Stránka 3 z 4

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 13.01.2009, 19:20
od Fire
fakt ? .. a to vloni neplatilo ? já jen že spousta aut jezdila bez středního tlumiče. :lol: ... tak bacha at tam ještě nenacpou zákaz Screamer pipe at to pak nemiusíš předělávat nebo ucpávat :mrgreen:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 13.01.2009, 19:22
od vrtas
Myslim že to neplatilo.
Vejfuk musí mít aspoň jeden tlumič

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 24.01.2009, 13:11
od vrtas
Lidi a jak je to kdybych koupil screamer pipe z UK ebay?
Bude se muset upravit kvuli tyči řízení ne? Co se přesně upravuje?

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 24.01.2009, 18:15
od Design
Poslouchej dnes sme jeli bez vyfuku od katu do zadu cca 2 km a v tom aute se nedalo vydržet zvaž to dobre!

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 24.01.2009, 19:53
od Fire
neboj Vrtas je tvrdej :D

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 24.01.2009, 19:58
od vrtas
Vrťas chce mít stejně decibelů jako tamní bmw... :mrgreen:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 24.01.2009, 20:01
od pablo
hele desing co te sere ze on to bude mit a ty ne. sakra sak nech si to da na auto preca on s tym autem nebode jezdit kolem baraku a hned domu budem s tym vrcet na zavodech da do usi stuple a pohoda

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 24.01.2009, 20:04
od Design
Me je to uplne fuk ad si tam da treba brčko na piti jen mu rikam aby se z toho pak neposral!A kdyby me to sralo tak si to koupim taky 8)

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 25.01.2009, 08:00
od vrtas
Nikdo neporadí?

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 25.01.2009, 10:53
od evo400
Ách jo, tři stránky píčovin a nikdo mu neporadíte nic normálního. To jste fakt takový dementi, nebo jen nic nevíte a nebo jste jen líný?


Screamer pipe ? Křičící trubka ? No to je asi jako "blouof" "máš čip" a podobný kydy. Viděl jsem trapárny typu odbočka před středním tlumičem a klapka s krokovým motorem, ale tím se proboha snad ani nikdo zabejvat nechce.


O co tedy jde ?

Tak především to co popíši bude řešení pro turbomotory. U turb s takzvaným interním wastegatem si neumím dost dobře představit jak bych to tam nějak smysluplně implantoval a zda by to nemělo více ztrát kvůli nečistému průběhu výfukových splodin a proto bych se u interního wastegate turba touto záležitostí vůbec nezabýval a navrhoval bych jednu výfukovou trubku.
U turbosystémů s externím wastegatem je to už věc jiná. Trocha teorie: U turbomotorů platí, alespoň v určitém rozsahu, že čím větší průřez výfuku tím větší výkon, ale také to zároveň bere krouťák dole. Tedy teorie je taková, jeden výfuk = jeden hardwerový setup pro odvod splodin.
Odvod splodin z motoru je zajišten nejprve 100% přez turbo a to až do doby kdy se dosáhne požadovaného tlaku a pak dochází k regulaci tlaku turba tím, že část splodin jde přez wastegate a neroztáčí tak turbo. Pokud tedy máme systém s interníém wastegatem v turbu nebo uzavřený systém svádějící splodiny jdou i přes wastegate do výfuku, jdou vešeré splodiny stále stejným průměrem výfuku.

Kdežto pokud se použije systém, který odvádí splodiny jdoucí přes wastegate rovnou ven, dojde jakoby pomyslně ke zvětšení průřezu výfuku, tedy ke snížení restrikce a zvýšení výkonu, ale zároveň dokud není dosaženo chtěného tlaku je celkový v ten okamžik použitý prřez výfuku menší a tedy dosahujeme lepšího krouťáku v režimu do dosažení plného tlaku. Dostaneme tak to nejlepší z obou světů. Jedinou nevýhodou tohoto systému je, že pokud se dosáhne plného tlaku, auto začně řičet jako píchlé prase (světe div se když to má pak 20cm výfuk pro část spolodin) a také již nelze dodržet emisní limity, protože splodiny z části neprochází výfukem a neprojdou tak ani katem (pokud tam nějaký je). A ještě bych si dával pozor na jednu věc, často z té kraťoučké trubky bychází velmi horké splodiny a nezřítka také plameny, je důležíté aby to nic nemohlo zapálit.


Obrázek

zde je vidět otevřený systém. Pokud by trubka jdoucí z wastegate šla zpět do výfuku, systém by značně ztichl ale člověk by přiel o nějaké nepatrné množství koníků.


Urážky na začátku jsou určeny pro ty kteří se jimi budou cítit dotčeni. Technický popis pro ty jež se chtějí něco dozvědět a přiučit.

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 25.01.2009, 11:55
od Peca
Jestli tomu tedy dobře chápu tak do dosažení full boostu jdou splodiny jen do výfuku a při full boostu jdou přes výfuk i screamer pipe? Není v tomto případě krouťák stejný jako by byl u auta bez screamer pipe a jedinou výhodou je tedy vyšší průměr výfuku při full-boostu = vyšší výkon?

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 25.01.2009, 12:20
od Iwan
evo400 píše:Ách jo, tři stránky píčovin a nikdo mu neporadíte nic normálního. To jste fakt takový dementi, nebo jen nic nevíte a nebo jste jen líný?
Kazdopadne jo, vis poradit, vis asi o motorech dost, toho si cenim ze to tu s nama proberes ale po druhe by si si tu uvitaci vetu mohel odpustit :roll:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 25.01.2009, 12:54
od vrtas
No Karle teda díky moc za vyčerpávající odpověď :) .
Určitě si to po tvém přísvěku přehodnotím. Když to čtu bude normální turbo outlet lepší volba. Už jen kvuli tomu že by mi tam něco mohlo začít hořet :)
Díky moc

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 25.01.2009, 13:14
od Fire
jak ted ale přeřveš ty báwa :lol:

Re: Screamer pipe - Ano či Ne?

Napsal: 25.01.2009, 13:24
od vrtas
Strčim jim něco do vejfuku :mrgreen: