Stránka 2 z 9

Napsal: 20.11.2006, 14:57
od Martin_534
16ky byly tydle, martin/new/PC042480.jpg gumy myslim dunlop, 18ky byly alessio co právě prodává katany

Napsal: 20.11.2006, 14:59
od Porsche924GTS
Mirek píše:
Porsche924GTS píše:Ja jsem mel na 924 ve predu 205 a vzadu 225 a naprosta spokojenost...
ja mam ted 16" 205/55 a je to zoufale malo...pujdu do 225 predek a 255 zadek asik
To ti jasne schvaluju, jenze ta 924 mela "jen" 125 koni. NA te to stacilo:-)

Napsal: 20.11.2006, 15:04
od raddy
kenivruh píše:
raddy píše:nie je nahodou auto nedotacave kvoli prilis TAZKEMU predku?
No ono to mas tak. Stara skodovka mala lepsie jazdne vlastnosti ked mala vpredu v kufri zataz. Ked mas predok lahky, nemas dostatocnu zataz na predne kolesa. Je mi jasne ze auto z pomerom 70:30 nema lepsie jazdne vlastnosti ale podla mna auto s pomerom 55:45 je urcite lepsie ako 50:50.

Inak ako vravim, pisem len to co vravel Keichi (v tej drift bible to je) ze S13 je oproti S14 nedotacava a preto treba pri vjazde do zakruty viac pribrzdit, cim prenesies viac hmotnosti na prednu napravu pre lepsi zaber.

No a este jedna vec. Co som cital tak ty co dali do S13 RB25DET vraveli, ze to ma tiez lepsie jazdne vlastnosti.

Mne sa to zda celkom logicke. Ked si zoberieme extrem pomer 10:90, ake jazdne vlastnosti bude mat to auto ? Bude pretacave alebo predok nebude mat ochotu zatacat ?
pytam sa preto, lebo sa mi zda ze vseobecne je nedotacavost sposobnena prave tazkym predkom (tazisko v predu) , ktory tlaci predne kolesa do smyku. Naopak auto s lahkym predkom (tazisko viac v strede) a teda tazsim zadkom je pretacave kvoli vyssiej zotrvacnej sile tazsieho zadku....Zo zakruty auto ide vzdy tou castou, kde je viac tazisko....Ak je tazisko idealne v strede, je auto neutralne....
Myslim ze ked Keichi vravel, ze sa na S13 musi do zakruty viac pribrzdit aby islo auto driftom, je to skor kvoli odlahceniu zadnej napravy co jej umozni lahsie stratit trakciu a nie kvoli lepsej trakcii prednych kolies...
No a zeby tazsi motor zlepsil jazdne vlastnosti S13, no neviem, velka debata o tom je, spori sa kazde kilo na predku, z rovnakeho dovodu sa presuva bateria do kufra.. Povedal by som ze tazsi motor je skor na skodu....Skus poslat nejaky link na tuto temu...

Ale mozno to cele chapem zle....
Kazdopadne, na pretacavos auta ma vplyv aj nastavenie geometrie, nie len tazisko a rozmery pneumatik...

Napsal: 20.11.2006, 15:20
od kenivruh
[quote="raddy"]
pytam sa preto, lebo sa mi zda ze vseobecne je nedotacavost sposobnena prave tazkym predkom (tazisko v predu) , ktory tlaci predne kolesa do smyku./quote]

No tam je (vacsinou predokolky) problem ten, ze pomer hmotnosti je ovela viac na predok.
Ja netvrdim, ze 60:40 je lepsie ako 50:50, ale napr. 55:45 sa mi zda vyhodnejsie. Tu miernu nedotacavost vzdy lahko vyriesis plynom :) Niekto povie, ze MR2 ma pomer snad 40:60 a nie je nedotacava, ale tam je asi inak spravena geometria.

Je mi jasne, ze velky vplyv na to ma geometria a typ podvozku. Aj Keichi vravel, ze tento problem sa da lahko vyriesit spravnymi coilovers. Takze ten problem nedotacavosti sa fakt tyka len seriovej S13.

Napsal: 20.11.2006, 15:22
od raddy
tak teda MR2 ma uplne inu geometriu, zadne kolesa su takmer v pozitivnom odklone....

