Stránka 2 z 4

Napsal: 10.07.2006, 11:23
od raddy
Caizi píše:No a co kdyby se udělala mapa s posunutým předzápalem. (Tedy všechny hotnoty v mapě předstihu by se odpočítali tak jak kdyby se CAS pootočil.)?Díky
vobec ziadny problem....len treba vediet o kolko ich posunut, resp. skusit a dostelovat cez CAS pomocou stroboskopu na seriovych 15st....

Napsal: 10.07.2006, 11:28
od Caizi
Sem totiž přemýšlel že bych si to přepočítal na 95 a na Shell 100. No ale tak mě napadá jestli to bude mít nějaký přínos?Sniží se spotřeba? :wink:

Napsal: 10.07.2006, 11:33
od raddy
Caizi píše:Sem totiž přemýšlel že bych si to přepočítal na 95 a na Shell 100. No ale tak mě napadá jestli to bude mít nějaký přínos?Sniží se spotřeba? :wink:
samozrejme zo to bude prinos, spotreba sa znizi pretoze sa zvysi ucinnost motora. Podla mojho odhadu pri pouziti 100okt. paliva mozes nastavit zakladny predzapal na 20st., max. tlak turba dajme tomu 1.1bar a opatrne vyskusat. Ak mas dobry FMIC a volny vyfuk, nemali by byt detonacie. Ak by nejake lahke boli, tak posunut predzapal o stupen-dva spat.
Tymto zmenis predzapal v celej mape (aj ked v nizsich otackach a zataziach by mohol byt predzapal kludne aj 25-30st...pri 100okt. palive). Motor bude mat vyssi vykon v off boost (aj pri booste samozrejme) rezime ale zaroven tlak turba bude nabiehat neskor.

Napsal: 10.07.2006, 12:44
od Caizi
No a Stage 1 už je takto updělaná nebo ne? To by mě pak totiž napadlo proč si tak už nějaký čip něudělal, třeba pro ty co jezdí jen na 100okt..?

Napsal: 10.07.2006, 12:54
od raddy
Caizi píše:No a Stage 1 už je takto updělaná nebo ne? To by mě pak totiž napadlo proč si tak už nějaký čip něudělal, třeba pro ty co jezdí jen na 100okt..?
stage1 nie je robena pre 100okt. benzin a v principe je velmi podobna seriovemu cipu, ma optimalizovany priebeh v nizsich otackach, ale nie az tak dramaticky. rozdiel je skor v davkovani paliva ako predzapale a v optimalizacii pre tlak turba 1bar. Pre 100okt. benzin by bolo mozne este viac zvysit predzapal a mozno pouzit aj chudobnejsiu zmes, to sa ale musi odladit individualne.
A cip som neurobil z rovnakeho dovodu z akeho som neurobil este ziadny cip.
Kazdopadne, pre tych, co jazdia vyhradne na 100okt. benzin odporucam nastavit predzapal len pomocou CAS a vyskusat jazdne vlastnosti. Ak mi zmeraju aktualny predzapal nastaveny na CAS, tak mozem skusit upravit sucasny cip tak, aby sa eventualne upravili pripadne negativne dopady na priebeh krut. momentu. Osobne si ale myslim, ze nastavenie CAS uplne staci.

Napsal: 10.07.2006, 13:04
od Caizi
ok..ja to myslel puvodně tak, že by se vlastně udělali dva režimy. A mezi těmi by se přpínalo v případě, kdy bych jel na 100okt.benzín a kdy bych jel na 95okt benzin. Ale pro ty co tankujou stále 100okt tak je to bezpředmětné. :wink:

Napsal: 10.07.2006, 14:06
od raddy
ale jasne, ako som pisal, treba odskusat pokial sa da na konkretnom aute posunut predzapal so 100okt. benzinom a podla toho mozem upravit povodny cip, urobi sa prepinac a da sa to prepinat podla pouziteho paliva, no problem....Tym padom ostane CAS na povodnom nastaveni.

Napsal: 10.07.2006, 17:55
od Kentoya
já jsem si nastavil cas na 18 a byl to rozdíl oproti 16 znatelný, při zátahu turba to bylo víc cítit, časy jsem neměřil a na 20 jsem se kvůli klepání už nedostal, prostě přestal jsem špekulovat, takže při 100oktan a stage 1 CAS klidně 18

Napsal: 10.07.2006, 18:07
od blázen
jak dodělam FMIC tak zkusim a provedu nějaká měření

Napsal: 10.07.2006, 18:24
od tamo
no tak pani teraz neviem. ja som mal doteraz na mojom predzapal 20 auto islo "v pohode" a teraz uz mam 15 a ziadny rozdiel som nejak nepocitil :?:

Napsal: 11.07.2006, 11:35
od Caizi
raddy píše:ale jasne, ako som pisal, treba odskusat pokial sa da na konkretnom aute posunut predzapal so 100okt. benzinom a podla toho mozem upravit povodny cip, urobi sa prepinac a da sa to prepinat podla pouziteho paliva, no problem....Tym padom ostane CAS na povodnom nastaveni.
:wink:

Napsal: 01.08.2006, 16:26
od blázen
tak sem posunul CAS cca 4mm doleva a auto jede podstatně líp...reaguje líp na plynový pedál,..změřím kolko to je stupnu strobáčem,..doufám že ne až moc :?

Napsal: 01.08.2006, 18:50
od Kentoya
pokud jsi měl 15 a o 4 mm jsi posunul, budeš okolo 20ti, tak daleko jsem se ještě nedostal, ale podle stoboskopu hrubým odhadem mm, se mi zdálo, že 1 mm na CAS je cca 1,5 stupnů na předstihu, ale je to jen teoretickya

Napsal: 01.08.2006, 19:00
od blázen
trošku ho snížím,jen sem to zkoušel jak sem slíbil, jede to podtatně líp,..hlavně v off boost režimu

Napsal: 23.09.2006, 08:52
od Sentinel
k tomu testu so 100okt. benzinom

dnes na prime v Autosalone testovali vplyv paliva na vykon motora a jazdne vykony.

1.auto - nejaky ropak,myslim ze to bol Nissan x-trail najprv naliali shel diesel a potom najaky kvalitnejsi shell diesel. rozdiel na 1km s pevnym startom bol minimalny a na brzde namerali o 2,4% vyzsi vykon

2.auto koktavka 2,0FSI,najprv naliali OMV 95 a potom OMV 100okt.
na kilometri bol rozdiel ovela vacsi ako s naftou,myslim ze zrychlenie na 100km sa zlepsilo o 1s!!! a celkovy cas bol tiez ovela lepsi.
na brzde bol rozdiel vo vykone viac ako 5%

zaujimave by bolo zmerat na brzde rozdiel medzi benzinmy na turbo-motore

da sa to pozriet tu ale mne ro nejde :(
http://www.prima-autosalon.tv/index.php ... lonu-cs-37
je to 38. diel