Stránka 1 z 3

Samosvor

Napsal: 21.03.2008, 21:24
od petafm2
Caute, jeste mam takovy mozna stupidni dotaz ale chci se jen ujistit o necem... u S13ky je samosvor, nemylim li se? - samosvor pro me znamena ze neni jako u otevreneho difer. kdy je mozne na zatizene kolo poslat nula procent vykonu a na odlehcene az 100... u samosvoru by mel byt vzdy minimalni vykon na zatizenem kole okolo 25procent a na kole s nizsi adhezi az 100 - je to tak? [nebo se pomer vykonu rozdeluje 75procent a 25procent - tohle neni schopny nikdo vysvetlit poradne... a klidne s prikladem na S13ku:]

Napsal: 22.03.2008, 08:53
od raddy
nie na vsetkych s13 je samosvorny diferencial, vseobecne do roku 91 boli otvorene diferencialy, od 91 boli samosvorne. V tomto pripade sa jedna o lamelovy samosvor (LSD). Pomer rozdelenia vykonu je dany podla ucelu diferencialu, v tomto pripade sa jedna o "luxusny" diferencial pre bezne cestne pouzitie, jeho svornost nie je prilis velka a nastup skor plynuly a neskorsi. Kolko presne je svornost sa da tazko povedat, ale nie je to vela. V kazdom pripade vsak svoj ucel plni pomerne dobre, avsak na drift to nie je uplne najvhodnejsie, podobne ani na seriozne okruhove jazdenie...

nikdo si nevsimol ze som napisal p*covinu :-D , samozrejme nejedna sa o lamelovy diferencial, ale o viskozny,niekedy nerozmyslam... 8)

Napsal: 23.03.2008, 10:23
od Kentoya
mám jeden navíc za 4000 je tvůj

Napsal: 23.03.2008, 12:22
od Kytt
Já furt nevím jak to poznám co mám na autě :)

Napsal: 23.03.2008, 12:29
od Al3x
když sundáš zadní kolo na straně řidiče tak jestli nemáš dif moc zasranej tak by tam měla být oranžová nálepka viscous lsd nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně
jinač mám taky jeden na prodej za 4000czk :wink:

Napsal: 23.03.2008, 17:41
od Nismo
Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
To je snad u každého diferenciálu...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)

Napsal: 23.03.2008, 18:06
od 935Baby
Nismo píše: Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
jj a jeste je dobry k tomu myt kolegu kterej bude lezet pod autem a rekne ti....bacha uz to padá :-D

Napsal: 23.03.2008, 21:47
od nomann
Nismo píše:
Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
To je snad u každého diferenciálu...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
:roll:

Napsal: 24.03.2008, 10:02
od raddy
obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).

LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.

Napsal: 24.03.2008, 10:38
od Kytt
jj dikes ted už to snad poznám :)

Napsal: 24.03.2008, 12:31
od Igor
hej hosi mam taky dotaz pac ja mam s13,r.v1994 tak majitel mi rikal ze to ma elektronickej diferencial a ze tam musim hodit samosvor

Napsal: 24.03.2008, 12:34
od tamo
elektronicky diferencial v 94 to ti dobre kaleraby nahovoril.... urcite mas samosvor ale viskozny...

Napsal: 24.03.2008, 13:14
od raddy
ziadny elektronicky diff v s13, s14, s15 nebol, je to dobry kalerab. spytaj sa ho preco treba menit elektronicky za samosvorny, ved elektronicky je elektronicky :roll: a takisto sa ho opytaj nech ti vysvetli co to vlastne elektronicky diferencial je...

Napsal: 24.03.2008, 13:58
od wori
raddy píše:obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).

LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.
Je to zvlastne, lebo ja ked mam auto na stlpovom zdvihaku tak ked potocim jednym kolesom tak druhe sa toci opacne, ked nastartujem a zaradim rychlost, tak sa tocia obe kolesa, a ked hodim gumu tak ostanu na asvalte dna pasy. Tiez by ma zaujimalo co tam vlastne mam. :roll:

Napsal: 24.03.2008, 14:07
od Al3x
Nismo píše:
Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
To je snad u každého diferenciálu...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
:laughing3: