Detonace - Preklad

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Detonace - Preklad

Příspěvek od raziel » 23.03.2009, 14:58

tak tu to mate chlapi, je to preklad asi prvnich trech stran - sem tam jsem neco vynechal co znate... budu pokracovat dale ale jsem v robote tak jen co mam obcas chvilku volnou prekladam (lidi furt chodi a otravujou - jak se dela na kompu tohole? a jak tamto? aaaarghhh

tohle je k detonacim:



Detonace

detonace je spontanni (samovolny) spalovaci proces "zbytkoveho-paliva" (zbyvajici benzin a vzduch) v komore.
Stava se vzdy po normalni zapaleni smesi svickou.
Prvotni ci pocatecni zapaleni smesi u svicky je nasledovano normalni spalovacim horenim (procesem).
Z nejakeho duvodu, jako teplo a talk, zbytkove palivo samovolne chyti.
Klicovy bod tady je ten, ze detonace nastava VZDY az po normalnim spalovacim cyklu iniciovanem svickou.


Predzapal-samozapal ci jak je v cestine ekvivalent (neni to uplne spravne ten samozapal-melo by to byt predzapal pozn. Mr. Raziela;)

je definovan jako zapaleni smesi PREDCHAZEJICI zapaleni svickou.
Kdykoli neco zpusobi ze smes ve valci chyti drive nez svicka haze jiskru je klasifikovano jako predzapal (samozapal ale fakt to neni presne :P
Tyto dve veci jsou naprosto dva odlisne a abnormalni jevy.


Detonace:
detonace zpusobuje velice vysoky, velmi ostry tlak uvnitr spalovaci komory ale je velice kratkeho trvani.
Pokud se podivate na tlakovou stopu spalovaciho procesu, uvideli byste normalni spalovaci proces jako normalni tlakovy vzestup, potom byste nahle videli
velice ostrou spici kdyz detonace zvnikne (tu spici rozumejte jako kdyz mate graf a ten hrot grafu - angl. je to spike-cesky ekvivalent nevim
presne-spice proste:P Tato spice vznika vzdy az po te, co svicka hodi jiskru.
Tato spice vytvari silu uvnitr komory.
Zpusobuje to ze motor zacne "zvonit" jako klepat, rezonovat -podobne jevy jako kdyz do nej bouchnete kladivem.
Tato rezonace ktera chakraterizuje detonaci je nekdy mezi frekvenci 6400 Hertzu. Takze klepkani motoru ktere slysite je reakce motoru na tyto tlakove
spicky (ten zvuk se nazyva spark-knock)
Tenhle zvuk ci vibrace je presne to co, co knock sensor zachycuje - jsou nastaveny k zachycovani vibraci o frekvenci 6400Hertz.
Ted jen kecy o tom ze to nemusi znamenat poskozeni a motor muze bezet s detonacemi roky a ze to neznamena destrukci motoru (i kdyz to neni idealni...
problem nastav u motoru s vetsim vykonem (je tu popsano do 0.5hp na palec krychlovy tak motoru se nic po letech nestane...
ale u motoru s vykonem okolo 1.5HP na palec krychlovy pri detonacich bude poskozen velice rychle, radove behem nekolika minut...
typy poskozeni vynechavam - je toho moc a znate to myslim, kduyzybste chteli tak prelozim ale ted jdu dale


Priciny:

detonace zavisi na:
1) designu spalovaci komory
-tvar
-velikost
-geometrie
-umisteni svicky

2) kompresnim pomeru
3) casovani motoru
4) teplote smesi
5) tlaku ve valci
6) oktanovem cislu benzinu

vynechavam veci o oktanu - to zname
tohle je good:

Produkcni motory jsou optimalizovany pro danou tridu paliva kterou trh nabizi ci vyzaduje aby byla pouzita.
Motorovi designeri pouzivaji termin MBT (minimum spark for Best Torzue - Minimalni jiskra pro co nejvetsi kroutak) pro ucinnost a maximalni vykon; je to
zadouci aby motor bezel v tomto "rezimu" porad... napriklad:
vezmeme specificky bod motoru, 4000RPM (otacek za minutu) WOT a 98kPa MAP (neznam ty zkratky). v techto otackach na dynamometru s pouzitim
ne-detonujiciho paliva nastavime predzapal. Bude tam moment kdy je vykon nejvyssi. Mene jiskry nez je treba, vykon pada. Vice predstihu, nedostanete
zadny vykon navic.

nyni nas motor byl navrzen pro premiove palivo a nastaven na 20 stupnu predstihu. Pokud vlozime normalni palivo do naseho motoru tak bude u tech 20
stupnu detonovat? Vratime predstih na 10 stupnu aby detonace prestaly. Jsou pryc, ale s timto predstihem motor uz neni optimalizovany. Motor nyni trpi i
na 5-6% ztraty krouticiho momentu. Tohle je neprijatelna situace. aby designeri optimalizovali motor pro normalni palivo tak snizi kompresni pomer aby dovolili zvyseni v predstihu k MBT. Vysledek je typicky 1-2 % ztraty kroutaku coz je prijatelne...


pro zapalene fandy, design kompresniho pomeru je vzdy nastaven aby maximalizoval efektivnost a vykon na dane palivo. Casto vsak v aftermarket upravach dochazi k opaku. Kompresni pomer je narusen a a uzivatel se snazi najit dobre palivo anebo snizit predstih a zit s touto situaci... a nebo trpet poskozovani motoru kvuli detonacim...

Jina vec kterou muzete udelat je zvysit spalovaci rychlost v valci. To je proc u modernich aut a motoru slysite o rychlospalovacih komorach
Vec je, ze pokud muzete prinutit spalovaci komoru spalovat rychleji, tim ivce bude tolerantni k detonacim.
- je to prosty jev: cim rychleji to hori, tim rychleji se smes spali a tim mene ma zbyvajici smes k detonaci.Pokud to tam nesedi dlouho a nenasava teplo, a ma talkove vlivy pusobici na nej, nemuze detonovat.


vas milovany Raziel
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 70 hostů