Napsal: 20.11.2006, 15:29
od kenivruh
raddy píše:tak teda MR2 ma uplne inu geometriu, zadne kolesa su takmer v pozitivnom odklone....
To akoze horna cast kolesa trci viac von ako dolna ?

Napsal: 20.11.2006, 15:35
od Mr.FU
Myslím si, že by také bylo potřeba ujasnit si o jakou konkrétní situaci jde. Nejsem specialista na toto téma, ale pokud se budeme bavit obecně, rozdílně se bude auto chovat při úmyslném driftu, nebo při krizovce, kdy hamtneš na brzdu a snažíš se manévrovat.

Asi blbej příklad, ale vemte si Škůdku, měl jsem Rapida, posadil jsem ho vepředu trochu na zem a zadní náprava jak už byla unavená, dělala docela efektní áčko. Za normálních okolností pěkně seděla. Jenže i přes to při manévrování z přímého směru bylo problém ji utrhnout a zadek celý auto hrnul před sebou. Naopak v zatáčce tě zadek předbíhal jak nic.

Jistě je to pravý opak Nissana, ale myslím si že pro každý druh manévru je potřeba jiné rozložení hmotnosti.

Re: Rozmery kol

Napsal: 20.11.2006, 16:12
od kenivruh
Mirek píše:Premyslel sem nad 9" a pneu 245/45 R18.
:shock: To mas o 10% vacsi priemer kolesa nez seria. Myslim, ze 225/45R17 bude tak akurat.

Vsetkym, ktori vedia po anglicky odporucam precitat (vseobecne nie kvoli pneu):
http://www.sportcompactcarweb.com/projectcars/
Auto Nissan Silvia.

Napsal: 20.11.2006, 17:13
od raddy
kenivruh píše:
raddy píše:tak teda MR2 ma uplne inu geometriu, zadne kolesa su takmer v pozitivnom odklone....
To akoze horna cast kolesa trci viac von ako dolna ?
cumel som ako puk, pytam sa kamosa ze ci ma dobru geometriu a hovori ze to je seriove nastavenie mr2...

Napsal: 21.11.2006, 07:48
od Elviiis
Nejsem buh vi jaky fyzik ale abych to shrnul. Kazde auto (vyjimka potvrzjuje pravidlo) se zadnim nahonem je pretacive jelikoz pretacivost a nedotacivost se hodnoti s jizdou pod plynem. za druhe predokolky jsou nedotacive i pri jizde pod plynem ( nektere vice nektre mene honda prelude ma nataceci i zadni napravu aby to upravila) jelikoz predni kola v zaberu pri zatoceni a nemaj dostatecnej odpor aby auto strhli tam kam maji jelikoz setrvacni rychlost je vetsi nez zrychlení (stejne jako kdyz predohrab gumuje pri rozjeti da se to i vypocitat) zatimco zadokolku pretleci nahon. MR2 je jeden s pripadu temer dokonalich jizdnich vlastnosti s dokonalim vyvazenim. Porsche ci skodovka jsou pretacive za jakychkoliv situaci jelikoz je pretleci jejich vlastni hmotnost jenz je prevazne v zadu (zadek potreba siroke gumi ala 911 biturbo). Co se tyce krizovek do zatacky na brzdy (tak za prve to dela jen magor kterej se chce zabit samozrejmne pokud ti nic jineho nezbyde tak je lepsi napalit do stomu v 50 nez ve 100 ale mne osobne mnohokrat pomohl plyn misto brzdy a jednou mi to zachranilo zivot (sice jsem se vyboural a sel jsem n a boudu ale nezridil jsem se z 20metru na sutri a nasledne do reky pro ste jsem mel cas vybrat si kam tobude to pri brzdeni nemas) brzdi se pred zatackou to rikaj i v autoskole :-) ) v zatacce se brzdi jen kdyz to delas umyslne aby sis auto nadhodil na PRETACIVEJ smyk = ze pokud dupnes v zatacce na brzdy (a nezaslapnes je uplne (je nutna i správná a rychla reakce volantem)) tak bude pretacivej i predohrab).

Taky zalezi jak mas nastavenej pomer brzd.

Co se tyce kol v zadu urcite sirsi a neber ohledy na ceskyho lojzu (nechci timto tu osobu urazit).

