Stránka 2 z 3

Napsal: 23.09.2006, 23:28
od blázen
Kentoya píše:
UDC-team píše:
raddy píše: Cim su vyssie otacky, tym je tento cas kratsi, preto sa musi predzapal zmensit. Takisto, cim je vyssi tlak turba, je nutne tento tlak eliminovat zapalenim zmesi v nizsej polohe piestu (kompresny tlak je nizsi), preto sa predzapal znizuje s tlakom turba.
Tak to taky nechápu :cry:
u forda mám na volnoběh 15stupnu a když předám plyn na 2500rpm tak mám předsti okolo 30stupnu už nevim přesně tak sem z toho jelen :cry:
takže čim vyšší tlak turba tim menší předstih??? a já si myslel že je to obráceně.... :cry:

zvětšit
tak tak čím je píst níž před TDC tím je předstih větší

Napsal: 24.09.2006, 09:18
od raddy
hehe, tak to je dobre, ako sa to zamotava 8)

predstih 20st je VACSI ako predstih 10st, je tak?
z toho vypliva, ze predstih sa s tackami a tlakom turba ZMENSUJE.
ZMENSENIE predstihu znamena ze predstih je mensi, teda ze iskra pride MENEJ stupnov otocenie klukovky pred TDC. Po anglicky je to RETARDING, teda potlacanie predstihu....

zmena predtihu sa normalne na nasom aute neda merat na volnobehu, pretoze na volnobehu (pri zaradenom neutraly) ECU puziva specialnu tabulku predstihu.

Napsal: 24.09.2006, 09:21
od blázen
Obrázek

Napsal: 24.09.2006, 09:30
od Kentoya
raddy píše:hehe, tak to je dobre, ako sa to zamotava 8)

predstih 20st je VACSI ako predstih 10st, je tak?
z toho vypliva, ze predstih sa s tackami a tlakom turba ZMENSUJE.
ZMENSENIE predstihu znamena ze predstih je mensi, teda ze iskra pride MENEJ stupnov otocenie klukovky pred TDC. Po anglicky je to RETARDING, teda potlacanie predstihu....

zmena predtihu sa normalne na nasom aute neda merat na volnobehu, pretoze na volnobehu (pri zaradenom neutraly) ECU puziva specialnu tabulku predstihu.

nevím teda jak to myslíš, ale já bych napsal ZVETSUJE, protože čím vyšší otáčky tím dříve pálí jiskra (pálí stejně jen signál jde dřív) protože při cca 3000 točkách mi stroboskop ukazuje předstih cca 40 +-haluz tzn že předstih je větší a proto bych napsal ZVETSUJE

Napsal: 24.09.2006, 09:47
od UDC-team
tak sekra jak to je???
Podle mě čím vyšší otačky motoru tak tím je větší předestih a čím vyšší plnicí tlak tak je předstih větši,nebo ne???? ale na druhou stranu je směs více stlačená a tim pádem rychleji hoří,ne???
to je bordel..... :cry:

tekže...detonace vznikají když máš velky předstih,je to tak???

Napsal: 24.09.2006, 09:55
od blázen
UDC-team píše:tak sekra jak to je???
Podle mě čím vyšší otačky motoru tak tím je větší předestih a čím vyšší plnicí tlak tak je předstih větši,nebo ne???? ale na druhou stranu je směs více stlačená a tim pádem rychleji hoří,ne???
to je bordel..... :cry:

tekže...detonace vznikají když máš velky předstih,je to tak???
příliš malý :roll:

Napsal: 24.09.2006, 10:00
od UDC-team
Příliš malý??? ale našim cilem je dosahnout předstihu třeba 20stupnu ale hrozí detonace,ne???
Tak sme se do toho pěkně zamotali,co? :)

Napsal: 24.09.2006, 11:27
od raddy
pani...tak este raz, DETONACIE VZNIKAJU PRI PRILIS VELKOM PREDZAPALE.

Napsal: 24.09.2006, 11:29
od raddy
AAAA, NEMOZES MERAT PREDZAPAL NA NEUTRALY PRI INYCH AKO 850ot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Predzapal sa s otackami ZMENSUJE, to znamena, ze ak auto ide (nie na neutraly) tak napr. pri 2000ot je predzapal 20st BTDC a potom pri 5000ot je predzapal napr. 10st BTDC. KAPISTO?

