Stránka 1 z 1

Rozvody - dotaz

Napsal: 27.12.2008, 03:14
od Jspika
mohl by mi nekdo prozradit,na kolik mam nasponovat rozvodovej remen u S13?v manualu se to snazim najit,ale su zaprisahlej skopcak.. :D Diky moc

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 27.12.2008, 07:51
od SDRT
[quote="Jspika"]mohl by mi nekdo prozradit,na kolik mam nasponovat rozvodovej remen u S13?v manualu se to snazim najit,ale su zaprisahlej skopcak.. :D Diky moc[/quot

Ked si ho manil za novy tak je dobre vymenit aj remenice ? /Tensioner & idler puley's / plus novu srubu a stud + novu pruzinku dozadu na tensioner.
Povol tensioner /napynak imbusovym klucom a nechaj ho volne napnut , samim sebou.Potom dotiahni maticu na napynaku len klucom este nie na spravny moment.Potom motor pretoc rukou az kym nedostanes znacky spat na miesto / tzn jednu otacku kluky/.
Potom zopakuj napinaci proces este raz a len trosililinku ked uz imbusakom povoleny napynak sam napol remen mu len trosku pomoz rukou to len tak naoko aby sa trosku remen zrovnal to uvidis ked mu budes pomahat , ale len trosicku nesnaz sa napinat nasilu alebo velmi vela.
Rukou mu pomahas ho len !!! zrovnat remen na napinacej kladke !!! kedze si nemenil napinaciu pruzinku a pouzivas staru.

Je na to presne napisany tlak na remen a 10 mm mezdi vackovimi koleckami .Mozem pozriet do knihy ked Ti to pomoze ale neas to specialne naradie , takze neviem ci Ti to pomoze.
Nesmies remen po napnuti pretocit na dlhej strane viacej ako blizko 90 stupnom degrees .
ja zvyknem stale menit vodnu pumpu /len original nissan / , nikdy nepouzivam ine znacky z vlastnej skusenosti a original je ste aj lacnejsia asi 8 AUD.a stale menim cely rozvodovy kit.Pouzivam us kit Dayco ale remen pouzivam original Nissan , aj ked tu chlapci pouzivaju Dayco na drift cars a na GTR 32 .
Cely kit stoji nejakych 320AUD / trade okolo 200 AUD , pumpa nejakych 90 AUD , a remen asi 90 ?? AUD.
Pruzinky a vsetky sruby to su len dollarove zalezitosti a mam ich zhodou okolnosti tu na stole pri PC nakolko mam 3 motory na generalku.

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 27.12.2008, 09:17
od blázen
tak aby si ho na te nejdelší rovince protočil kolem jeho osy o 90st víc ne a mín taky ne

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 27.12.2008, 19:07
od Jspika
zda se mi to docela dost, ale dobra...Mariane, rozvody na tom byli delany pred nedavnem, ke me uz to prislo rozdelany a ten kdo to sundal neoznacil ani smer na remenu,nic..kazdopadne vam chlapi moc dik...hned jdu na to! :mrgreen:

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 27.12.2008, 19:43
od 935Baby
Napínání řemenu nesnáším, ono jednoduše se řekne když ho otočiš o 90° ale ono vždy je to o tom jak silně tlačíš :? Ja jsem typ člověka kterej na takovyhle veci potřebuje měřidla...

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 27.12.2008, 19:46
od blázen
935Baby píše:Napínání řemenu nesnáším, ono jednoduše se řekne když ho otočiš o 90° ale ono vždy je to o tom jak silně tlačíš :? Ja jsem typ člověka kterej na takovyhle veci potřebuje měřidla...

zbytečné.. ale ne každej to má v ruce..je tam jistá tolerance

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 28.12.2008, 02:52
od SDRT
Jspika píše:zda se mi to docela dost, ale dobra...Mariane, rozvody na tom byli delany pred nedavnem, ke me uz to prislo rozdelany a ten kdo to sundal neoznacil ani smer na remenu,nic..kazdopadne vam chlapi moc dik...hned jdu na to! :mrgreen:
Nikdy ale nikdy nepouzivaj stary rozvodovy remen , ktory Ty nevies aky je stary aj ked mozes vidiet podla toho ci a ako silno je vidiet na jeho plochej strane plochy ozubenia a nevies smer tocenia .Kup novy remen , na tom sa neda usetrit nakolko naklady na opravu rozbiteho motvora su daleko vacsie.
Ja mam doma motor vo 180 sx z novym remenom.Auto sme mali ma drift asi okolo 8 hodin ked nam odisla hadica na vodu za hlavov na chladenie turba a odisiel nam motor.pravdepodobne tesnenie pod hlavu,Motor stoji asi 2 roky malo bol pretacany nakolko idem ho kompletne zgeneralkovat .Takze belt je skoro novy ale ide do smetia.

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 29.12.2008, 19:00
od Jspika
tak sem to spachal a dal vsechno dohromady..auto naskocilo..nejak..ale neudrzi se ve volnobehu,slehce skube a chcipa,navic se mi zda,ze se nak pomalu vraci z otacek..bohuzel sem nevidel co s tim kdo prede mnou delal,auto se ke me dostalo s rozebranym motorem az po blok..turbo vymeneno za zanovni a hlava spravena..ostatni se zdalo byt v poradku..rano vsak moudrejci vecera..nikoliv vsak teplejsi.. :mrgreen:

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 30.12.2008, 23:59
od blázen
pro kontrolu změř tlaky ve válcích, změř tlak paliva,nastav CAS a TPS..

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 31.12.2008, 13:28
od SDRT
TPS,AFM a igniter .
Prekontroluj unik podtlaku , alebo ci je vsetko na spravnom mieste.

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 31.12.2008, 18:34
od blázen
při kontrole AFM ji při startu normálně odpoj..

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 02.01.2009, 09:51
od kenivruh
Jspika píše:navic se mi zda,ze se nak pomalu vraci z otacek
Toto moze byt sposobene zlym volnobeznym ventilom. Nedavno sme presne toto riesili na jednom SX u Sentinela a bolo to v nom. Proste ked si pridal a pustil plyn, tak otacky isli strasne pomaly dole, akoby stale bola otvorena klapka. Postupnym odpajanim vsetkeho sme zistili ze je to volnobezny ventil. A este to navyse robilo aj to, ze ak si otvoril klapku minimalne (napr si chcel drzat 1500 rpm) tak to neslo, lebo otacky stale stupali hore.

Skus nastartovat, odpoj hadicu co ide do toho ventilu (pozor aby ti nezhasol motor) a zisti ako klesaju otacky teraz.

Re: Rozvody - dotaz

Napsal: 28.02.2009, 13:49
od Svobda
Kdyby nekdo chtel pro predstavu http://img11.imageshack.us/my.php?image=200sx.jpg
http://img11.imageshack.us/my.php?image=200sx2.jpg
Vtom druhim programu co je i cesky mi to z 200sx udelalo jednovackovy tak ten nejde pouzit :D