Stránka 3 z 3

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 29.06.2010, 17:20
od blázen
tak sem dejte vzorce.. jsem zvědav..a nebo mi spočítejte kompletní výfuk pro RB25DET s T04E turbem a se špinavýma kanálkama v hlavě .. a chci ideální výfuk .. a kompletní..
děkuji předem

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 29.06.2010, 17:24
od Woyta
Externi Wastegate? Alias screamer pipe?

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 29.06.2010, 17:40
od Mirek
blázen píše:tak sem dejte vzorce.. jsem zvědav..a nebo mi spočítejte kompletní výfuk pro RB25DET s T04E turbem a se špinavýma kanálkama v hlavě .. a chci ideální výfuk .. a kompletní..
děkuji předem
Ted ti tady x lidi napsalo ze nelze spocitat ten vyfuk presne, ale pouze teoreticky a pak to doladit a ty napises tohle :D

Spocitat to pujde, ale na zaklade udaju ktere jsou potreba. Urcite ne z oznaceni motoru a turba. Predpokladam ze tam bude hrat roli CFM motoru?

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 29.06.2010, 20:38
od blázen
Mirku, na základě čeho a z čeho chceš výfuk počítat, když ten výfuk se defakto pod autem několikrát mění.. Ve své konstrukci? Z čeho chceš vycházet? Jak spočítáš třeba svody? A zbytek? Já zastávám názor, že to je nesmysl, že jediný způsob je zkoušet a zkoušet a zkoušet, koneckonců to psal i taboo a to mi přijde jako věrohodný zdroj..

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 29.06.2010, 20:43
od Woyta
Budes se divit ale na prodeni kapalin/plynu jsou specializovane SW.
Jak takova konstrukce probyha?
Vytvoris nekolik zakladnich modelu a SW zadas parametry ktere muze menit, a mezni hodnoty.
Pak si jen pockas na vysledek. Bud budes mit hotovy model, nebo budes muset model prekopat a zkusit stesti znovu.
Pak prijdou prakticke testy.

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 29.06.2010, 21:04
od jagy
Treba atmo svody se pocitaji... jak pise Woyta je na to SW. Samozrejme se pak zkousi v praxi, ale co se tyce vyfuku samotneho bych to absolutne neresil. Proste to otevrit a je to. :)