Napsal: 24.09.2006, 11:41
od Kentoya
1111111111))) AAAA, NEMOZES MERAT PREDZAPAL NA NEUTRALY PRI INYCH AKO 850ot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2222222222))) Predzapal sa s otackami ZMENSUJE, to znamena, ze ak auto ide (nie na neutraly) tak napr. pri 2000ot je predzapal 20st BTDC a potom pri 5000ot je predzapal napr. 10st BTDC. KAPISTO?


nevím teda jak to myslíš, ale já bych napsal ZVETSUJE, protože čím vyšší otáčky tím dříve pálí jiskra (pálí stejně jen signál jde dřív) protože při cca 3000 točkách mi stroboskop ukazuje předstih cca 40 +-haluz tzn že předstih je větší a proto bych napsal ZVETSUJE


ad 1 samo že měřím při cca 900 točkách (takový mám volnoběh)
ad 2 nevím kde jsi přišel na to že při 5t točkách je předstih 10btdc, beru to podle stroboskopu a i jiných aut, cca od 3000 toček je předstih skoro na každém aute cca 30btdc až 40 a tento stav drží i v 5000 točkách, zatím jsem si nevšiml že by se se zvyšujícími točkami snižoval nějak rapidně, vždy to bylo podobné jako při 3000 spíše trochu vyšší

takže závěrem, jelikož jsem se zvyšujícími točkami vždy viděl předstih zvyšovat (až na 60btdc), tak podle mne se předstih s otáčkami zvyšuje

Napsal: 24.09.2006, 11:46
od raddy
no to uz je na mna moc.....
predzapal sa s otackami MUSI ZNIZOVAT, inak by vznikali detonacie. A obvzlast to plati pri preplnanych motorch, tam sa musi predzapal znizit este VIAC.
a ten udaj 10st bol len na ilustraciu, ze sa predzapal znizuje....

EDIT: hore uvedene plati zasadne pre preplnane motory.

Napsal: 24.09.2006, 12:02
od Kentoya
no já opravdu nevím beru to podle toho co znám a vysvětloval jsem si to takto, jelikož chvíli trvá než skočí jiskra a chvíli trvá, než se směs rozhoří a chvíli trvá než směs zhoří, tak proto je ve vyšších otáčkách stále vyšší předstih jako na neutrálu a to proto, že než ten cyklus proběhne, tak je píst za úvratí, přesněji řečeno a úplně blbě vysvětleno, ale pro názornost

dejme tomu že než dojde píst z HU do DU uběhne sekunda (je to nesmysl) při 1000 točkách - nastavím předstih 20btdc což odpovídá dejme tomu 0,1 sec a pálí těsně za HU

2000 toček---píst z HU do DU 0,5 sec pokud předstih 20btdc tak výpočtem +- haluz pálí 10 atdc

4000 toček --píst z HU do DU 0,25 sec pokud předstih stále 20btdc tak výpočtem +- haluz pálí 45 atdc

8000 toček --píst z HU do DU 0,125 sec pokud předstih stále 20btdc tak výpočtem +- haluz pálí přesněji řečeno zapaluje směs až v cca 120 atdc a při 180 atdc je píst v DU a tudíž motor neúčinný

samozřejmě že tento proces není lineární, že nelze sčítat rychlost signálu + rychlost zapálení + rychlost hoření jako celek, tak proto i tyto výpočty svým způsobem výpočtami nejsou jen jako příklad pro pochopení, v praxi to bude asi tak že co 1000toček to cca 10 btdc, aby vždy došlo k zapálení po HU a nestihne to prostě dříve protože to hoření nepředběhne točky

ale je to moje úvaha, nikde jsem to nečetl, připadá mi to logické

Napsal: 24.09.2006, 12:08
od blázen
raddy píše:no to uz je na mna moc.....
predzapal sa s otackami MUSI ZNIZOVAT, inak by vznikali detonacie. A obvzlast to plati pri preplnanych motorch, tam sa musi predzapal znizit este VIAC.
a ten udaj 10st bol len na ilustraciu, ze sa predzapal znizuje....

EDIT: hore uvedene plati zasadne pre preplnane motory.
to mě přijde logické .. ovšem taky sem vše myslel jinak.. no člověk se pořád učí..asi sem to někde blbě vyčetl :?

Napsal: 24.09.2006, 18:11
od rednissan
Souhlasím s Kentoyou. Jeho vysvětlení je logické.

Co vím, tak když sem měl Fiata tak na hřídelce co šla do rozdělovače byl takový nechanismus, který se s rostoucíma otáčkama roztahoval a přidával na předstihu. Čím vyšší otáčky, tím vyšší předstih. Nebyl to sice turbo motor ale princip je stejný.

Napsal: 24.09.2006, 18:27
od raddy
ako som dodatocne napisal, znizovanie predstihu je nevyhnutne pre PREPLNANE motory, pretoze sa vlastne meni kompresia vplyvom tlaku turba, co je zasadny rozdiel oproti atmosferickemu motoru, kde je kompresia rovnaka.
Toto je podstatny rozdiel ktory treba brat do uvahy pri debatach o zmene predzapalu, neda sa to zovseobecnit.