Napsal: 21.11.2006, 09:53
od kenivruh
Elviiis píše:Kazde auto (vyjimka potvrzjuje pravidlo) se zadnim nahonem je pretacive jelikoz pretacivost a nedotacivost se hodnoti s jizdou pod plynem. za druhe predokolky jsou nedotacive i pri jizde pod plynem .
To ci je auto pretacave alebo nedotacave sa podla mna urcuje pri jazde bez plynu. Plyn totizto uplne meni jazdne vlastnosti auta a chcel by som vidiet toho experta, ktory pridava plyn na zaciatku zakruty. A prave tam (po brzdeni) sa najviac prejavi charakter auta. A takisto sa prejavi charakter auta v rychlej serii zakrut (napr. prava-lava). Myslis, ze napr. BMW alebo Mercedes budu mat ochotu hlavne do tej druhej zakruty zatocit ? Vsetko mozes samozrejme upravit pridanim plynu, ale tam je vzdy riziko, ze to pretocis (samozrejme len u aut s vacsim vykonom). Vzdy je lepsie prejst zakrutu bez plynu a pridavat az ked si za "apexom" tzn. mozes naplno akcelerovat. Aj Stirling Moss povedal, ze plyn treba v zakrute pridat az vtedy, ked vies, ze ho uz nebudes musie ubrat.

Takisto napr. WRX a EVO. Povies, ze su to rovnake auta, ale Japonci v tych best motoring vravia, ze EVO je neutralne ale WRX je napr. tiez nedotacave auto.

Ford Focus. Predokolka, ale ma tiez neutralne jazdne vlastnosti (ako ma vacsina Fordou)

Aby so to zhrnul. V tejto diskusii sme sa dostali trochu inde nez som chcel. Nechel som zajst do extremu a porovnavat Feliciu 1.9D a Porsche 911. Kazdy z nas vie, aky charakter ma vacsina aut.

Ja som len chcel povedat, ze Keichi v tej Drift Bible hovori, ze S13 ma slabsi predny grip (oproti S14). Mozno som to zle pochopil, mozno sirsia guma vpredu nepomoze (ono sirsia a uzsia guma s rovnakym priemerom kolesa ma rovnaku velkost kontaktnej plochy, meni sa len charakter jazdy (sirsia guma rychlejsie reaguje na zmenu smeru, uzsia lepsie drzi smer).

Najlepsie bude, ked to otestujeme a bude to jasne.

Napsal: 21.11.2006, 11:19
od Martin_534
kenivruh píše:[(ono sirsia a uzsia guma s rovnakym priemerom kolesa ma rovnaku velkost kontaktnej plochy, meni sa len charakter jazdy (sirsia guma rychlejsie reaguje na zmenu smeru, uzsia lepsie drzi smer).
jak si na to přišel? nebo kde se o tom píše, protože je to podle mě blbost, širší guma přeci musí mít větší kontaktní plochu se silnicí

Napsal: 21.11.2006, 11:37
od kenivruh
Martin_534 píše:
kenivruh píše:[(ono sirsia a uzsia guma s rovnakym priemerom kolesa ma rovnaku velkost kontaktnej plochy, meni sa len charakter jazdy (sirsia guma rychlejsie reaguje na zmenu smeru, uzsia lepsie drzi smer).
jak si na to přišel? nebo kde se o tom píše, protože je to podle mě blbost, širší guma přeci musí mít větší kontaktní plochu se silnicí
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=10

Ked je ten isty priemer kolesa, tak je plocha rovnaka. Ma iny pomer sirky a dlzky, ale plocha je rovnaka.

Napsal: 21.11.2006, 11:41
od buky300zx
Martin_534 píše:
kenivruh píše:[(ono sirsia a uzsia guma s rovnakym priemerom kolesa ma rovnaku velkost kontaktnej plochy, meni sa len charakter jazdy (sirsia guma rychlejsie reaguje na zmenu smeru, uzsia lepsie drzi smer).
jak si na to přišel? nebo kde se o tom píše, protože je to podle mě blbost, širší guma přeci musí mít větší kontaktní plochu se silnicí
Presne tak!

Napsal: 21.11.2006, 11:42
od kenivruh