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 30.06.2010, 09:59
od blázen
jagy píše:Treba atmo svody se pocitaji... jak pise Woyta je na to SW. Samozrejme se pak zkousi v praxi, ale co se tyce vyfuku samotneho bych to absolutne neresil. Proste to otevrit a je to. :)
tohle k nim píše taboo ,kterej znovu píšu je pro mne věrohodnej zdroj
Taboo píše:
Mirek-200sx píše:Nebo nejaky odkaz na firmu ktera je mi schopna udelat nerez sportovni svody s tim ze budou spocitane tak aby byly optimalni
Pokud ti nektera firma bude tvrdit, ze jejich svody jsou nejak "spocitane" tak, aby byly optimalni, tak od nich utikej hodne daleko, protoze ti lidi o stavbe svodu absolutne nic nevi. Zadne svody se totiz nedaji nijak, zadnym zpusobem a za zadnych okolnosti nejak "spocitat" na kusu papiru, protoze tam neni na zaklade ceho. Pokud ti nekdo tvrdi opak, tak ja bych velice rad nejaky takovy "vypocet" videl :lol: .
Prumer, delka a samotny design svodu vzdy prichazi jen a pouze z experimentace zpusobem "trial and error". Pomoci tohoto systemu byly ustanoveny jiste velice obecne pravidla co se tyka prumeru, delky a spojeni jednotlivych vetvi, ale zadne presne vypocty pro nejakou optimalizaci tam proste neexistuji. To ti muze potvrdit doslova kazdy, kdo se stavbou svodu opravdu zabyva a par jich uz postavil...
:wink:
Taboo píše:
tom28 píše: Kdybych se přeci jenom rozhodl to začít vyrábět, je mi někdo schopný říct, kolik by ty primáry měli být dlouhé "myšleno od ventilu", pokud bych chtěl aby motor pracoval nejlépe v ot. od 4-6 tis.
Ne. Idealni delka svodu s produkci zvyseneho vyplachu a efektivnosti motoru v urcitem RPM spektru nepodleha zadnym vedeckym vypoctum a overenym cislum (pokud se nejedna o naprosto stejnou konfiguraci komponentu toho sameho motoru). Uvazuj o svodech, sani a vackach v konceptu RPM spekter. Specifikace kazdeho z tech komponentu jsou "idealni" jen pro pomerne uzke RPM pasmo. Navzajem se tyto komponenty mohou zamerit treba jen na jedno (nejdulezitejsi) RPM spektrum k dosazeni co nejvyssich zisku (a soucasne i ztrat mimo to zvolene spektrum), anebo jejich vzajemna ucinnost muze byt rozpolozena do sirsiho pasma za cenu nizsich zisku (ale opet i nizsich ztrat). Zkutecne lazene svody se vzdy stavi jen a pouze systemem "trail and error". Ze zkusenosti ale mohu tvrdit, ze naprosta vetsina at uz komercne anebo i one-off vyrobenych svodu pouziva primaries zcela zbytecne velkeho prumeru a kratke delky, ktere by mohly uspesne pracovat nekde o 5 tisic otacek vyse, nez ktere ten motor kdy uvidi a s vykony (mnozstvim palivovych splodin), o kterych si ten motor muze jen nechat zdat. Zachovej stejny plosny obsah kanalu hlavy (preveden do prumeru primaries) a udelej je velice (VELICE) dlouhe. Tim myslim MNOHEM delsi, nez co jsi kdy videl anebo osobne se ti zdalo dost dlouhe. Samozrejme, vsechny primaries musi mit stejnou delku. Secondaries (v kombinaci 6-3-1) jsou pote zapojene podle "firing order" tveho motoru. Vyfukove systemy je jednou z oblasti, ve ktere byla v poslednich letech doslova prepsana zakorenena teorie postavena na nepotvrzenych mytech.
Taboo píše:Svody jsou jednim z pripadu, kde cokoliv vypada skvele na papire vetsinou nepracuje opravdu dobre v realite. Ani Fluent simulacni software (ktere je povazovano za jedno z nejlepsich) nedokaze zcela presne simulovat prutok treba jednoducheho intake manifoldu, natoz pak neceho tak komplexniho a neustale variabilniho jako cely horni tract motoru. Clovek by nejspis stravil cele roky jen na upravu toho software na zaklade overenych vysledku.
V pripade komercne vyrabenych svodu se v naproste vetsine pripadu vychazi z pouzitelneho mista, snadnosti instalace a take zakoreneneho, zakaznikem ocekavaneho vzhledu - coz je duvodem, proc vetsina komercnich svodu se setka jen s velice mizivymi prinosy v oblasti narustu vykonu motoru. Svody, ktere opravdu pracuji totiz vetsinou nevypadaji opravdu moc hezky a kazdopadne ne tak, jak vetsina lidi ocekava - anebo pro ne neni v tovarne stavenych vozech proste dostatek mista.
Impulzni vyplachovani cilenem na urcite otacky neni samozrejme vec nahody (co se tyka funkcnosti), ale neda se nijak jednoduse a zcela zarucene vypocitat anebo simulovat. Jedinym overenym zpusobem, jak toho opravdu uspesne dosahnout je pomoci motoroveho dynometru, zacit s velice dlouhymi primaries a postupne je zkracovat. Doslova kazdy, kdo se podobnymi experimenty opravdu zabyval (a znicil pritom tuny potrubi ruzneho prumeru), potvrdi, ze vetsina motoru zcela neocekavane pracuje nejlepe s potrubim mnohem mensiho prumeru a mnohem vetsi delky. Inspiraci muzes cerpat treba z teto fotografie svodu skutecneho zavodniho vozu, ktere jsou cilene na RPM spektrum, ktere vetsina tovarnich motoru nikdy neuvidi:
http://www.thewarfields.com/img/Cars/MR ... CN0046.JPG
Pro predstavu, primaries svodu tveho 2.8L motoru cilenym na 4-6K RPM pasmo by se vsi pravdepodobnosti mely jeste mensi prumer a vetsi delku.
Pokud mas vyfukove potrubi vedene ve dvou vetvich a chtel by jsi tuto konfiguraci zachovat, tak by jsi samozrejme musel jit cestou 6-3-2, coz neni problem. 6-3-1 (i za cenu completniho predelani celeho vyfukoveho potrubi) bude ale ucinejsi v nizsich otackach. 6-2-2 anebo 6-2-1 je samozrejme nesmysl, protoze ztratis dva valce, ktere se nebudou navzajem doplnovat a budou v kazde seconday navic.
Pokud si s tim uz budes opravdu hrat, tady je maly tip: My pouzivame pro predbezny mock-up levne PVC potrubi, ktere vsemozne rezeme, ohybame (za tepla) a slepujeme az do konecne podoby, coz je mnohem rychlejsi a levnejsi, nez pracovat s ocelovym potrubim. V kazdem pripade je ale vyvoj opravdu funkcnich svodu pomerne zdlouhava zalezitost a vetsina lidi se spokoji s nablyskanymi svody z eBay i za cenu jejich naproste nefunkcnosti.

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 30.06.2010, 10:13
od Mirek
ale on pise o svodech, o tech tady nikdo nemluvi....bavime se zbytku vyfuku, ktery by se mel pocitat jako to sani o kterem se zminuje v poslednim prispevku. Ale to je jedno...to nejak udelam a pak to odbrzdim s tim zuzenym koncem a bez nej...uvidime....

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 30.06.2010, 10:18
od blázen
to patřilo jagymu
ke zbytku tam píše taky,..stačí napsat v hledat od taboo

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 30.06.2010, 13:56
od vekslak
Kdy jsi jsem četl článek o výfukových systémech Akrapovič a tam bylo jasně napsáno že se výfuky počítat nedají pouze se vychází z již nabytých zkušeností a stále se jen dokola testuje...

Obrázek

Re: Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku

Napsal: 30.06.2010, 21:57
od Woyta