehlede na to ze ti to bude tlacit vic bordelu na filtr,... muj nazor zbytecna prace...

Pravda je že, ten filtr by byl fkt zasranej pořad a hodně....kdybych tam mel místo na trubku tak bych to zkusil ale asi je pravda že to nebude mit nějaký extra účinek :)

Re: Více vzduchu ???

Napsal: 19.11.2010, 16:30
od Bart34
Fizzbiker: Pravda, ze je tam vaha jsem si o te ctvrt na tri, co jsem se vzbudil, nejak neuvedomil :blackeye: Jinak jsem to ramcove myslel ale jako ty. S tim vetrackem jsem to myslel tak, aby se nasaval chladnejsi vzduch k filtru kvuli spalovani. Za jakychkoli podminek je chladnejsi vzduch lepsi, at uz je motor v jakymkoli rezimu. Je podle me lepsi dat pricku mezi motorovej prostor a prostor filtru aby jsi od vetraku nenasaval vylozene horkej vzduch na miste, ale aby jsi mel porad nasavanej chladnej vzduch, tak jako by jsi jel treba 30. protoze kdyz stojis, tak se ten vduch jeste ohriva kdyz prohazi rozehratym turbem a v kolone se v IC tezko zchladi, tak proc mu treba aspon o (placnu)20° neulevit.